Η δέσμευση της εταιρίας Google να συνεχίσει την επενδυτική της δραστηριότητα στη χώρα μας επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνου Κυρανάκη στην Ουάσινγκτον. Ο κ. Κυρανάκης εκπροσώπησε την Ελλάδα στο «Google Public Sector Summit» που πραγματοποιήθηκε στην αμερικανική πρωτεύουσα με την παρουσία εκπροσώπων 40 κρατών.
Ειδικότερα, ο αντιπρόεδρος Υποδομών της Google, Sachin Gupta, ανακοίνωσε την πρόθεση της εταιρείας να διαθέσει τον απαραίτητο προϋπολογισμό για την προώθηση της επένδυσης ενός νέου υπερσύγχρονου κέντρου δεδομένων στην Ελλάδα, που θα ενισχύσει την ψηφιακή υποδομή της χώρας μας και θα προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας cloud.
Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη σε ακόμη περισσότερους τομείς της δημόσιας διοίκησης και να συνεργαστεί στενά με την Google Cloud για την υλοποίηση εφαρμογών στους τομείς της αστυνομικής έρευνας, της δημόσιας υγείας, της υποστήριξης των ΑΜΕΑ και της εξυπηρέτησης των πολιτών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, παρουσιάστηκαν σε πραγματικό χρόνο οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για την υποστήριξη της αστυνομικής έρευνας σε μεγάλα σύνολα δεδομένων, την παροχή υπηρεσιών δημόσιας υγείας, την υποβοήθηση Ατόμων με Αναπηρίες (ΑΜΕΑ), καθώς και την εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω αυτοματοποιημένων συστημάτων.
Η παρουσίαση επεκτάθηκε επιπλέον στη τεχνολογία private cloud που σχετίζεται με την ασφάλεια κρίσιμων κρατικών υποδομών, προσφέροντας ανώτερο επίπεδο προστασίας για ευαίσθητα δεδομένα που αφορούν κυβερνητικές υπηρεσίες.
Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, η έκθεση κατέδειξε ότι η πιθανή επιρροή της ευρείας χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αγγίξει το 6% του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας έως το 2030, συγκρίνοντας την επίδραση αυτή με άλλες χώρες.
Περίπου το 32%, που αντιστοιχεί σε 65 εκατομμύρια θέσεις, έχουν χαμηλή έκθεση στην τεχνητή νοημοσύνη, όπως οι υπάλληλοι εστίασης, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό τομέα και προσωπικό φροντίδας (ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες).
Τέλος, το 7% των θέσεων εργασίας, δηλαδή περίπου 15 εκατομμύρια θέσεις, αντιμετωπίζουν υψηλή έκθεση στην τεχνητή νοημοσύνη, όπως οι επιμελητές κειμένων, υπάλληλοι γραμματειακής υποστήριξης και οι εργαζόμενοι σε κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.