Το έργο κατασκευής του οδικού τμήματος Μπράλος-Αμφισσα έλαβε παράταση, με νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης την 9η Φεβρουαρίου 2028. Η απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποδίδει την καθυστέρηση σε ζητήματα απαλλοτριώσεων και σε τροποποιήσεις της μελέτης για την κατασκευή δύο σηράγγων. Οι εργασίες στις εξόδους των σηράγγων καθυστέρησαν λόγω ιδιωτικών εκτάσεων, με την οριστική ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων να πραγματοποιείται στις 25 Νοεμβρίου 2024.
Αναβάθμιση 31 χιλιομέτρων και τεχνικά έργα
Το έργο περιλαμβάνει συνολικά 31 χιλιόμετρα αναβαθμισμένου οδικού δικτύου. Πέρα από το βασικό τμήμα Μπράλος-Αμφισσα (24 χλμ.), κατασκευάζεται και η παράκαμψη Γραβιάς-Μεταλλεία βωξίτη (5 χλμ.), καθώς και η μικρότερη παράκαμψη Γραβιάς (2 χλμ.). Οι υποδομές περιλαμβάνουν δύο σήραγγες συνολικού μήκους 4,7 χλμ., επτά γέφυρες, έξι ισόπεδους κόμβους, ανισόπεδες και υπόγειες διαβάσεις, καθώς και ένα δίκτυο δευτερευουσών οδών.
Αρχικά είχε προγραμματιστεί η κατασκευή μίας διπλής σήραγγας, ωστόσο αποφασίστηκε η δημιουργία δύο μονών σηράγγων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η νέα διαμόρφωση περιλαμβάνει δίδυμες σήραγγες μήκους 2.200 μέτρων, αποτελώντας το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του τμήματος Μπράλος-Αμφισσα.
Ο δρόμος αποτελεί τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, συνδέοντας τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους: Ιόνια οδό, Ολυμπία οδό, ΠΑΘΕ και Ε65. Η ολοκλήρωσή του θα δημιουργήσει μια κρίσιμη οδική σύνδεση μεταξύ ανατολικής και δυτικής Ελλάδας, ενώ αναμένεται να προσφέρει νέες αναπτυξιακές δυνατότητες σε Φθιώτιδα, Φωκίδα και Αιτωλοακαρνανία. Επιπλέον, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», διασφαλίζοντας τη χρηματοδότησή του από ευρωπαϊκούς πόρους.
