Η υπουργική απόφαση η οποία έχει δημοσιευτεί και σε ΦΕΚ για το ειδικό αυτοκόλλητο σήμα που ορίζει την αποδοχή πληρωμής με κάρτες, στο τζάμι της πίσω δεξιάς πόρτας των ταξί, έχει φέρει αναστάτωση στον κλάδο.
Οι οδηγοί θα πρέπει να προμηθευτούν το σήμα που έχει εκδώσει η ΑΑΔΕ άμεσα από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) και να το επικολλήσουν εντός τριών εβδομάδων.
«Καταρχάς, λόγω του μεγέθους αλλά και της τοποθεσίας επικόλλησης, είναι ξεκάθαρα επικίνδυνο, μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά των συναδέλφων και να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών. Χάνεται μεγάλο μέρος από το οπτικό πεδίο, κρύβοντάς μας την ορατότητα από την πίσω δεξιά πόρτα. Γι’ αυτόν το λόγο ενημερωθήκαμε από την Ομοσπονδία ότι αρνείται την παραλαβή των ταμπελών», αναφέρει στη «Γ» ο Γιώργος Σιδέρης, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών και Αυτοκινητιστών Ταξί Πατρών και Περιχώρων.
Από το 2024 τα POS επεκτάθηκαν σε 35 κλάδους, μεταξύ των οποίων και τα ταξί, με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και τη διευκόλυνση των καταναλωτών. Οι οδηγοί ταξί παραδοσιακά δηλώνουν ότι κερδίζουν ελάχιστα από το επάγγελμά τους.
«Και για λόγους φορολογικούς, θεωρώ ότι αυτή η σήμανση είναι εκ του περισσού… Πλέον, από τις αρχές του έτους το POS έγινε αναπόσπαστο κομμάτι του επαγγελματικού οχήματος, όπως το ταξίμετρο. Στον τιμολόγιο που εκδίδουμε αναφέρουμε ότι ο πελάτης έχει δικαίωμα να μην πληρώσει, εφόσον δεν έχει λάβει το ανάλογο παραστατικό. Άρα πρέπει να ακούσουμε προσεκτικά και την Ομοσπονδία και τους συναδέλφους που μας λένε ότι δεν θα κάνουμε τα οχήματά μας «βιτρίνα» της ΑΑΔΕ. Γνωρίζουν όλοι, στα Ταξί ότι είναι πλέον υποχρεωτική η διασύνδεση με την ΑΑΔΕ. Στο εμπορικό κατάστημα ρωτά κανείς αν υπάρχει POS. Χρειάζεται το σήμα για να μπει ο πελάτης; Γιατί γίνεται επιλεκτικά μόνο στα ταξί;», αναρωτιέται ο κ. Σιδέρης.
Η άρνηση της Ομοσπονδίας Ταξί να παραλάβει τα αυτοκόλλητα έχει σταματήσει και τους ελέγχους οι οποίοι θεωρητικά θα ξεκινήσουν αμέσως μετά τη νέα προθεσμία που θα ορίσει το υπουργείο.