Πανεπιστήμιο Γάνδης για Τραγωδία στα Τέμπη: Δεξαμενή με τουλάχιστον 3,5 τόνους εύφλεκτων υγρών στο πρώτο βαγόνι

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Σε ακριβείς εκτιμήσεις για τα αίτια της φωτιάς που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη έχουν προχωρήσει οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης, που έχουν αναλάβει τη διερεύνηση της σιδηροδρομικής τραγωδίας. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας “Real News”, οι Βέλγοι ειδικοί έχουν οδηγηθεί σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε καθώς και για το σημείο της αμαξοστοιχίας όπου ήταν τοποθετημενες.

    Το κλιμάκιο των ερευνητών στο Τμήμα Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης ερευνά το δυστύχημα εδώ και περίπου έναν χρόνο, μετά τη σχετική παραγγελία του Ελληνικού Οργανισμου Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

    Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους αλλά και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης μέσω τεχνητής νοσημοσύνης που διαθέτουν, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρονται να έχουν καταλήξει στα εξής:

    – Το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ακολουθούσε τις δύο μηχανές του τρένου, μετέφερε φορτίο με πτητικούς υδρογονάνθρακες που δεν είχαν δηλωθεί.

    – Αυτές οι εύφλεκτες ουσίες μεταφέρονταν σε δεξαμενή διαστάσεων 1 επί 2,5 μέτρων.

    – Το βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.

    – Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα ενώ το “μαντιτάρι” που προκάλεσαν έφτασε σε ύψος τα 80 μέτρα.

    – Οι εύφλεκτες ουσίες αφορούν πιθανότατα ξυλόλιο και τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.

    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα στοιχεία αυτά αναμένεται να αποτυπωθούν και γραπτώς και να αποσταλούν στην Αθήνα μέσα στις επόμενες ημέρες.

    Σημειωτέον πως η ανάθεση των ερευνών στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης ήταν μια απο τις πρώτες ενέργειες που έκανε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ όταν ξεκίνησε να λειτουργεί τον Φεβρουάριο του 2024.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα της “Real News”, για τις έρευνες του το κλιμάκιο των Βέλγων ακαδημαϊκών είχε στη διάθεση του δείγματα από το σημείο της τραγωδίας αλλά και από τους κατεστραμμένους συρμούς.

    Επιπλέον, στα εργαστήρια του Πανεπιστημίου ερευνήθηκαν διεξοδικά όλα τα διαθέσιμα βίντεο και οι εικόνες από τις εκρήξεις που προκλήθηκαν μετά τη σύγκρουση των τρένων και τη φωτιά που ακολούθησε.

    Μέσω συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης οι ειδικοί είναι σε θέση να διαπιστώσουν τι ακριβώς προκάλεσε μια έκρηξη σε έναν χώρο. Συνυπολόγισαν, μάλιστα, και παραμέτρους όπως οι καιρικές συνθήκες, τα επίπεδα της υγρασίας, αλλά και η ισχύς των ανέμων που επικρατούσαν στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουάριου του 2023.

    Τα συμπεράσματα για τη μεταφορά τουλάχιστον 3,5 τόνων εύφλεκτων υγρών στο πρώτο βαγόνι προέκυψαν από το ακριβές σημείο που έγιναν οι εκρήξεις, το μέγεθος της πυρόσφαιρας που δημιουργήθηκε και τον τρόπο εξάπλωσης της φωτιάς. Παράλληλα, ερευνήθηκε η αλλαγή του χρώματος της πυρόσφαιρας, που μαρτυρά το είδος των ουσιών που καίγονταν εκείνη τη στιγμή.

    Τα συμπεράσματα του Πανεπιστημίου της Γάνδης και μια σειρά από άλλα πορίσματα θα περιλαμβάνονται στην έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που θα παρουσιαστεί επισήμως στις 27 Φεβρουαρίου.

    Η Αρχή για τη Διερεύνηση των Ατυχημάτων έχει αναθέσει ακόμα μια έρευνα σε ξένους επιστήμονες, η οποία ίσως δώσει απάντηση για τον τρόπο εξάπλωσης της φωτιάς. Πρόκειται για έρευνα που αφορά τη συμπεριφορά των καθισμάτων των συρμών την οποία έχει αναλάβει εξειδικευμένο Ινστιτούτο στη Γερμανία.

    Σύμφωνα με ό,τι προβλέπεται οι εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τις αμαξοστοιχίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να προχωρούν σε ενέργειες για τη συντήρηση των καθισμάτων ώστε αυτά να είναι ανθεκτικά, σε περίπτωση φωτιάς. Η έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου θα δείξει αν είχαν γίνει αυτές οι συντηρήσεις ή αν τα καθίσματα συνέβαλαν στην εξάπλωση της φωτιάς.

    Τρεις συγκρούσεις
    Ένα ακόμη επιστημονικό συμπέρασμα που θα περιλαμβάνει η έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αφορά τη σύγκρουση των δύο τρένων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, μεταξύ άλλων ευρήματων ξεχωρίζει ότι οι δύο αμαξοστοιχίες δεν συγκρούστηκαν μία φορά αλλά συνολικά τρεις. Αυτό προκύπτει από την εξέταση των κατεστραμμένων συρμών αλλά και των διαθέσιμων βίντεο.

    Μετά την πρώτη σύγκρουση οι συρμοί δίπλωσαν ραγδαία και μεταξύ των τρένων σημειώθηκαν δύο ακόμη επί μέρους συγκρούσεις.

    Με την παρουσίαση όλων αυτών των επιστημονικών συμπερασμάτων, το 5μελές συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα επιχειρήσει να δώσει έγκυρη απάντηση στο κυρίαρχο ίσως αναπάντητο ερώτημα της τραγωδίας: την πρόκληση τόσων πολλών θανάτων από τη φωτιά η οποία σύμφωνα με την πυροσβεστική έχει χαρακτηριστεί μη αναμενόμενη και μη φυσιολογική, παρά τη σφοδρή σύγκρουση.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της Real News, στην έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα περιλαμβάνεται και μια σειρά από τραγικές ελλείψεις και αστοχίες οι οποίες έγιναν στη διαχείριση του σημείου της τραγωδίας τις ώρες που ακολούθησαν μετά τη σύγκρουση.

    Κύριος λόγος για τις αστοχίες ήταν ότι υπεύθυνη για τη διαχείριση του τόπου της σύγκρουσης ήταν η Τροχαία. Αυτό γιατί αν και η δημιουργία του ΕΟΔΑΣΑΑΜ προβλεπόταν από προεδρικό διάταγμα του 2007 η αρχή αυτή συστάθηκε και λειτούργησε μόλις πέρυσι.

    Στοιχεία-φωτιά στα χέρια των οικογενειών
    Στοιχεία που οδηγούν στην ύπαρξη παράνομου φορτίου διαθέτει η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) του δυστυχήματος στα Τέμπη.

    ΄Υστερα απο ενδελεχή επιστημονική έρευνα και οι πραγματογνώμονες των συγγενών των θυμάτων συμπεραίνουν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε παράνομο φορτίο εύφκλεκτων υδρογονανθράκων περίπου 3,5 τόνων. Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται η Real News, “για τους επιστήμονες και όσους έχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία η ύπαρξη εύφκλεκτου υλικού που οδήγησε στην τεράστια πύρινη έκρηξη μετά τη σύγκρουση θεωρείται αδιαμφισβήτητη”.

    Οι αναλύσεις κατέδειξαν ότι το παράνομο υλικό ήταν φορτώμενο στην πρώτη πλατφόρμα της εμπορικής αμαξοστοιχίας πίσω από τη δεύτερη μηχανή. Εκεί οπου η Hellenic Train με πρόσφατη ανακοίνωσή της αναφέρει ότι υπήρχαν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδερο (λαμαρίνες). Οι ειδικοί της ΕΔΑΠΟ μελέτησαν καρέ-καρέ τη φωτιά και τις εκρήξεις, τις αυξομειώσεις στην ένταση της φωτιάς, το σχήμα και χρώμα που πήρε, αλλά και το ύψος που πήρε -περίπου 80 μέτρα- το πύρινο “μανιτάρι”.

    “Όλα αυτά στα χέρια των ειδικών αποτελούν κρίσιμα και επιστημονικά αδιαμφισβήτητα τεκμήρια που οδηγούν στο συμπέρασμα οτι υπήρχαν εύφλεκτοι υδρογονάνθρακες”, τονίζει η ιδια πηγή. στη Real News

    PhysioClinic

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    My Number One: Επιμένει ο δημιουργός του τραγουδιού – Θα απαγορεύσω στην Έλενα Παπαρίζου να το ξαναπεί, μιλάω με δικηγόρο

    Τη βραδιά του ελληνικού τελικού της Eurovision, που ανέδειξε...

    Ηράκλειο: Η γιαγιά του 3χρονου Άγγελου έδωσε την συγκατάθεσή της να γίνει δωρεά των οργάνων του

    «Ο Άγγελος υποβλήθηκε σε όλα τα τεστ που προβλέπονται βάσει Πρωτοκόλλου,...

    Σεισμοί στη Σαντορίνη: Στήθηκαν οι πρώτες σκηνές της ΕΜΑΚ, χωρίς σταματημό οι δονήσεις

    Λίγα κτίρια στη Σαντορίνη έχουν χτιστεί σύμφωνα με τους...

    Αιγάλεω-Παναχαϊκή 3-1

    Αν και άνοιξε το σκορ στο Αιγάλεω στο 10′...
    Best Shop