Αίσιο τέλος, τρία χρόνια μετά το αίτημα αποζημίωσης στο Δημόσιο, παίρνουν οι διεκδικήσεις της Ολυμπίας Οδού, ανταμείβοντας γενναιόδωρα την παραχωρησιούχο εταιρεία, στην οποία συμμετέχουν η γαλλική Vinci ως leader του έργου, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ΑVAX, και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η κοινοπραξία που διαχειρίζεται και λειτουργεί την Κορίνθου -Πατρών προβλέπεται να λάβει συνολικά 115 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο διευθετήσεων και εκκρεμοτήτων του Πάτρας –Πύργου, το οποίο εντάχθηκε εκ των υστέρων στην σύμβαση παραχώρησης και αναμένεται να παραδοθεί σε δύο δόσεις τον προσεχή Ιούλιο και τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Ανάλογες αποζημιώσεις που θα ανέλθουν σε 53,2 εκατ. ευρώ θα εισπράξει και η Aktor για τις επεκτάσεις του μετρό προς Καλαμαριά καθώς στις 15 Απριλίου εγκρίθηκε από την Ελληνικό Μετρό, ο λογαριασμός αποζημιώσεων και τόκων υπερημερίας για αποφάσεις διαιτησίας συνολικού ύψους 53,2 εκατ. ευρώ.
Μέρος της αποζημίωσης καλύπτει επίσης απώλειες εσόδων από διόδια λόγω της μετάθεσης των συμβατικών προθεσμιών του έργου από τις 18 Ιουλίου στις 30 Νοεμβρίου για το Μιντιλόγλι κάτω Αχαγιά και από τις 18 Μαρτίου στις 31 Ιουλίου για το Κάτω Αχαγιά -Πύργος.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα χρήματα αυτά (άνω των 10 εκατ. ευρώ) θα εκταμιευτούν αφού αξιολογηθεί στα τέλη του έτους το ύψος των απωλειών με βάση το χρηματο-οικονομικό μοντέλο της παραχώρησης.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες διεκδικήσεις αυτές θα καλύψουν ένα τμήμα του ΦΠΑ αλλά και μέρος των χρόνιων εξαρτημένων δαπανών δηλαδή των υποχρεώσεων που απορρέουν από την διατήρηση μηχανισμού συντήρησης μηχανημάτων και εξοπλισμού πέραν του συμβατικού ορίου ενός έργου. Επιπλέον περιλαμβάνουν και πριμ επιτάχυνσης του Πάτρα -Πύργος καθώς ο αυτοκινητόδρομος λόγω των καθυστερήσεων του έργου έπρεπε να παραδοθεί ένα κομμάτι του στις 25 Οκτωβρίου του 2025 και ένα άλλο στις 15 Φεβρουαρίου του 2026. Για να προχωρήσει το έργο με πιο γρήγορους ρυθμούς η κοινοπραξία και να παραδοθούν και τα δύο τμήματα εντός του 2025, αιτήθηκε και έλαβε πριμ επιτάχυνσης.
Να σημειωθεί ότι τα 115 εκατομμύρια ευρώ που θα λάβει η παραχωρησιούχος εταιρεία, αποτελούν περίπου τα μισά από τις αρχικές της διεκδίκησης που ήταν στα επίπεδα των 200 εκατομμυρίων συνολικά.
Σήμερα, η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος έχει προχωρήσει στο 75% και υλοποιείται μέσα από τρεις διακριτές εργολαβίες: της ΤΕΡΝΑ η οποία κατασκευάζει το τμήμα από την Γαστούνη ως τον Πύργο με την πρόοδο κατασκευής να είναι άνω από 90%, το τμήμα Καράικα -Γαστούνη που κατασκευάζει η ΑKTOR υλοποιώντας μέχρι στιγμής περίπου το 65% και το τμήμα Μιντιλόγλι Καράικα που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ που προσεγγίζει το 65%.
