Η Ferrari F80 είναι το τελευταίο hypercar της Ferrari, που κάνει το ντεμπούτο του με έναν ισχυρό υβριδικό V6 κινητήρα 1.200 ίππων και τιμή στην περιοχή των 3,6 εκατομμυρίων ευρώ.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης της F80 διαθέτει έναν κινητήρα V-6 3,0 λίτρων σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν συνολικά 1.200 ίππους.
Ο ίδιος ο κινητήρας αποδίδει 900 ίππους, με τους ηλεκτροκινητήρες να παρέχουν πρόσθετη ισχύ, καθιστώντας την το ισχυρότερο αυτοκίνητο της Ferrari μέχρι σήμερα.
Ο κινητήρας μπορεί να φτάσει στις 9200 στροφές ανά λεπτό και είναι μία πλήρως αναβαθμισμένη έκδοση αυτού που υπάρχει στην 296 GTB, με δάνεια από την αγωνιστική 499 LeMans.
Σε συνδυασμό με τον κινητήρα V6 λειτουργούν τρεις ηλεκτροκινητήρες: δύο στον μπροστινό άξονα και ένας στον πίσω. Κατασκευάζονται από την ίδια την Ferrari, και αποδίδουν 140 ίππους ο κάθε ένας από τους δύο μπροστινούς.
Ο πίσω κινητήρας έχει τη μορφή μιας μονάδας ανάκτησης ενέργειας «MGU-K», αντίστοιχης λογικής με αυτές που υπάρχουν στην F1 και μέσω της ανάκτησης ενέργειας μπορεί να φθάσει έως και τους 94 ίππους τους οποίους παρέχει όταν υπάρχει ανάγκη για έξτρα ισχύ. Παράλληλα έχουν προστεθεί ηλεκτρικά ελεγχόμενες τουρμπίνες για να μειώνουν την υστέρηση και να βελτιώνουν την απόκριση στο γκάζι.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα ασύμμετρο μονοκόκ σασί από ανθρακονήματα και προηγμένη αεροδυναμική επηρεασμένη από τη Formula 1.
Η ενεργή αεροδυναμική βοηθά την F80 να παράγει έως και 1.000 κιλά downforce στα 250 km/h.
Ο Flavio Manzoni σχεδίασε το αυτοκίνητο, αντλώντας έμπνευση από κλασικά μοντέλα της Ferrari, όπως η Daytona και η F40, ενώ ενσωμάτωσε σύγχρονα στοιχεία για μια ξεχωριστή εμφάνιση.
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική σχεδίαση, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία από τους αγώνες WEC αλλά και το μονοθέσιο της F1. Το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο, ενώ ειδική διαμόρφωση των επιφανειών στο εμπρός μέρος μεταφέρει τον αέρα πάνω από την καμπίνα όπου υπάρχει μία μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος.
Η πίσω πτέρυγα είναι ενεργή και ρυθμίζεται όχι μόνο ως προς το ύψος αλλά και τη γωνία της για να βελτιστοποιήσει την καθοδική δύναμη και να ελαχιστοποιήσει την αντίσταση.
Η νέα Ferrari F80 έχει μήκος 4.840mm, πλάτος 2.060mm και ύψος 1.130mm, είναι οριακά μεγαλύτερη από την W1, και είναι 125kg βαρύτερη με 1525kg καθαρό βάρος
Ωστόσο, ο συνδυασμός ελαφρών, αγωνιστικών υλικών (ανθρακονήματα, τιτάνιο και αλουμίνιο) που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή της την καθιστούν 60kg ελαφρύτερη από την προκάτοχό της LaFerrari.
Το πλαίσιο της F80 είναι επίσης κατά 50% πιο στιβαρό από αυτό του προκατόχου της.
Το κόκπιτ της F80 έχει σχεδιαστεί με διάταξη «1+», δίνοντας έμφαση στην εμπειρία που εστιάζει στον οδηγό. Ο συνεπιβάτης δεν έχει κανονικό κάθισμα, αλλά μία “σπαρτιάτικη” εσοχή στο πλαίσιο, όπου στριμώχνεται για να συνοδέψει τον οδηγό στις βόλτες του.
Το hypercar περιλαμβάνει προηγμένη τεχνολογία πέδησης που αναπτύχθηκε με την Brembo και ένα εξελιγμένο σύστημα ενεργής ανάρτησης για βελτιωμένη σταθερότητα και χειρισμό.
Η Ferrari προσφέρει τρεις λειτουργίες οδήγησης: Hybrid, Performance και Qualify. Κάθε λειτουργία βελτιστοποιεί την απόδοση ισχύος και την ανάκτηση ενέργειας, με τη λειτουργία Qualify να απελευθερώνει όλη την ισχύ των 1.200 ίππων.
Η F80 εισάγει επίσης την τεχνολογία Boost Optimization, η οποία ενισχύει την απόδοση κατά τη διάρκεια των γύρων πίστας, παρέχοντας την πλήρη ισχύ του κινητήρα όπου κρίνεται απαραίτητο.
Με την παραγωγή να περιορίζεται σε 799 μονάδες (οι οποίες έχουν πωληθεί ήδη), η Ferrari F80 θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στα τέλη του 2025, συνεχίζοντας μέχρι το 2027.
Απέναντί της θα βρει τη νέα McLaren W1 και την καινούργια Bugatti, ενώ δεν λείπουν πλέον και τα ηλεκτρικά hypercars, με την δική τους πλέον θέση στο στερέωμα των υπερυψηλών επιδόσεων.