Θυμίζει ανέκδοτο όλη αυτή η προσπάθεια για μειώσεις τιμών στο super market. Μας ανακοινώθηκε προ ημερών πως έρχεται… δεύτερος γύρος μείωσης τιμών σε είδη βασικής διατροφής, τα οποία πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ, στα τέλη του τρέχοντος μήνα – αρχές Νοεμβρίου. Και διαβάζοντας την είδηση «ψαχνόμασταν» για το πότε έγινε… ο πρώτος γύρος! Ψάξαμε και μάθαμε ότι ο πρώτος γύρος ήταν -λένε- σε είδη προσωπικής φροντίδας και απορρυπαντικά! Συγγνώμη αλλά… δεν είδαμε διαφορές. Υπάρχουν τα «επώνυμα» προϊόντα που είναι… στον Θεό και τα «ετικέτας» που είναι οικονομικότερα. Μέχρι όμως εκεί! Συζητήσαμε με παραγωγούς και εμπόρους οπωροκηπευτικών και μας είπαν ότι είναι πιο δύσκολο σε σχέση με τις βιομηχανίες να προβούν σε μειώσεις τιμών για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι πως η τιμή τους εξαρτάται εξαιρετικά από το μέγεθος της παραγωγής και το τελευταίο από διάφορους ανεξέλεγκτους (πχ καιρικά φαινόμενα), ενώ ο δεύτερος είναι πως οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ είναι κατά βάση μικροί παραγωγοί και κατά συνέπεια είναι δύσκολη η διαμόρφωση μίας οριζόντιας τιμολογιακής πολιτικής όπως συμβαίνει με τους προμηθευτές των βιομηχανικών προϊόντων. Αρα… μηδέν εις το πηλίκον για τα είδη διατροφής (για να μην μιλήσουμε για κρέας και φέτα που είναι… απλησίαστα)! Τι παρατηρούμε λοιπόν; Ότι γίνεται μεγάλος ντόρος γύρω από μειώσεις τιμών αλλά στην πράξη.., δεν τις βλέπουμε. Και αναφερόμαστε στο σύνολο των αγορών μας και όχι σε μεμονωμένα προϊόντα που μπορεί να έχουν μειωμένη τιμή. Και έτσι θα συνεχιστεί η κίνηση. Γιατί οι πολυεθνικές δεν χάνουν και προφανώς δεν υπολογίζουν και τα «θέλω» της κυβέρνησης.
Το ανέκδοτο με τις μειώσεις
Ημερομηνία: