Σούπερ μάρκετ: Με… κομπιουτεράκι για ψώνια οι καταναλωτές

    Ημερομηνία:

    Ένα νέο κεφάλαιο τις αγορές των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ ανοίγει ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές που τέθηκε σε ισχύ χθες και αναμένεται να επιφέρει σαρωτικές αλλαγές ως προς το καθεστώς των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών.

    Κεντρική ιδέα του νέου Κώδικα Δεοντολογίας είναι πως για να είναι μία προσφορά ή έκπτωση αληθινή και αξιόπιστη, θα πρέπει η τιμή πώλησης να είναι χαμηλότερη από τη φθηνότερη πραγματική τιμή των τελευταίων τριάντα ημερών. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι προσφορές καταργούνται, αλλά αντίθετα ενθαρρύνονται εφόσον είναι αληθινές. Αυτό που καταργείται είναι οι πλασματικές εκπτώσεις, δηλαδή οι εκπτώσεις που γίνονται έναντι ψεύτικων ή τεχνητά «φουσκωμένων» αρχικών τιμών.

    Από σήμερα ξεκινά επισήμως ένα δεκαήμερο ενημέρωσης και εξοικείωσης της αγοράς και από τη Δευτέρα 17 Μαρτίου θα ξεκινήσουν εντατικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας. Πρόκειται για ένα αναλυτικό κείμενο, που έχει τη μορφή Υπουργικής Απόφασης, στο οποίο παρουσιάζονται αναλυτικά οι εμπορικές πρακτικές εκπτώσεων και προσφορών που θεωρούνται παραπλανητικές και θα πρέπει να αποφεύγονται από την αγορά. Με τον Κώδικα Δεοντολογίας, οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν πρακτικές που μπορεί να παραπλανήσουν τον καταναλωτή σε σχέση με τα βασικότερα στοιχεία μιας έκπτωσης, δηλαδή την αρχική τιμή, το ποσοστό έκπτωσης ή το όφελος που αποκομίζει ο καταναλωτής από την έκπτωση.

    Ο κανόνας των 30 ημερών και οι εξαιρέσεις

    Ο Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει ότι, σε μία ανακοίνωση μείωσης τιμής (π.χ. έκπτωση ή προσφορά) η αρχική τιμή από την οποία θεωρείται ότι γίνεται η έκπτωση είναι η χαμηλότερη τιμή στην οποία προσφερόταν το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες.

    Έτσι, οι έμποροι δεν μπορούν πλέον να θεωρούν ως «αρχική τιμή», από την οποία γίνεται έκπτωση, μία πολύ παλιά «φουσκωμένη τιμή», μία «τιμή τιμοκαταλόγου» ή μία «προτεινόμενη λιανική τιμή».

    Αντίθετα, η «αρχική τιμή» στην οποία αναφέρονται θα πρέπει να είναι πρόσφατη, να είναι η συνήθης τιμή στην οποία πωλείται το προϊόν και να είναι η χαμηλότερη στην οποία προσφερόταν το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες;

    Ωστόσο από τον Κώδικα Δεοντολογίας εξαιρούνται τα ευαλλοίωτα προϊόντα, ιδίως όσα έχουν διάρκεια ζωής λιγότερο από 30 ημέρες. Ωστόσο, παραβιάσεις που αφορούν τις εκπτώσεις και τις προσφορές στα προϊόντα αυτά τιμωρούνται με τις γενικές διατάξεις περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

     

    Φλίγκος
    proliptikes

     

    PhysioClinic

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ισλανδία: Παραιτήθηκε η υπουργός Παιδείας και Παιδικών Υποθέσεων – Παραδέχθηκε πως είχε κάνει παιδί με έναν 15χρονο

    Τεράστιο το σκάνδαλο που ξέσπασε τις τελευταίες ημέρες στην Ισλανδία καθώς...

    Πανεπιστήμιο Πατρών: Σημαντική συνεργασία με το Imperial College London

    Στο πλαίσιο της διεθνοποίησης και διασύνδεσης του ακαδημαϊκού έργου που...

    Συνάντηση Εργασίας για την προετοιμασία και λειτουργία των Παιδικών Κατασκηνώσεων Αχαΐας

    "Με στόχο την κατάλληλη προετοιμασία για την καλή λειτουργία των παιδικών...