του Αχιλλέα Ροδίτη
Η μεγαλύτερη διευρωπαϊκή (ίσως και διεθνής) συνάντηση Αερολεσχών στη Δυτική Ελλάδα είναι ένα από τα πιο μεγάλα και σημαντικά τουριστικά «στοιχήματα» για το οποίο έχει ήδη βάλει «πλώρη», σύμφωνα με πληροφορίες, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κι ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος.
Στο πλαίσιο αυτό ξεκινά στενή επαφή και συνεργασία με την τοπική Αερολέσχη Πατρών αλλά και τις Αερολέσχες των όμορων περιοχών, σε μια προσπάθεια το εγχείρημα να πάρει «σάρκα» και «οστά» αλλά και να πετύχει. Κάτι που θα φέρει στην περιοχή πολλαπλά οφέλη τα οποία δεν θα είναι εφ άπαξ αλλά υπάρχει η φιλοδοξία ότι θα μπορούν να είναι συνεχή και επαναλαμβανόμενα.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ…
ΑΕΡΟ-ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
Το σχέδιο και ο στόχος είναι να πραγματοποιηθεί ένα Συνέδριο Αεροπόρων που πρακτικά θα είναι ευκαιρία για μια πολυήμερη μεγάλη συνάντηση των επικεφαλής ομάδων των Αερολεσχών που λειτουργούν σ’ όλη την Ευρώπη. Χρονικά η πιο ιδανική εποχή, και για τη φύση της εκδήλωσης αλλά κυρίως για τις απαιτήσεις μιας τόσο μεγάλης προετοιμασίας, έχει προσδιοριστεί η Άνοιξη του 2025 ή το αργότερο οι αρχές του καλοκαιριού. Και επίκεντρο των εκδηλώσεων που θα πλαισιώσουν ένα τέτοιο διεθνές event, θα είναι τα αεροδρόμια που διαθέτει η Δυτική Ελλάδα και τα οποία χρησιμοποιούνται από τις Αερολέσχες, από το Μεσολόγγι ως την Ανδραβίδα και το Επιτάλιο. Και θα δοθεί η ευκαιρία πτήσεων επίδειξης αλλά και πτήσεων γνωριμίας για όσους επιθυμούν να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το ταξίδι στους αιθέρες.
ΤΑ ΟΦΕΛΗ
Κι αν κανείς αναρωτηθεί «τι θα μπορούσε να κερδίσει η περιοχή από μια τέτοια δράση», σκεπτόμενος ότι είναι κάτι που αφορά αποκλειστικά πολίτες οι οποίοι αρέσκονται στην αερο-άθληση και όχι ευρύτερα την κοινωνία, τότε η απάντηση βρίσκεται σε προγενέστερο αναλυτικό – αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της «Πολιτείας», από τον Ιούνιο του 2023, που έδινε στοιχεία για την τουριστική άνθιση που μπορεί να έλθει μέσα από τον αεραθλητισμό και που χρησιμοποιούσε ως παράδειγμα, ένα αντίστοιχο event που είχε πραγματοποιηθεί στην Μεσσηνία, το 2022, με πρωτοβουλία του Δήμου Καλαμάτας.
Όπως είχαμε γράψει, εκεί έδωσαν το παρών πάνω από 100 ξένοι ιδιοκτήτες αεροσκαφών, με «υψηλή» οικονομική επιφάνεια, (οι οποίοι δεν χάνουν ποτέ τέτοιου είδους διοργανώσεις). Διέμειναν στην περιοχή επί 10 ημέρες και υπολογίστηκε ότι ξόδεψαν στην τοπική αγορά, (ξενοδοχεία, διατροφή, αγορές, διασκέδαση), άνω των 2 εκατ. ευρώ! Το κυριότερο όμως όλων ήταν ότι ανανέωσαν το ραντεβού τους, επισκεπτόμενοι κάθε καλοκαίρι την περιοχή για διακοπές. Χώρια απ’ το ότι έγιναν «πρεσβευτές» της περιοχής συμβάλλοντας στην αύξηση του τουρισμού, στο κομμάτι που έχει να κάνει με ανθρώπους οι οποίοι ασχολούνται με το ίδιο σπορ (αεραθλητισμός, ιδιοκτήτες ιδιωτικών αεροσκαδών).
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
«Τέτοιες διοργανώσεις θα μπορούσαν να φέρουν χιλιάδες ευρώ στην περιοχή και να αναπτύξουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό μας», είχε δηλώσει ο Πρόεδρος της Αερολέσχης Πατρών κ. Τάσος Λιακόπουλος, λέγοντας ότι ο Αεραθλητισμός είναι πολύ διαδεδομένος σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη και παντού στον κόσμο εν αντιθέσει με την Ελλάδα. Προσκόμισε γι’ αυτό και ένα σημαντικό στοιχείο σύγκρισης:
«Μόνο η Αερολέσχη στην γειτονική Puglia της Ιταλίας, που είναι απ’ τις μικρότερες που υπάρχουν στην Ευρώπη, (πλην της Ελλάδας φυσικά), διαθέτει περισσότερα από 100 αεροσκάφη και αρκετές χιλιάδες μέλη, χειριστές πιλότους! Σκεφθείτε να φέρναμε σε μια μεγάλη διοργάνωση, μόνο αυτήν την Αερολέσχη ή άλλες δύο με τρεις παρόμοιες από Ευρωπαϊκά κράτη».
«Η τοπική αγορά θα έχει να λάβει πολλά από τα πληρώματα. Από ένα αυτοκίνητο που θα νοικιάσουν για τις μετακινήσεις τους, το ξενοδοχείο που θα μείνουν, το φαγητό στα τοπικά εστιατόρια, τα souvenir που θα προμηθευτούν… Θα επισκεφθούν τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής, (πχ Αρχαία Ολυμπία, Δελφούς), τις παραλίες, τα μουσεία. Και, φυσικά, την τοπική εμπορική αγορά. Διότι ο αεροπορικός επισκέπτης της Ευρώπης, έχει την δυνατότητα να τα κάνει όλα αυτά, άρα η εμπορική αλυσίδα μπορεί να δυναμώνει από έναν τέτοιο εναλλακτικό παράγοντα τουρισμού», σημειώνει ο Αντιπρόεδρος της Αερολέσχης Πατρών κ. Πέτρος Ρικάς.