Πτυχές της «Ψηφιακής μετάβαση στην εκπαίδευση» αναδείχτηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Εκδόσεων «Διόφαντος», η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 27ου Forum Ανάπτυξης 2024, παρουσιάζοντας έργα και δράσεις που αναπτύσσει.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Δρ. Βασίλειος Δελής, Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφοριακών Συστημάτων, Διεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων, Εφαρμογών και Κυβερνοασφάλειας, ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Αλγόριθμοι και πολυπλοκότητα στη διοίκηση της εκπαίδευσης: η περίπτωση των εκπαιδευτικών κενών» παρουσιάζοντας τη μέθοδο επίλυσης του προβλήματος.
Στη διάρκεια της ομιλίας του τόνισε ότι η άσκηση διοίκησης είναι δύσκολη δουλειά, ενίοτε αυστηρά μαθηματική. Η τεχνολογία συνδράμει και δεν υποκαθιστά τις ομάδες λήψης αποφάσεων, ενώ την τελευταία δεκαετία το ΙΤΥΕ συντηρεί κεντρικές πληροφοριακές υποδομές και δεδομένα που υποστηρίζουν τη λήψη αποφάσεων εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Ο Μιχάλης Παρασκευάς, Υπεύθυνος Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning, Καθηγητής Παν. Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» μίλησε για το «eTwinning: STEM Εκπαίδευση και Τεχνητή Νοημοσύνη για την Εκπαιδευτική Κοινότητα».
Ο κ. Παρασκευάς εξήγησε ότι το eTwinning: αποτελεί μια εμβληματική δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και λειτουργεί από το 2005, με στόχο τη δημιουργία εκπαιδευτικών έργων και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, για την προώθηση της πολυπολιτισμικότητας, του ψηφιακού γραμματισμού και της διαπολιτισμικής κατανόησης.
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συνεργασία που υπάρχει με φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής και στην υποστήριξη των eTwinners μέσω ειδικών δράσεων.
Ως προς τη δράση Stem τόνισε πως σκοπός είναι η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στα έργα eTwinning
Επίσης παρουσίασε το περιεχόμενο του stem #5 για το 2024-2025 καθώς και τις δράσεις για την προώθηση της ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης στη σχολική εκπαίδευση και σε έργα eTwinning.
Από την πλευρά του ο Δρ. Θεόδωρος Κομνηνός, Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων, Εφαρμογών και Κυβερνοασφάλειας, ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» Ανέπτυξε το θέμα: «Διασφαλίζοντας την Ψηφιακή Μετάβαση: Η Κυβερνοασφάλεια σε έναν Ταχέως Εξελισσόμενο Κόσμο».
Παρουσίασε τους τύπου απειλών ενώ ως κλάδους που πλήττονται περισσότερο παρουσίασε τους κυβερνητικούς οργανισμούς, τον χρηματοοικονομικό τομέα και την υγειονομική περίθαλψη. Παράλληλα έδωσε χρήσιμες συμβουλές για την αποτροπή μιας διαδικτυακής απάτης.
Η Μαρία Γιαννίση αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο ΙΤΥΕ Διόφαντος μίλησε με θέμα: «Ενσωματώνοντας την Καινοτομία στην Εκπαιδευτική Πράξη: Ανάπτυξη Κέντρων Καινοτομίας στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης».
Όπως είπε κύριος του έργου είναι το Υπουργείο Παιδείας και φορέας υλοποίησης το ΙΤΥΕ «Διόφαντος» και προβλέπεται ένα κέντρο για κάθε περιφέρεια.
Παρουσιάζοντας την τρέχουσα κατάσταση επισήμανε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι Συμβάσεις Παραχώρησης των χώρων εγκατάστασης των Κέντρων Καινοτομίας προς το ΥΠΑΙΘΑ, έχει δημοσιευθεί το Τεύχος Διακήρυξης για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού και υπηρεσιών και υλοποιείται ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού από την Ομάδα Έργου σε συνεργασία με την Επιστημονική Επιτροπή.
Ο Σωτήριος Χριστοδούλου, Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Παν. Πελοποννήσου, Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» παρουσίασε το «Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ. Βασικοί του στόχοι είναι η μείωση του γραφειοκρατικού βάρους των διαδικασιών και του χρόνου διεκπεραίωσής τους και η ελαχιστοποίηση των λαθών καθώς και η ενίσχυση του ενδιαφέροντος και η ενθάρρυνση / διευκόλυνση όλων των ενδιαφερομένων για συμμετοχή στο πρόγραμμα της Τάξης Μαθητείας.
Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Δημήτριος Σερπάνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρος ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»