Η Volvo Car AB μείωσε τις προσδοκίες της για τις λιανικές της πωλήσεις φέτος λόγω της αυξανόμενης αδυναμίας στην αγορά αυτοκινήτου.
Ο κατασκευαστής θα επικεντρωθεί στην προστασία των περιθωρίων κέρδους αντί της αύξησης του όγκου πωλήσεων και ως εκ τούτου αναμένει πως οι πωλήσεις θα αυξηθούν έως και 8% το 2024, από μια προηγούμενη πρόβλεψη για έως και 15%.
Η σουηδική μάρκα, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που υιοθέτησαν την νέα τεχνολογία, με τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά να αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το ήμισυ των πωλήσεών της. Η Volvo παράγει τα οχήματά της στην Κίνα, στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη του γ’ τριμήνου ξεπέρασαν τις προσδοκίες λόγω του χαμηλότερου κόστους πρώτων υλών και της ανθεκτικής ζήτησης για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% την περίοδο αυτή, σε 172.849 αυτοκίνητα, με τα πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 48% του συνόλου.
Το πλήγμα που θα δεχθεί η εταιρεία στα έσοδα και την κερδοφορία του γ’ τριμήνου της θα μπορούσε μόνο εν μέρει να καλύψει τις αναμενόμενες προκλήσεις, όπως δήλωσαν οι αναλυτές της Bernstein με επικεφαλής τον Χάρι Μάρτιν.
Το σχέδιο της Ε.Ε. να αυξήσει τους δασμούς στα κινεζικά EVs είναι ένα «βραχυπρόθεσμο πρόβλημα», δήλωσε ο CEO της Volvo, Τζιμ Ρόουαν στο Bloomberg, προσθέτοντας ότι η Volvo σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή του EX30 – το οποίο σήμερα συναρμολογείται στην Κίνα – στο Βέλγιο το επόμενο έτος.
«Αυτό θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε ορισμένους από τους δασμούς που αναμένουμε» συμπλήρωσε.
Η Volvo δήλωσε επίσης ότι ήταν πειθαρχημένη όσον αφορά την τιμολόγησή της στην Κίνα, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο όγκος των πωλήσεών της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.
«Η εσωτερική πρωτοβουλία της εταιρείας για την αποδοτικότητα του κόστους έχει ήδη οδηγήσει σε μείωση του μεταβλητού κόστους και παραμένει ένας κρίσιμος τομέας εστίασης», ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.