Καμπάνια ευαισθητοποίησης για τον Καρκίνο του Ήπατος – Στο επίκεντρο οι ασθενείς

    Ημερομηνία:

    Τους ασθενείς στο επίκεντρο, θέτει η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Ήπατος (Ε.Ε.Μ.Η.), στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης του κοινού για τον Ηπατοκυτταρικό Καρκίνο ή Καρκίνο του Ήπατος.

    Στο πλαίσιο του μήνα ευαισθητοποίησης, όπως έχει οριστεί ο Οκτώβριος, η Ε.Ε.Μ.Η., δημιούργησε μια καμπάνια ενημέρωσης υπό τον τίτλο: «Προστάτεψε το ήπαρ σου σήμερα. Χτίσε ένα υγιές αύριο!», με «πρωταγωνιστές» ασθενείς, οι οποίοι μέσα από τις ιστορίες τους, αφυπνίζουν.

    Ειδικότερα, δημιουργήθηκε ένα… ανατρεπτικό video podcast, όπου ο αν. Καθηγητής Παθολογίας – Ηπατολογίας (Τμήμα Ιατρικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, Α.Π.Θ., Δ’ Πανεπιστημιακή Παθολογική Κλινική, Γ.Ν.Θ. «Ιπποκράτειο») και Γ.Γ. του Δ.Σ. της ΕΕΜΗ, κ. Εμμανουήλ Σινάκος, συζητά με τον ασθενή κ. Σπύρο Κυριάκη, 62 ετών για την περιπέτειά του με τον Ηπατοκυτταρικό Καρκίνο, την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπισή του.

    Δείτε το video podcast ΕΔΩ ή ακούστε το στο Spotify ΕΔΩ.

    Την ίδια στιγμή, μέσω ενός σποτ, τρεις ασθενείς με Ηπατοκυτταρικό Καρκίνο, αφηγούνται τη ζωή τους πριν και μετά τη διάγνωση.

    Οι ιστορίες του κ. Δημήτρη (65 ετών), του κ. Ανδρέα (70 ετών) και της κας Ελένης (72 ετών) παίρνουν «σάρκα και οστά» μπροστά στην κάμερα μέσω ηθοποιών, στέλνοντας μηνύματα αισιοδοξίας και συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια των ασθενών με καρκίνο και των οικείων τους και «σπάζοντας» το στίγμα και την προκατάληψη.

    Δείτε το σποτ ΕΔΩ

    Ο Καρκίνος του Ήπατος ή Ηπατοκυτταρικός Καρκίνος (ΗΚΚ) αποτελεί σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα τον έβδομο συχνότερο καρκίνο και τη δεύτερη αιτία θανάτου από καρκίνο. Υπολογίζεται ότι τα περιστατικά ΗΚΚ αποτελούν περίπου το 7% όλων των περιπτώσεων καρκίνου παγκοσμίως.

    Στόχος της πρωτοβουλίας της Ε.Ε.Μ.Η., είναι η, όσο το δυνατόν, ευρύτερη ενημέρωση της κοινωνίας για την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση της συγκεκριμένης νόσου, που μπορούν να οδηγήσουν τους ασθενείς σε θεραπευτικές παρεμβάσεις, που οδηγούν μέχρι και στην ίαση αυτού του εξαιρετικά επικίνδυνου νεοπλάσματος.

    Τονίζεται ότι η πρόληψη μέσα από συγκεκριμένες εξετάσεις, η έγκυρη ενημέρωση για τους παράγοντες κινδύνου, ο ορθός τρόπος ζωής και η τακτική επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό αποτελούν διαχρονικά την κατάλληλη «ασπίδα» προστασίας απέναντι και στον καρκίνο του ήπατος. Εξάλλου, κατά τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει μεγάλη πρόοδος σε διαγνωστικό όσο και σε θεραπευτικό επίπεδο.

    Το 90% των περιπτώσεων ΗΚΚ εμφανίζεται σε υπόβαθρο κάποιας ηπατοπάθειας προχωρημένου σταδίου. Σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου το 1/3 των περιπτώσεων ΗΚΚ εμφανίζεται σε ασθενείς με χρόνια ηπατίτιδα Β. Άλλες συχνές παθήσεις, που προδιαθέτουν στην εμφάνισή του είναι η αιθανολική ηπατοπάθεια, αλλά και η μεταβολικά σχετιζόμενη στεατωτική νόσος του ήπατος. Η εξέλιξη όλων αυτών των παθήσεων σε κίρρωση πολλαπλασιάζει την πιθανότητα εμφάνισης ΗΚΚ. Κρίνεται λοιπόν αναγκαία η ενημέρωση του πληθυσμού για τη σημασία του εμβολιασμού κατά της ηπατίτιδας Β και την εξαιρετικά ασφαλή και αποτελεσματική αγωγή για την ηπατίτιδα C, αλλά και για τα μεγάλα οφέλη από τη μείωση της παχυσαρκίας και του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, παράγοντες, που προδιαθέτουν σημαντικά στην ανάπτυξη της μεταβολικά σχετιζόμενης στεατωτικής νόσου του ήπατος. Απαιτούνται επίσης σημαντικές προσπάθειες για τη διακοπή της κατανάλωσης αλκοόλ από όσους κάνουν κατάχρηση.

     

    Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης του Ήπατος έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη βάσης καταγραφής του νεοπλάσματος σε πανελλήνιο επίπεδο συλλέγοντας στοιχεία αρκετών εκατοντάδων ασθενών, που πάσχουν από καρκίνο του ήπατος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των παραγόντων, που οδηγούν στην ανάπτυξή του και στο σχεδιασμό ορθών πρακτικών παρακολούθησης και θεραπείας του στη χώρα μας.

     

    Η καμπάνια υποστηρίζεται από τις φαρμακευτικές εταιρείες:

    • AstraZeneca
    • Bayer
    • Roche

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Προϋπολογισμός: «Ασπρη τρύπα» 1,8 δισ. ευρώ από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής

    Αυξήσεις στις μηνιαίες αποδοχές τους έχουν να περιμένουν το...
    Best Shop