Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, παρότι μετά από τόσα χρόνια δεν έχουν γίνει όλες οι επενδύσεις που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν οι μέτοχοί του (δόθηκε και νέα παράταση γιατί η καθυστέρηση δεν προκλήθηκε από υπαιτιότητα των επενδυτών), διαθέτει μεγάλες προοπτικές. Μην ξεχνάμε πως η COSCO που λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά έχει μπει στην black list του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, με ό,τι σημαίνει αυτό. Πάντως η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ αλλάζει τα δεδομένα για το σύνολο των ελληνικών λιμένων. Υπενθυμίζεται ότι αυτό το διάστημα τρέχει ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Λαυρίου (το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής) και οι 6 υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει τώρα να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Παράλληλα, οι εξελίξεις με τα λιμάνια αναδεικνύουν τη σημασία κι ενός ακόμη «παραμελημένου» λιμανιού, αυτό του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας. Είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας, με προβλήτες που έχουν βάθος 17,5 μέτρα (ενδεικτικά, 17,5 μέτρα βάθος έχει μόνον ο ΟΛΠ, ενώ της Θεσσαλονίκης είναι 14 μέτρα) και είναι ένα περιουσιακό στοιχείο στρατηγικής πλέον σημασίας, αφού εκτός από τις λιμενικές εγκαταστάσεις έχει και Βιομηχανική Περιοχή 1.800 στρεμμάτων (με υποδομές, γερανογέφυρες κ.λπ). Για την ακρίβεια, είναι η μοναδική Ελεύθερη Βιομηχανική Ζώνη στην Ελλάδα. Η ιδιοκτησία του λιμένος Αστακού έχει περάσει κατά 75% στην Alpha Bank και 25% στην Piraeus Bank. Είναι προφανές ότι μετά τις εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, του Βόλου και του Λαυρίου, ο Αστακός θα αναδειχθεί ως επενδυτικός προορισμός.
Η καραμπόλα έφτασε στο Λαύριο και στο λιμάνι του Αστακού
Ημερομηνία: