Ακόμα ο νέος σταθμός του υπεραστικού ΚΤΕΛ δεν είναι έτοιμος, αφού, όπως έχει από καιρό γράψει η «Πολιτεία» απομένει η ολοκλήρωση πρόσθετων εργασιών που κρίθηκαν αναγκαίες στο τελείωμα ενός τόσο πολύπλοκου και δύσκολου έργου για την μετατροπή ενός παλαιού εργοστασίου σε έναν υπερσύγχρονο σταθμό μετακίνησης χιλιάδων επιβατών. Αλλά επειδή στις αρχές του 2025 το έργο θα έχει τελειώσει πλήρως, το ερώτημα είναι αν η λειτουργία του σε συνδυασμό με την ήδη επιβαρυμένη κίνηση σε αυτό το κομβικό σημείο της παραλιακής οδού, θα είναι εντονότερη. Και αυτό, δεδομένου ότι θα επικρατεί έντονη κινητικότητα.
Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ
Ακριβώς έξω από τον νέο σταθμό υπάρχει ήδη η αφετηρία αστικών λεωφορείων, λίγο πιο πίσω, στον σταθμό υποδοχής «Π. Κανελλόπουλος», αναχωρούν ή φθάνουν τα υπεραστικά της Αιτωλοακαρνανίας και της Κεφαλληνίας, η δε Όθωνος Αμαλίας διασχίζεται από τη γραμμή τρένου και παράλληλα υπάρχει και ο ποδηλατόδρομος που μειώνει το διαθέσιμο πλάτος της οδού καθιστώντας αδύνατη την πιο άνετη κίνηση των διερχόμενων οχημάτων.
Σύμφωνα με επαγγελματίες οδηγούς, (ταξί, φορτηγά κλπ), όλα αυτά δημιουργούν ένα «κοκτέιλ» άκρως «εκρηκτικό» που σίγουρα μετά και το άνοιγμα του νέου σταθμού θα οδηγήσει σε ακόμα πιο «οξύ» κυκλοφοριακό έμφραγμα εφόσον μιλάμε για σημείο όπου συναντώνται πολλοί προσερχόμενοι. Και συγκεκριμένα, από τον δρόμο εισόδου στην πόλη, (Ηρώων Πολυτεχνείου), από την Νόρμαν όπου προσέρχονται οχήματα από το κέντρο και από τα πιο πάνω σημεία της πόλης.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΘΑ
ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Όμως, φαίνεται ότι ο σχεδιασμός που ήδη υπάρχει μάλλον θα οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα. Ίσως δηλαδή να καλυτερεύσει η κυκλοφοριακή κατάσταση στην παραλιακή, μετά την λειτουργία του νέου σταθμού των υπεραστικών λεωφορείων στην Νόρμαν. Και αυτό, διότι έχουν συζητηθεί αλλαγές που θα τις δούμε να συμβαίνουν. Η πρώτη και σημαντικότερη αλλαγή, σύμφωνα και με τον Διοικητή της Τροχαίας Πατρών κ. Χρήστο Ντεμίρη, θα είναι ότι τα υπεραστικά λεωφορεία δεν θα χρειάζεται να διασχίζουν πια την Όθωνος Αμαλίας, αφού θα φεύγουν απευθείας από την Ηρώων Πολυτεχνείου προς Αθήνα. Βέβαια τα δρομολόγια προς Πύργο θα κινούνται στην παραλιακή, όμως είναι πολύ λιγότερα. Με άλλα λόγια, ο παραλιακός δρόμος θα αποσυμπιεστεί σε σημαντικό βαθμό.
ΦΕΥΓΟΥΝ ΤΑ ΑΣΤΙΚΑ;
Αλλά θεωρείται σίγουρη και μια ακόμα αλλαγή που αφορά στην μεταφορά της αφετηρίας του αστικού ΚΤΕΛ που σήμερα καταλαμβάνει την αριστερή πλευρά της Όθωνος Αμαλίας, από Νόρμαν μέχρι Καρόλου. Δεν είναι επίσημο ακόμα αν θα μεταφερθεί, αλλά πηγές της Τροχαίας Πατρών αναφέρουν πως είναι κάτι που έχει ήδη συζητηθεί μεταξύ εμπλεκομένων κι έχει τεθεί στο «τραπέζι» η πιθανή επιστροφή της αφετηρίας στην Τερψιθέα, εκεί όπου λειτουργούσε επί σειρά πολλών ετών.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΡΟΗ ΙΧ
Η Τροχαία «στοιχηματίζει» ότι στο υπόλοιπο τμήμα της Όθωνος Αμαλίας η κατάσταση θα καλυτερεύσει εφόσον ο σημερινός σταθμός ΚΤΕΛ θα χρησιμεύει μόνο ως χώρος στάθμευσης, (άρα δεν θα υπάρχει κινητικότητα), και θα διασφαλίζεται η καλύτερη ροή των ΙΧ. Προφανώς αυτό προϋποθέτει μηδενική ανοχή στη διπλοστάθμευση. Πρόβλημα πάντως φαίνεται να είναι ο ποδηλατόδρομος για τον οποίο – θυμίζουμε – δημοτικές παρατάξεις έχουν ζητήσει το ξήλωμά του.