Στα δημοτικά παρκινγκ ποντάρει, μεταξύ άλλων, η δημοτική αρχή για να πάρει μια «ανάσα» το κυκλοφοριακό στο κέντρο της Πάτρας το οποίο πλέον είναι σε κατάσταση «εμφράγματος».
Ο σχεδιασμός που ετοιμάζει για τη δημιουργία περισσότερων χώρων στάθμευσης που να διευκολύνουν τους δημότες και να απαλλάξει το κέντρο από την αυξημένη διέλευση των οχημάτων περιλαμβάνει δύο βασικούς άξονες: Τους χώρους στάθμευσης της νότιας παραλιακής ζώνης και τα παρκινγκ για τον βόρειο τομέα τα οποία θα εξυπηρετούν αντίστοιχα όσους εισέρχονται στο κέντρο από τις νότιες συνοικίες και όσους έρχονται μέσα στον κεντρικό αστικό ιστό από το αρκτικό διαμέρισμα.
Ο σχεδιασμός όμως αυτός στην πράξη δεν «βγαίνει». Αυτό, γιατί δεν υπάρχουν επιπλέον χώροι περιμετρικά του κέντρου που να βολεύουν τους δημότες, ενώ οι υπάρχοντες είναι μικρής χωρητικότητας αναλογικά με τα 15.000 οχήματα (τόσο δείχνει μια σχετική έρευνα) που καθημερινά εισέρχονται στον κεντρικό αστικό ιστό της πόλης.
Δεν επαρκούν οι θέσεις
Στην νότια παραλιακή ζώνη, το σύνολο των θέσεων που μπορούν να εξασφαλίσουν όλα τα παρκινγκ που βρίσκονται εκεί είναι κοντά στις 1.000 (μαζί τον χώρο στάθμευσης εντός του παλαιού λιμανιού δίπλα από τα ΚΕΠ).
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι στον βόρειο τομέα. Το παρκινγκ στον σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύσιο, ακόμα και μετά την επέκταση του δεν χωράει πάνω από 250 με 300 θέσεις (έχει ζητήσει και άλλη επέκταση ο Δήμος).
Οι χώροι στην βόρεια παραλιακή ζώνη και πάλι δεν επαρκούν, ενώ το σχέδιο που έχει ο Δήμος για την δημιουργία ενός παρκινγκ στο πρώην κολυμβητήριο της Αγυιάς (κοντά στις 150 με 200 θέσεις) είναι ένα έργο που μάλλον θα αργήσει να υλοποιηθεί.
Ο χώρος που έχει βρει
Ο Δήμος βέβαια σκοπεύει να μετατρέψει σε χώρο στάθμευσης το οικόπεδο που έχει στην κυριότητα του, δίπλα από τη μίνι περιμετρική (στη βόρεια είσοδο) το οποίο παλαιότερα ήταν να το διαθέσει στην ΕΛ.ΑΣ. για την κατασκευή του Αστυνομικού Μεγάρου.
Οι θέσεις του επικείμενου αυτού χώρου στάθμευσης δύσκολα θα είναι πάνω από 300. Εντός του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, δηλαδή εκεί που γίνεται ο χαμός, η νομοθεσία απαγορεύει τη δημιουργία δημοτικών παρκινγκ.
Στις σκέψεις της δημοτικής αρχής είναι αν χρειαστεί να μισθώσει ιδιωτικά παρκινγκ. Όμως ακόμα και έτσι τα παρκινγκ στο κέντρο δεν πρόκειται να δώσουν την επιθυμητή λύση αφού τα οχήματα θα διέρχονται εντός αυτού έτσι και αλλιώς.
Πρόταση για mini buss
Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η αρμόδια αντιδήμαρχος, Αναστασία Τογιοπούλου στον Max Fm, ο Δήμος σκοπεύει να αγοράσει mini buss για τη διευκόλυνση των δημοτών τα οποία θα κινούνται κυκλικά γύρω από τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης παίρνοντας τον κόσμο και αφήνοντας τον στο κέντρο.
Ήδη έχει κάνει μια σχετική πρόταση που είναι να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, περιμένοντας πλέον την πρόσκληση ενδιαφέροντος από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Όμως όπως και η ίδια παραδέχτηκε τα mini buss είναι ένα μέτρο που πρόκειται να λειτουργήσει σε βάθος τριετίας.
ΝΕΟΛΟΓΟΣ