Αερομαχίες πάνω από την Ευρώπη – Οι αεροπορικές αντιδρούν στην κινεζική απειλή

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού εγείρουν οι αερομεταφορείς της ΕΕ ως προς τις αυξημένες πτήσεις από κινεζικές εταιρείες προς την Ευρώπη με φθηνότερο εισιτήριο, καθώς έχουν το ατού ότι μπορούν να πετάξουν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, εξοικονομώντας πολύτιμες ώρες από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Η Air-France KLM πιέζει τη γαλλική κυβέρνηση να περιορίσει τον αριθμό των πτήσεων που μπορούν να πραγματοποιούν οι αερομεταφορείς της Κίνας προς την Ευρώπη, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, σε μια προσπάθεια να προστατευθούν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

    Μεταξύ άλλων, τα αιτήματα του ομίλου αεροπορικών εταιρειών με έδρα το Παρίσι περιλαμβάνουν την πρόταση αναστολής των σημερινών δικαιωμάτων εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ της Γαλλίας και της μεγαλύτερης οικονομίας της Ασίας, δήλωσαν οι ίδιες πηγές που ζητούν να κρατήσουν την ανωνυμία τους.

    Εν τω μεταξύ, η Deutsche Lufthansa φέρεται να πιέζει την κυβέρνηση της Γερμανίας να πάρει πρωτοβουλία στην έρευνα κατά του Πεκίνου για ζητήματα στρεβλού ανταγωνισμού.

    Η Lufthansa έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα περιορίσει τις υπηρεσίες της στην Κίνα, σχεδιάζοντας να καταργήσει την απευθείας καθημερινή πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο στο τέλος του μήνα, επειδή, εν μέσω ελλείψεων σε αεροσκάφη, πρέπει να χρησιμοποιήσει αεροσκάφη που καταναλώνουν πολλά καύσιμα και είναι παλαιότερα, γεγονός που καθιστά το δρομολόγιο ασύμφορο.

    Οι ανωτέρω  μεθοδεύσεις αποκαλύπτουν τη διαφωνία μεταξύ των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων σχετικά με την αντιμετώπιση του ζητήματος. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με το αν θα πρέπει να εμπλακούν οι εθνικές κυβερνήσεις ή απλώς να τεθεί στο ζήτημα στις Βρυξέλλες.

    Οι τεταμένες εμπορικές σχέσεις

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Γενικότερα, η σχέση της Ευρώπης με την Κίνα διανύει μια τεταμένη περίοδο με αιχμή τις εμπορικές εντάσεις, καθώς η ΕΕ έχει βάλει στο στόχαστρο τις άδικες -όπως υποστηρίζει- επιδοτήσεις και άλλες μορφές στήριξης που παρέχει το Πεκίνο στις εταιρείες του. Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Κίνα απειλεί να προβεί σε αντίποινα κατά των εισαγωγών μπράντι και οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της KLM, Marjan Rintel, μίλησε νωρίτερα αυτό το μήνα, προτρέποντας την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναλάβει δράση κατά του «αθέμιτου» κινεζικού ανταγωνισμού. «Η Ευρώπη μπορεί τουλάχιστον να εξετάσει πώς μπορούμε να αποτρέψουμε αυτό το αθέμιτο πεδίο ανταγωνισμού, τιμολογώντας το ή εξετάζοντάς το με διαφορετικό τρόπο», δήλωσε ο Rintel.

    Οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης δεν έχουν πετάξει πάνω από τη Ρωσία από την έναρξη της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου του 2022. Ο εναέριος χώρος της Ουκρανίας έχει επίσης κλείσει από τότε. Το γεγονός αυτό αποτελεί σαφές πλεονέκτημα για τις κινεζικές εταιρείες όσον αφορά το κόστος και τις ώρες εν πτήσει.

    Ο ανταγωνισμός από την Κίνα

    Δεν είναι η πρώτη φορά που οι αερομεταφορείς από την Κίνα προκαλούν εκνευρισμό σε άλλες χώρες. Οι ΗΠΑ ανέλαβαν δράση κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να περιορίσουν την πληθώρα των κινεζικών αεροπορικών εταιρειών που πετούσαν στη χώρα με ανεμπόδιστη πρόσβαση, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ παρεμποδίζονταν, με αποτέλεσμα οι αρχές και στις δύο πλευρές να περιορίσουν τον αριθμό των πτήσεων.

    Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι χάνει έως και μισό εκατομμύριο ευρώ για κάθε μία από τις υπό κατάργηση πτήσεις της από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο. Εν τω μεταξύ, οι τρεις μεγαλύτερες κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν εισπράξει 111,1 δισεκατομμύρια γουάν (15,7 δισεκατομμύρια δολάρια) σε επιδοτήσεις ή κρατικές επιχορηγήσεις που αποσκοπούν στην ενθάρρυνσή τους για τη λειτουργία αεροπορικών συνδέσεων, σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις των αερομεταφορέων.

    Σε αυτό το πλαίσιο, British Airways και Virgin Atlantic Airways έχουν επίσης καταργήσει ορισμένα δρομολόγια στην Κίνα, με τη Virgin να αναστέλλει τις πτήσεις μεταξύ του Χίθροου του Λονδίνου  και της Σαγκάης από τον Οκτώβριο.

    Μετά το Covid, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες άργησαν να αποκαταστήσουν τις πτήσεις προς την Κίνα, κυρίως λόγω της ισχνής ζήτησης από την Ευρώπη προς το εξωτερικό. Ωστόσο, οι κινεζικοί αερομεταφορείς πρόσθεσαν πολλές πτήσεις, πολύ περισσότερες από τα επίπεδα του 2019, και προσφέρουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς αεροπορικούς ναύλους.

    Μέχρι το τέλος του έτους, οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες εκτιμάται ότι θα κατέχουν το 75% του μεριδίου χωρητικότητας θέσεων σε όλες τις πτήσεις από και προς τη Γερμανία και τη Γαλλία προς την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αερομεταφορών Cirium. Και θα έχουν το 100% της αγοράς στα ταξίδια προς την Ιταλία και μερίδιο 95% της χωρητικότητας των πτήσεων προς το Ηνωμένο Βασίλειο.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Στη φυλακή ο πατέρας που κατηγορείται ότι ασελγούσε επί δύο χρόνια στην 13χρονη κόρη του

    Προσωρινά κρατούμενος, με τη σύμφωνη γνώμη Εισαγγελέα κι Ανακρίτριας,...

    «Καμπανάκι» από τον Guardian: Στην Ελλάδα έφτασαν πάνω από 13.000 ανήλικοι πρόσφυγες το 2024

    Για μία ανθρωπιστική κρίση που αφορά τους ανήλικους πρόσφυγες...

    Μαρινέλλα: Η επίσκεψη του Αντώνη Ρέμου στο νοσοκομείο και η αποκάλυψη για την υγεία της – «Υπάρχει αισιοδοξία»

    Τα νεότερα για την πορεία της υγείας της Μαρινέλλας, μετέφερε...
    Best Shop