Στον εργασιακό χώρο καλούνται να συνεργαστούν διαφορετικοί τύποι ανθρώπων. Κάποιος από αυτούς ωστόσο, είναι ο πιο προβληματικός για την CEO εταιρείας ευεξίας με έδρα τη Νέα Υόρκη, Shizu Okusa. Όπως εξηγεί, πρόκειται για εκείνον που επικοινωνεί άσχημα, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας. Όταν οι άνθρωποι ασκούν δημόσια κριτική στους συναδέλφους τους στη δουλειά, δεν προωθείται ο εποικοδομητικός διάλογος και συχνά αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σύγκρουση.
Πιθανότατα έχετε γίνει μάρτυρες ενός σεναρίου, όπως, όταν ένας εργοδότης δυσαρεστημένος με τη δουλειά ενός υπαλλήλου, τον φέρει ως παράδειγμα προς αποφυγή σε ένα meeting, μπροστά στους συναδέλφους του.
Μια τέτοια κατάσταση αποξενώνει τους εργαζόμενους και ενδέχεται να αποτελέσει πρόβλημα στο ανθρώπινο δυναμικό με τη δημιουργία εχθρικού εργασιακού περιβάλλοντος.
Αντ’ αυτού, δοκιμάστε να καλέσετε τους ανθρώπους ιδιωτικά, λέει η Okusa. Προσκαλέστε τους να μιλήσουν απευθείας μαζί σας και αντιμετωπίστε τις ανησυχίες τους, έτσι ώστε οι δυο σας να μπορείτε να συζητήσετε χωρίς τον φόβο της αμηχανίας ή της κρίσης από τους άλλους.
Τα περισσότερα προβλήματα δημιουργούνται εξαιτίας μιας κακής επικοινωνίας, επομένως οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές θα πρέπει να θέτουν θετικά πρότυπα για την κουλτούρα και την επικοινωνία.
Πώς να επιλύετε εποικοδομητικά τις εργασιακές συγκρούσεις
Την επόμενη φορά που εσείς και ένας συνάδελφος θα έχετε διαφωνία, μην ξεσπάσετε εναντίον του στην επόμενη συνάντηση ή στο διαδίκτυο. Κάντε ένα βήμα πίσω και αξιολογήστε την κατάσταση, συμβουλεύει μέσω του CNBC η Carolyn Kleiman, ειδική σε θέματα καριέρας στο ResumeBuilder.com.
Αν προτιμάτε να κάνετε τα πράγματα εκ των προτέρων και ο συνάδελφός σας περιμένει μέχρι την τελευταία στιγμή, για παράδειγμα, μπορείτε πιθανώς να αντιμετωπίσετε την ανησυχία σας με μια σύντομη συνάντηση κατ’ ιδίαν, δήλωσε η Kleiman.
Εάν το πρόβλημά σας αφορά τον χαρακτήρα ή την προσωπικότητα ενός ατόμου, ίσως «να θέλετε να προσπαθήσετε να περιορίσετε τις αλληλεπιδράσεις σας», αφιερώνοντας λίγο χρόνο και κρατώντας τη σχέση σε επαγγελματικό επίπεδο.
Αν το πρόβλημά σας είναι με το αφεντικό σας, καταγράψτε το και αναφέρετέ το στο επόμενο τετ-α-τετ σας. Πείτε κάτι σαν: «Έχω παρατηρήσει ότι έχετε την τάση να [παράδειγμα κακής επικοινωνίας]. Θα ήταν χρήσιμο αν κάνατε αυτό αντί γι’ αυτό».
Προσπαθήστε να υποθέσετε ότι υπάρχει θετική πρόθεση και αν η συμπεριφορά του εξακολουθεί να μην αλλάζει, σκεφτείτε να θέσετε το θέμα στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού, ειδικά αν οι συνάδελφοί σας έχουν παρόμοιες εμπειρίες, δήλωσε ο σύμβουλος καριέρας του Χάρβαρντ Gorick Ng.
«Κανένας μάνατζερ δεν ξυπνάει το πρωί με τη σκέψη: ‘Πώς μπορώ να κάνω τη ζωή της ομάδας μου όσο το δυνατόν πιο μίζερη’», ανέφερε ο Ng, τονίζοντας πως το θέμα είναι «πώς μπορούμε να κάνουμε αυτή τη δουλειά και να ζήσουμε μια ευτυχισμένη ζωή».