
Οι δασμοί 25% σε αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στις ΗΠΑ, άνοιξαν το πάρτι στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οι νέοι δασμοί θα επηρεάσουν τόσο τα αυτοκίνητα, όσο και τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που εισάγονται στις ΗΠΑ. Επειδή δεν υπάρχουν αυτοκίνητα που κατασκευάζονται κατά 100% με εξαρτήματα made in USA, το κόστος αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου θα αυξηθεί από 3.000 $ έως 12.500 δολάρια. Το νέο καθεστώς δίνει το «φιλί της ζωής» στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Αμερική που τα τελευταία χρόνια αγκομαχούσε. Η Ford, η GM, η Stellantis, η Tesla και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ προμηθεύονται και συναρμολογούν αυτοκίνητα / εξαρτήματα στον Καναδά και το Μεξικό. Ακόμη και οι «αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες» θα επηρεαστούν σημαντικά από τους δασμούς 25% που ανακοινώθηκαν. Όλα αυτά σε μια εποχή που τα ποσοστό «κόκκινων» δανείων αυτοκινήτου, με καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών, στις ΗΠΑ, έφτασε το 3% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024, το υψηλότερο των τελευταίων 14 ετών. Τα κόκκινα δάνεια αυτοκινήτου ξεπέρασαν πλέον τα επίπεδα της ύφεσης του 2001 αλλά και της κρίσης του 2020.

