Να αντιμετωπίσει το βαθύ κράτος που για δεκαετίες βασίλεψε στον ΟΣΕ και οδήγησε στις παθογένειες που έφεραν τα τρένα στο χειρότερο σημείο της ιστορίας τους επιχειρεί η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία χθες είχε την πρώτη της συνάντηση με την Hellenic Τrain επιβεβαιώνοντας το σχέδιο για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με τους Ιταλούς.

Η αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου προχωράει με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να δηλώνει ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις και να δημιουργήσει μία σύγχρονη εταιρική δομή που θα τρέξει γρήγορα τα απαραίτητα έργα. Στο πλαίσιο αυτό οι εργασίες αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας που καταστράφηκε από τη θεομηνία του Daniel θα ξεκινήσουν το επόμενο δίμηνο με στόχο να ολοκληρωθούν το 2027 όπως άλλωστε έχει διαμηνύσει και ο Πρωθυπουργός ώστε να έχουμε ένα πλήρες αναβαθμισμένο και ασφαλές δίκτυο από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη.
Ο νέος σιδηρόδρομος
Το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι έτοιμη και η ενιαία εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» μετά την τριπλή συγχώνευση μεταξύ ΟΣΕ –ΓΑΙΟΣΕ- τροχαίου υλικού ΓΑΙΑΟΣΕ. Η εταιρεία όπως εκτιμήθηκε χθες θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει πριν τα τέλη του έτους.
Σύμφωνα με όσα είπε ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο περιθώριο της χθεσινής σύσκεψης που είχε με τον Πρωθυπουργό η νέα ηγεσία του υπουργείου στόχος είναι ο σιδηρόδρομος να προσελκύσει σοβαρά στελέχη από την αγορά και ήδη σε λιγότερο από μία εβδομάδα έχει ξεκινήσει η κατάρτιση λίστας με Έλληνες του εξωτερικού από την Ευρώπη και την Ασία με εμπειρία σε διάφορες σιδηροδρομικές εταιρείες, οι οποίοι θα ενδιαφέρονταν να επιστρέψουν στην Ελλάδα και να δουλέψουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η συνάντηση με την Hellenic Train
Χθες το απόγευμα άλλωστε υπήρξε και η πρώτη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας με την διοίκηση της Hellenic Τrain όπου τέθηκαν όλα τα θέματα στο τραπέζι μεταξύ των οποίων είναι οι επενδύσεις και η παράδοση καλύτερων και σύγχρονων τρένων.
Όπως ανέφερε χθες ο κ. Κυρανάκης η μητρική εταιρεία της Hellenic Τrain είναι πρώτη στις ευρωπαϊκές αξιολογήσεις ως προς το μεταφορικό έργο και προτελευταία η Hellenic Τrain. Αυτό όπως είπε σημαίνει ότι η μητρική εταιρεία πρέπει να υποστηρίξει οπωσδήποτε την θυγατρική της στην Ελλάδα.
Tόνισε πάντως ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος πρέπει να είναι ανοιχτός και σε άλλους παίκτες. Ο αντίλογος που αναπτύσσεται εδώ είναι όταν επιδοτείς όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Hellenic Τrain μια εταιρεία με 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για το μεταφορικό της έργο τότε ουσιαστικά κλείνεις τον ανταγωνισμό. «Όλα αυτά είναι στοιχεία, τα οποία θα τα δούμε το επόμενο διάστημα» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός, σημειώνοντας ότι πρωταρχικός στόχος είναι η ασφάλεια του σιδηροδρόμου αλλά και να είναι οικονομικά βιώσιμος.
Ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει να επιδοτείται από το κράτος και να έχει τα απαραίτητα έσοδα ώστε να μπορεί να είναι βιώσιμος.
