14+2 τετράστερες παραστάσεις που μπορείτε να (ξανα)δείτε

    Ημερομηνία:

    “Τότε τώρα πάντα”

    Η επιθεώρηση του Σταμάτη Φασουλή που παίζεται στο θέατρο Άλσος θύμισε στους παλαιότερους και έμαθε στους νεότερους τη μαγεία της καλής επιθεώρησης. Μία χορταστική παραγωγή τρισήμιση ωρών που εκπλήρωσε τις ανάγκες του είδους όχι μόνο όσον αφορά στο εντυπωσιαμό του θεάματος αλλά και στα ποιοτικά κείμενο, το ωραίο χιούμορ και το σπιντάτο ρυθμό, με δεκάδες χορευτικά νούμερα, εναλλαγές αμέτρητων κοστουμιών, μουσικό χαρακτήρα και νούμερα που προκάλεσαν γέλια μέχρι δακρύων. Προλαβαίνετε μέχρι τα τέλη του μήνα να απολαύσετε τις ερμηνείες του ταλαντούχου θιάσου, όπου πρωταγωνιστούν μεγάλα κεφάλαια του θεάτρου μας, όπως ο Γιώργος Κωνσταντίνου και η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, και συνολικά μία απολαυστική ομάδα: Δήμητρα ΜατσούκαΘοδωρής ΑθερίδηςΚώστας ΚόκλαςΔημήτρης ΓκοτσόπουλοςΑντώνης ΛουδάροςΔέσποινα ΠολυκανδρίτουΛευτέρης ΕλευθερίουΝτορέττα ΠαπαδημητρίουΜατίνα ΝικολάουΕλένη Καστάνη και ο ίδιος ο Σταμάτης Φασουλής.

    Τότε, τώρα, πάντα

    Ανδρέας Νικολαρέας©
    “Τότε, τώρα, πάντα”

    “Όρνιθες”

    Από τις ωραιότερες προτάσεις ανεβάσματος της αριστοφανικής κωμωδίας, οι “Όρνιθες” σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη δεν έκαναν τυχαία αίσθηση, όπου κι αν παρουσιάστηκαν αυτό το καλοκαίρι, με αποκορύφωμα το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο Γιώργος Χρυσοστόμου μοιράζονται τους κεντρικούς ρόλους των δύο φίλων Αθηναίων που εγκαταλείπουν τη ζωή στη διεφθαρμένη Αθήνα και χτίζουν μία ουτοπική πολιτεία αδελφοσύνης και δικαιοσύνης κάπου στον ουρανό, σε μία δουλειά συνόλου δεκάεξι ηθοποιών, με τρυφερό χιούμορ, μουσικές ποιότητες, ποιητική ματιά και πολλή συγκίνηση. Με τελευταία προγραμματισμένη παράσταση στο Λυκαβηττό στις 30/9, μη τη χάσετε σε ένα από τα ανοιχτά θέατρο των αττικών δήμων.

    Όρνιθες Αρης Μπινιάρης

    ©Τσούτσας Λάσκαρης
    “Όρνιθες”

    “Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς”

    Για τρίτη σεζόν θα επαναληφθεί η συνταρακτική παράσταση που σκηνοθέτησε η Σοφία Καραγιάννη, δραματοποιώντας το αυτοβιογραφικό αφήγημα του Χρόνη Μίσσιου. Παράσταση που ξεκίνησε τη διαδρομή της από το θέατρο 104 και μεταφέρθηκε σε μεγαλύτερο θέατρο, λόγω της προσέλευσης, αποτελεί ένα “μάθημα” δραματοποίησης της λογοτεχνίας, καθώς ζωντάνεψε τον χειμαρρώδη λόγο του συγγραφέα χωρίς να επαφίεται μόνο στη δύναμη της αφήγησης, αλλά και χωρίς να καταλήγει σε μια επιφανειακή αναπαράσταση γεγονότων. Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, ο Κωνσταντίνος Πασσάς, ο Δημήτρης Μαμιός και ο Γιάννης Μάνθος επιστρέφουν στη σκηνή του Σύγχρονου από τις 30/9.

    Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς

    “Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς”

    “Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος”

    Ένας ηθοποιός, ο Αργύρης Ξάφης σε μία ερμηνεία ζωής, ενσάρκωσε όλα τα πρόσωπα που εμπλέκονται σε μια ιστορία δολοφονίας ενός νεαρού αγοριού κάπου στην ισπανική επαρχία. Μακριά από το να είναι ένα απλό έργο μυστηρίου, το πρωτόπαιχτο στην Ελλάδα δράμα του Ζουζέπ Μαρία Μιρό εξετάζει μέσα από την ιδιότυπη δομή του -ο ηθοποιός που καλείται να το ερμηνεύσει, οποιαδήποτε ηλικίας, φυλής ή φύλου, θα ενσαρκώσει όλα τα πρόσωπα- τα μυστικά, τις ενοχές και τα ψέματα που κρύβονται πίσω από τις πόρτες των κλειστών κοινωνιών. Η Ζωή Ξανθοπούλου στη σκηνοθεσία συμμάχησε με τον ταλαντούχο πρωταγωνιστή της, σε μια παράσταση που επιστρέφει από την 1η Οκτωβρίου στο θέατρο Θησείον.

    Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος

    Κική Παπαδοπούλου©
    “Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος”

    “The humans”

    Σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη είδαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το σύγχρονο έργο του Αμερικανού Στίβεν Κάραμ, μία βαθιά ανθρώπινη οικογενειακή ιστορία, όπου δείχνουν να συγκεράζονται ο Τσέχοφ και ο Άρθουρ Μίλλερ. Πολύ ωραίες ερμηνείες σε μα παρηγορητική και τρυφερή παράσταση, που επιστρέφει στο Μουσούρη (από 2/10), έχοντας πάντα στη διανομή τους Θέμιδα Μπαζάκα, Λάζαρο ΓεωργακόπουλοΜαρία ΠετεβήΕιρήνη ΜακρήΞένια Καλογεροπούλου και Κωνσταντίνο Ασπιώτη.

    The Humans, 2024-25

    Ελίνα Γιουνανλή
    “The humans”

    “Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα”

    Το σπαρακτικό έργο του Ρουμάνου Ματέι Βίζνιεκ, που μέσω της ματωμένης ιστορίας των Βαλκανίων, μιλάει για τη συντριπτική πραγματικότητα κάθε εμπόλεμης ζώνης ήταν το έναυσμα για την ξεχωριστή παράσταση που σκηνοθέτησε η Αικατερίνη Παπαγεωργίου. Συμβολισμοί, λυρισμός, συγκίνηση και πολύ ωραίες ερμηνείες σε μια παράσταση που εξελίσσεται “μέσα από τη συνεχή ακροβασία μεταξύ ‘υψηλού’ και γελοίου, τραγικού και κωμικού, σπαραγμού και γέλιου” και επιστρέφει στο θέατρο “Μπέλλος” από 3/10.

    Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

    Ελίνα Γιουνανλή©
    “Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα”

    “Τσιτάχ, η ερημιά του τερματοφύλακα”

    Ο Γιώργος Νινιός σε μία σημαντική στιγμή υποδύθηκε έναν –κάποτε σπουδαίο νυν ξοφλημένο– τερματοφύλακα στο μονολογικό έργο του Βασίλη Κατσικονούρη, το οποίο σκηνοθέτησε από κοινού με την Ερμίνα Κυριαζή. Με μια βαθιά συγκινητική ερμηνεία παρέδωσε στους θατές την ιστορία ενός ανθρώπου που βρέθηκε στη δίνη της ανάγκης και πήρε μια απόφαση που του στοίχισε τα πάντα. Η παράσταση επιστρέφει για τρίτη σεζόν στο θέατρο Σταθμός από τις 5/10.

    Τσιτάχ

    © Dimitris Vattis
    “Τσιτάχ, η μοναξιά του τερματοφύλακα”

    “Ο αποτυχημένος”

    Ο Έκτορας Λυγίζος ανέβασε για πρώτη φορά στη σκηνή το μυθιστόρημα του κορυφαίου Αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ, ένα ρίσκο που τον δικαίωσε, καθώς η παράσταση που παρουσιάστηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ υπήρξε ένα επιτυχημένο καλλιτεχνικό και εμπορικό στοίχημα. Στο έργο παρακολουθούμε την επινοημένη συνάντηση τριών υπαρκτών προσώπων σε μια “πραγματεία” για την αποτυχία: ένας Αυστριακός πιανίστας ανασύρει αναμνήσεις από την περίοδο που αυτός και ο φίλος του Βέρτχαϊμερ είχαν παρακολουθήσει μαθήματα πιάνου μαζί με τον σπουδαίο πιανίστα Γκλεν Γκουλντ, μια γνωριμία που έμελλε να αποδειχτεί συντριπτική και για τους δύο. Η παράσταση, με τις έξοχες ερμηνείες του Γιάννη Νιάρρου, του Άρη Μπαλή, της Αμαλίας Μουτούση και του σκηνοθέτη επιστρέφει στις 9 Οκτωβρίου.

    Ο αποτυχημένος

    Ανδρέας Σιμόπουλος©
    “Ο αποτυχημένος”

    “Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή”

    Το μονολογικό έργο της Κικής Μαυρίδου δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου Έλληνα πεζογράφου, Κώστα Ταχτσή, και καταφέρνει όχι μόνο να αναδείξει την προσωπικότητα της ηρωίδας καθώς βέβαια και την ταραχώδη σχέση με τον γιο της, αλλά και να ανασυστήσει μια ολόκληρη εποχή, και μαζί της τις δοκιμασίες που υπέστησαν ένα σωρό γυναίκες. Η παράσταση που σκηνοθέτησε ο Βαγγέλης Λάσκαρης ορίζεται από την παθιασμένη και απολύτως καθηλωτική ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα, η οποία ανάμενεται να επιστρέψει για τέταρτη σεζόν, αυτή τη φορά στη σκηνή του Εν Αθήνας από τις 12/10.

    Η μάνα αυτουνού…Έλλη Ζάχου Ταχτσή

    “Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή”

    “Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί”

    Δεύτερη σεζόν για το αριστουργηματικό έργο του Τομ Στόπαρντ, που εμπνέεται από τον “Άμλετ” και το οποίο ανέβασε σε μία ευφρόσυνη παράσταση ο Στάθης Λιβαθινός. Οι δύο αντιήρωες του σαιξπηρικού έργου έγιναν από τον Βρετανό συγγραφέα πρωταγωνιστές μιας απολαυστικής και συγκινητικής κωμικοτραγικής φάρσας. Στην παράσταση, που επιστρέφει από τις 12/10 στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-“Λευτέρης Βογιατζής”, χαρήκαμε τη δεμένη ομάδα ηθοποιών, τους δύο σπουδαίους πρωταγωνιστές, Βασίλη Ανδρέου και Νίκο Καρδώνη, καθώς και την ευρηματική, ανάλαφρη σκηνοθεσία.

    Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί

    Ελίνα Γιουνανλή©
    “Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί”

    “Goodbye, Lindita”

    Η παράσταση-έκπληξη που ξεκίνησε από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, για να ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο, επιστρέφει και μεταφέρεται στην Κεντρική Σκηνή του Τσίλλερ (από 16/10). Ο δημιουργός της, Μάριο Μπανούσι, καταπιανόμενος με το θέμα του πένθους και της απώλειας, έδειξε εκπληκτικές καλλιτεχνικές ικανότητες, δημιουργώντας μία περφόρμανς υψηλής αρτιότητας και ευαισθησίας, που βασίζεται σε ταφικά έθιμα και τελετουργίες των Βαλκανίων. Επί σκηνής οι Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Βασιάνα Σκοπετέα, Αλεξάνδρα Χασάνι και ο σκηνοθέτης.

    goodbye lindita

    © Θεόφιλος Τσιμάς
    “Goodbye, Lindita”

    “Η άνοδος του Αρτούρο Ούι”

    Τρίτη σεζόν για το αλληγορικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ, όπου ο κορυφαίος Γερμανός συγγραφέας επιχείρησε έναν παραλληλισμό της μεσοπολεμικής περιόδου του οικονομικού κραχ με αυτή που οδήγησε τον Χίτλερ στην εξουσία. Το εκρηκτικό ανέβασμά του από τον Άρη Μπινιάρη, σε μια παράσταση που εκτυλίσσεται ως γκροτέσκα μασκαράτα και αποτυπώνει δραστικά τις αιτίες που γεννούν τα νεοναζιστικά κινήματα. Επικεφαλής του πολύ καλού θιάσου, ο εξαιρετικός Γιώργος Χρυσοστόμου στο ρόλο του αμοραλιστή ήρωα που ανέρχεται στην εξουσία. Η πρεμιέρα της παράστασης στο θέατρο ARK προγραμματίζεται για τις 16/10.

    Η άνοδος του Αρτούρο Ούι

    Πάτροκλος Σκαφίδας©
    “Η άνοδος του Αρτούρο Ούι”

    Ο άσχημος

    Η μαύρη κωμωδία του Γερμανού Μάριους φον Μάγιενμπουργκ έδωσε το βήμα στον Γιώργο Κουτλή για μια παράσταση σπινταρισμένης ενέργειας και εξαίσιων ερμηνειών. Η μάστιγα της εξωτερικής εικόνας απασχολεί αυτό το ενδιαφέρον έργο, που χτίζεται πάνω σ’ ένα έξυπνο εύρημα και διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών. Ο Ορφέας Αυγουστίδης σημείωσε μία μοναδική ερμηνεία στο ρόλο του πανάσχημου Λέτε που υποβλήθηκε σε επέμβαση προκειμένου να γίνει όμορφος και ετοιμάζεται να επιστρέψει στη σκηνή του Βασιλάκου-Τόλη, μαζί με τους Μαίρη ΜηνάΓιάννη Κλίνη και Κωνσταντίνο Πλεμμένο, από τις 16/10.

    Ο άσχημος

    Χρήστος Συμεωνίδης©
    “Ο άσχημος”

    Καρδιά του σκύλου

    Mια αέρινη παράσταση που αιωρείται σαν χορογραφία κατάφερε να δημιουργήσει η Έφη Μπίρμπα σκηνοθετώντας την αλληγορική νουβέλα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, με τον Άρη Σερβετάλη και τον Αντώνη Μυριαγκό επικεφαλής του θιάσου. Η ιστορία ενός σκύλου, στον οποίο μεταμοσχεύεται η υπόφυση και τα γεννητικά όργανα ενός νεκρού άνδρα, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα εξελιγμένο νέο είδος, θέτει ποικίλα ζητήματα ηθικής φύσης σχετικά με τα όρια της επιστήμης, τη χειραγώγηση του ατόμου και την κατάχρηση της εξουσίας. Η παράσταση επιστρέφει στο θέατρο Κιβωτός, στις 17/10.

    Η καρδιά του σκύλου

    © Yiorgos Kaplanidis
    “Καρδιά του σκύλου”

    “Τρεις ψηλές γυναίκες”

    Συνάντηση κορυφής του σπουδαίου Μπομπ Ουίλσον με τρεις κορυφαίες Ελληνίδες ερμηνεύτριες. Ρένη ΠιττακήΚαρυοφυλλιά Καραμπέτη και Λουκία Μιχαλοπούλου ερμήνευσαν το αυτοβιογραφικό έργο του Έντουαρντ Άλμπι σε σκηνοθεσία του κορυφαίου Αμερικανού δημιουργού. Παράσταση υψηλής εικαστικής και ερμηνευτικής φόρμας, που μετέδωσε κάτι από την υπαρξιακή όσο και ανάλαφρη φόρμα ενός δράματος του Μπέκετ, μιας τραγικωμωδίας για την ύπαρξη, μεταφέρεται φέτος στο θέατρο Ολύμπια, από τις 30/10.

    ​Τρεις ψηλές γυναίκες Ρόμπερτ Ουίλσον

    ©Julian Mommert
    “Τρεις ψηλές γυναίκες”

    “Το πάρτι της ζωής μου”

    Παράσταση ζωής για την Ελένη Ράντου, που έγραψε και ερμηνεύει ένα βαθιά ανθρώπινο κείμενο. Βασισμένη στο έργο των Βρετανών Ντάνκαν ΜακΜίλαν και Τζόνι Ντόναχιου “Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα”, έδωσε την εκδοχή του δικού της “Πάρτι”, ένα χειμαρρώδες έργο, που αφηγείται σχεδόν πενήντα χρόνια ζωής της ηρωίδας, βάζοντας στο φόντο και την πορεία της Ελλάδας. Ο Ανέστης Αζάς τη σκηνοθετεί σε αυτή τη συγκινητική παράσταση, που επιστρέφει για τρίτη σεζόν στο Διάνα (από 1/11) και τη συνοδεύουν επί σκηνής η Μιρέλα Πάχου σε τραγούδι και ακορντεόν και ο Αλέξανδρος Ιακώβου στο βιολί.

    Το πάρτι της ζωής μου
    athinorama.gr

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Best Shop