Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.
Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.
«Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.
Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.
Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση
Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.
Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».
Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.