Η επιθετική στρατηγική που ακολουθούν οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων για να επεκταθούν στην ευρωπαϊκή αγορά και να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς είναι εμφανής. Αυτό παρατηρείται και στην Ελλάδα, όπου ορισμένες από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας εκπροσωπούνται πλέον επίσημα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, έχει επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, σε μια προσπάθεια να περιορίσει την κινεζική παρουσία και να ενισχύσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύμφωνα με το γερμανικό Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινήτων (CAM), οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών κινεζικών οχημάτων στη Γερμανία το 2024 ανήλθαν σε 43.835 μονάδες, σημειώνοντας πτώση 24% σε σχέση με το 2023. Τα στοιχεία αφορούν εταιρείες όπως οι BYD Auto, MG Motor, smart, Polestar και Great Wall Motors.
Ο Μπράτσελ υπογραμμίζει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, πρέπει να επεκτείνουν τα δίκτυα διανομής τους, να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικές τιμές και να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους στις προτιμήσεις και τις ανάγκες των Ευρωπαίων καταναλωτών.