Στην τεχνητή νοημοσύνη θα προσηλωθούν οι διαφημιστικές, σύμφωνα με τους αναλυτές

    Ημερομηνία:

    Το «next big thing» στην τεχνολογία θα τροφοδοτείται επίσης από διαφημίσεις. Η Google, το Facebook και το Instagram αύξησαν την προβολή και την κερδοφορία τους αξιοποιώντας χρήματα που προορίστηκαν για την οικοδόμηση εμπορικών σημάτων από τα απορρυπαντικά πλυντηρίου έως τους υδραυλικούς. Ακόμη και εταιρείες όπως η Netflix και η Amazon οι οποίες μέχρι πρόσφατα στηρίζονταν κυρίως στις συνδρομές, μπαίνουν στο παιχνίδι. Τα επιχειρηματικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης προορίζονται επίσης να πάρουν το μερίδιο που τους αναλογεί.

    Φλίγκος

    Κάποια στιγμή, οι εφημερίδες προσέγγισαν τους λιανοπωλητές, τους εμπόρους αυτοκινήτων και τους εργοδότες για να καλύψουν τα δύο τρίτα των εσόδων τους. Το ραδιόφωνο ήταν δωρεάν για τους ακροατές επειδή οι διαφημίσεις κάλυπταν τους λογαριασμούς. Η τηλεόραση στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό σε διαφημιστικά σποτ 30 δευτερολέπτων. Οι κολοσσοί του Διαδικτύου αξιοποίησαν ομοίως μεγάλους και μικρούς χορηγούς για να τροφοδοτήσουν την αναζήτηση και τη ροή βίντεο.

    Στην τεχνητή νοημοσύνη θα προσηλωθούν οι διαφημιστικές, σύμφωνα με τους αναλυτές
    Reuters

    Από την αρχική δημόσια προσφορά της το 2004, η αξία της διαφήμισης στο Google έχει αυξηθεί σχεδόν 160 φορές, σε περισσότερα από 300 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Είναι λογικό ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα ακολουθήσει μια παρόμοια πορεία, αφού η υπάρχουσα διαφημιστική αγορά είναι ήδη γιγαντιαία και εξακολουθεί να αυξάνεται γρήγορα.

    Οι εν λόγω δαπάνες παγκοσμίως αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50% από το 2019 έως το 2023, ξεπερνώντας τα 900 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την GroupM και ξεπέρασαν την αύξηση του ΑΕΠ κατά 20% στο ίδιο διάστημα.

    ICECAP
    Οι νέες μικρές επιχειρήσεις ήταν ένας μεγάλος παράγοντας που συνέβαλε στην αύξηση αυτή. Εταιρείες που κυμαίνονται από την υψηλού προφίλ Airbnb έως την λιγότερο γνωστή Chaakan Shoes χρησιμοποιούν όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσεγγίσουν τους πελάτες.

    Το 2014, η τηλεόραση αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τρίτο του συνολικού ποσού που δαπανήθηκε για διαφήμιση, ή περίπου 155 δισεκατομμύρια δολάρια. Μέχρι το 2024, η GroupM εκτιμά ότι το μερίδιο της τηλεόρασης θα έχει πέσει κάτω από το 17%, που αντιστοιχεί σε περίπου 165 δισεκατομμύρια δολάρια. Κατά την ίδια περίπου δεκαετία, τα διαδικτυακά κανάλια αύξησαν το μερίδιό τους στο 70% από 29%.

    Ας υποθέσουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται μια νέα κατηγορία με περίπου το ένα πέμπτο της αγοράς μέχρι το 2029, πιο γρήγορα από τα 15 περίπου χρόνια που χρειάστηκαν oι ψηφιακές πλατφόρμες για να διεκδικήσουν το 30%. Υποθέστε ακόμη ότι οι δαπάνες συνεχίζουν να αυξάνονται κατά μέσο όρο κατά 9% ετησίως αντί της επιβράδυνσης στο 6% που προβλέπει η GroupM, εν μέρει λόγω της ακριβούς στόχευσης από εκπαιδευμένα μοντέλα που θα κάνουν τις διαφημίσεις ακόμη πιο πολύτιμες. Συνολικά, αυτό θα ήταν ένα ποσό 900 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα μπορούσε να διατεθεί για τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Breakingviews.

    Οι Αlphabet και Μeta, θα διεκδικήσουν αναπόφευκτα ένα μέρος αυτών των χρημάτων, μαζί με το ChatGPT της OpenAI και τη Microsoft. Όπως συνήθως συμβαίνει, ωστόσο, μια νέα γενιά νεοφυών επιχειρήσεων θα βγει επίσης κερδισμένη, όπως τονίζει το Reuters.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Οι πρώτες ενδείξεις παραγωγής υπερ-πλεονασμάτων και το 2025

    Το υπουργείο Οικονομικών έχει αναθεωρήσει προς τα πάνω τον...

    Relentless.com: Απέφυγε ένα τεράστιο λάθος, έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου

    15 Μαΐου 1997  H Amazon μπαίνει στο χρηματιστήριο. Μέσω της...

    Γιατί ο Τραμπ «ευλόγησε» τον αλ Σαράα; Παλιά τον είχαν επικηρύξει με 10 εκατ. δολάρια

    Οι ΗΠΑ τον είχαν επικηρύξει με 10 εκατ. δολάρια...

    ΜΕΘ ΑΓΡΙΝΙΟΥ: Γιατί είχαμε τόσους θανάτους στην πανδημία

    Τον εφιάλτη της πανδημίας ξυπνά η υπόθεση των δεκάδων...