Τέλος η «σιωπηλή πολυτέλεια» – Πλέον το χρήμα φωνάζει

    Ημερομηνία:

    «Το χρήμα μιλάει, ο πλούτος ψιθυρίζει», λέει ένα ρητό και η βιομηχανία της πολυτέλειας ζούσε τα τελευταία χρόνια στους ρυθμούς του λεγόμενου «quiet luxury» («σιωπηλή ή ήσυχη πολυτέλεια»), όπου το 1% των πλουσιότερων ανθρώπων της γης έκρυβε τον  πλούτο και τη δύναμή του  πίσω από ουδέτερα χρώματα και προϊόντα χωρίς εμφανή λογότυπα που να μαρτυρούν το κόστος τους. Όμως τώρα, η μόδα φαίνεται να αλλάζει, με τις δημόσιες εμφανίσει των πλουσίων να χαρακτηρίζονται πιο ηχηρές και εντυπωσιακές.

    Στις εκδηλώσεις της φετινής Εβδομάδας Μόδας στη Νέα Υόρκη, η απομάκρυνση από την σιωπηλή πολυτέλεια ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Πιο έντονα prints, πιο πολυτελή υφάσματα, ακόμα και γούνινα κομμάτια έκαναν την εμφάνισή τους τόσο πάνω όσο και κάτω από την πασαρέλα, στα σχέδια των οίκων Michael Kors, Coach και Carolina Herrera. Σε μία εποχή που όλο και περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να δείξουν την προσωπικότητά τους, η βιομηχανία της μόδας αντιλαμβάνεται την ανάγκη να προσφέρει κάτι διαφορετικό.

    «Υπάρχει μία τάση δύο ταχυτήτων στην πολυτέλεια: Υπάρχει μια ήσυχη εκδοχή και μια ηχηρή εκδοχή», λέει στο περιοδικό Fortune ο Chandler Mount, ιδρυτής της Affluent Consumer Research Company.

    Φαίνεται ότι η τάξη των καταναλωτών του luxury παίρνει το σήμα από τους δισεκατομμυριούχος της Αμερικής και την ελίτ του επιχειρείν. Οι CEOs βγαίνουν από την αφάνεια και τραβούν πρόθυμα τα φώτα της δημοσιότητας, όπως μπορούσε κανείς να δει στην ορκωμοσία του Αμερικανού προέδρου Donald Trump, όπου προσωπικότητες της τεχνολογίας όπως οι Mark Zuckerberg, Jeff Bezos, Elon Musk και Tim Cook βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή.

    Η παρουσία των τιτάνων του επιχειρείν  ήταν μια ασυνήθιστη εικόνα για ορκωμοσία προέδρου. Ακόμα πιο ασυνήθιστο ήταν ότι όλοι αυτοί κάθισαν πιο μπροστά και από εκείνους που ο Trump προόριζε για τις υπουργικές καρέκλες της κυβέρνησής του.

    Τέλος η «σιωπηλή πολυτέλεια» – Πλέον το χρήμα φωνάζει-1
    φωτ.: Julia Demaree Νikhinson/Pool via REUTERS

    Η σύντροφος του Jeff Bezos, Lauren Sanchez,  μάλιστα, τράβηξε πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας με μία αρκετά τολμηρή ενδυματολογική επιλογή.

    Η αλλαγή στον κόσμο του επιχειρείν είναι τουλάχιστον  αξιοσημείωτη. Δισεκατομμυριούχοι όπως ο Mark Zuckerberg, ο Jeff Bezos και ο Elon Musk μας συστήθηκαν σαν ντροπαλοί «σπασίκλες» των υπολογιστών με φούτερ, αλλά πλέον αναλαμβάνουν πρόθυμα να γίνουν τα δημόσια πρόσωπα των εταιρειών τους, φορώντας δερμάτινα μπουφάν και χαμογελώντας σε κοινωνικές εκδηλώσεις υψηλού προφίλ.

    Ο Zuckerberg του Facebook συζητά με άτομα online κατά τη διάρκεια livestreams, κάνει lobbying στην Ουάσιγκτον και ποστάρει στα social media τις επιδόσεις του στις μεικτές πολεμικές τέχνες.

    Ο ιδρυτής της Amazon, Jeff Bezos, κάνει διακοπές στο αξίας 500 εκατ. δολαρίων megayacht του, συζητά με το κοινό για το ποιος θα πρωταγωνιστήσει στην επόμενη ταινία των κινηματογραφικών του στούντιο και φωτογραφίζεται με ανανεωμένη εμφάνιση πλάι στην πάντα περιποιημένη αρραβωνιαστικιά του.

    Ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, ο Elon Musk, τραβά πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας όσο κανένας άλλος, καθώς  στέκεται πλάι στον Αμερικανό πρόεδρο όταν δίνει συνεντεύξεις Τύπου στον Λευκό Οίκο, φωτογραφίζεται σε κομματικά συνέδρια κρατώντας ένα αλυσοπρίονο και πηγαίνει σε κωμικές τηλεοπτικές εκπομπές.

    Πρόκειται για συμπεριφορές που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τους χαμηλούς τόνους που κρατούσαν πάντα ο Steve Jobs και ο Bill Gates. Και οι δύο δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας έμπαιναν κάτω από τους προβολείς μόνο όταν επρόκειτο να παρουσιάσουν κάποιο νέο προϊόν της εταιρείας τους.

    Τώρα, το 1% φαίνεται να επιθυμεί να εκφράσει το στάτους και τον εαυτό του, δημιουργώντας μια νέα τάση στην πολυτέλεια, που ενθαρρύνει την ηχηρή έκφραση της ατομικότητας.

    «Έχει έρθει η ώρα και η επόμενη γενιά των καταναλωτών του luxury είναι εδώ. Η καταναλωτική ομάδα των 18-34 επανακαθορίζει την πολυτέλεια. Ψάχνουν για περισσότερη έκφραση σε αυτά που φορούν. Θέλουν οι άνθρωποι να μάθουν κάτι για αυτούς από την εμφάνισή τους», εξηγεί ο Mount.

    Για αυτό και στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης, οι καλεσμένοι των σόου αλλά και τα μοντέλα φορούσαν γούνινα πανωφόρια, animal prints, σιλουέτες με υπερβολές και διαφορετικά υφάσματα σε layers (στρώματα). Η μόδα σπάει την μονοχρωμία των προηγούμενων χρόνων με έντονα χρώματα και μοτίβα, ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξε το 1%.
    PhysioClinic

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ιστορική επίσκεψη του Πατριάρχη Αλεξανδρείας στο Νότιο Σουδάν – Ελληνικής καταγωγής η Πρώτη Κυρία της χώρας

    Ιστορική επίσκεψη στο Νότιο Σουδάν πραγματοποίησε ο προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Αφρική, Θεόδωρος...

    Ο Μάθιου Πέρι έλαβε 27 ενέσεις κεταμίνης πριν από τον θάνατό του – «Κάνε μου μια μεγάλη», φέρεται να είπε στον βοηθό του λίγο...

    Ο Μάθιου Πέρι έλαβε συνολικά 27 ενέσεις κεταμίνης στις τρεις τελευταίες ημέρες της...

    Μαρία Καρυστιανού: Ζήτησε συνάντηση με τον Νικήτα Κακλαμάνη – Η απάντηση του Προέδρου της Βουλής

    Η Μαρία Καρυστιανού ζήτησε συνάντηση, παρουσία της δικηγόρου της,...

    Πέθανε σε ηλικία 39 ετών η ηθοποιός Michelle Trachtenberg – Είχε πρωταγωνιστήσει στα «EuroTrip», «Buffy The Vampire Slayer» και «Gossip Girl»

    Η ηθοποιός Michelle Trachtenberg, γνωστή για ένα ευρύ φάσμα τηλεοπτικών και...
    Best Shop