Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ για το σύνολο του 2024, θετική τάση της τάξεως του +3,6% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με τις πληθωριστικές πιέσεις να υποχωρούν και την αυξημένη ζήτηση να αποτελεί τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, οι συνολικές πωλήσεις του οποίου ανήλθαν στα €14,8 εκατομμύρια.
Επικεντρώνοντας την ανάλυσή μας στα FMCGs και αποδομώντας τις τάσεις των μεγάλων υπέρ-κατηγοριών, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, έχει ενδιαφέρον να σχολιάσουμε την διαφορετική δυναμική των Τροφίμων & Ποτών, σε σχέση με τις μεγάλες κατηγορίες του Μη Τρόφιμου. Συγκεκριμένα, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή.
Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).