Η εμπειρία ενός ταξιδιού με το αεροπλάνο ξεκινά πολύ νωρίτερα από την απογείωση. Σε πολλές περιπτώσεις το “crash test”, ευγένειας, υπομονής και συνεργασίας συμβαίνει στη φάση της επιβίβασης. Εκεί όπου ο διάδρομος γίνεται αρένα, οι αποσκευές εμπόδιο και η ευπροσηγορία των αεροσυνοδών δοκιμάζεται.

Η “κατάληψη” της πύλης
Μία από τις πιο συχνές εκνευριστικές συνήθειες είναι η μαζική συγκέντρωση μπροστά από την πύλη επιβίβασης, αρκετά πριν έρθει η σειρά του κάθε επιβάτη. Ενώ η διαδικασία επιβίβασης γίνεται σε στάδια, με την ανακοίνωση για κάθε κατηγορία επιβατών ξεχωριστά, υπάρχουν πολλοί που αγνοούν τη διαδικασία, προκαλώντας δυσκολίες. Ο όρος “gate lice” (ψείρες της πύλης) δε βγήκε τυχαία. Ο συνωστισμός στη είσοδο χωρίς λόγο δυσχεραίνει το έργο του προσωπικού αλλά και την πρόσβαση σε επιβάτες που όντως πρέπει να μπουν πρώτοι. Η λύση είναι απλή: Περιμένουμε άνετα στην καρέκλα μας μέχρι να ανακοινωθεί η ομάδα μας. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αεροπλάνο δε φεύγει χωρίς εμάς (συνήθως).
Άγχος με τις χειραποσκευές
Πολλές φορές, οι επιβάτες επιθυμούν να τοποθετήσουν τις αποσκευές τους κοντά στη θέση που κάθονται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπερφορτώνονται οι θήκες με αντικείμενα που δε χωρούν σωστά και όλο αυτό να προκαλέσει αναστάτωση και καθυστερήσεις. Αυτό μπορεί να αναγκάσει άλλους επιβάτες να περιμένουν να βρουν χώρο για τις δικές τους αποσκευές κάτι που με τη σειρά του δημιουργεί εκνευρισμό και ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Και εδώ η λύση είναι απλή: Ακολουθούμε την ανακοινωμένη σειρά. Το πλήρωμα εδάφους δεν την επινόησε τυχαία.

Ανέτοιμοι για επιβίβαση
Όταν έρχεται η σειρά μας να επιβιβαστούμε καλό είναι να έχουμε ήδη το boarding pass και την ταυτότητα ή το διαβατήριο εύκαιρα. Όταν έχουμε ουρά από πίσω μας καλό είναι να μην ψάχνουμε τελευταία στιγμή τα έγγραφά μας, αφού το μόνο σίγουρο είναι ότι όλο αυτό θα δημιουργήσει άγχος ή εκνευρισμό στους υπόλοιπους. Η λύση είναι να είμαστε έτοιμοι από πριν, κρατώντας στο χέρι ότι χρειάζεται να επιδείξουμε, ώστε να εξοικονομήσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα για όλους.
Η αγένεια προς το προσωπικό του αεροδρομίου
Προσωπικό αεροδρομίου και αεροσυνοδοί προσπαθούν να εξασφαλίσουν την ομαλή επιβίβαση των ταξιδιωτών. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που αυτό δε γίνεται σεβαστό, αφού κάποιοι επιβάτες φωνάζουν, απαιτούν ή γκρινιάζουν έχοντας αξιώσεις χωρίς λογική βάση. Η αγένεια προς το προσωπικό δημιουργεί αχρείαστες εντάσεις. Η λύση είναι να αφήσουμε το προσωπικό να κάνει τη δουλειά του, αφού προτεραιότητα είναι η άνεση και η ικανοποίηση των επιβατών.
Αναστάτωση με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου
Η στιγμή της επιβίβασης δεν είναι η κατάλληλη για να ασχολούμαστε με τα κινητά μας τηλέφωνα. Ειδικά όταν κάποιος φωνάζει ή μιλά δυνατά στο κινητό του, μπορεί να δημιουργήσει αναστάτωση και να ενοχλήσει τους άλλους. Αφού λοιπόν επιβιβαστούμε και βρούμε τη θέση μας, μπορούμε να κάνουμε το τηλεφώνημά μας πριν ξεκινήσει η πτήση μας.
Πατώντας πάνω σε άλλους (κυριολεκτικά)
Είναι δεδομένο ότι οι θέσεις στα περισσότερα αεροπλάνα είναι στενές. Αυτό όμως δε δικαιολογεί το να σπρώχνουμε ή να περνάμε πάνω από τους συνεπιβάτες μας όταν προσπαθούμε να φτάσουμε στη θέση μας. Ένα απλό «συγγνώμη» ή «επιτρέψτε μου» κάνει τεράστια διαφορά.
Άσκοπη χρήση του κουμπιού κλήσης
Αυτός ο ήχος που ακούγεται κατά τη διάρκεια της πτήσης κάθε λίγο: Το κουμπί κλήσης. Εκτός αν πρόκειται για κάτι σημαντικό, το να πατάμε το κουμπί για νερό, σκουπίδια ή απλώς επειδή βαριόμαστε, δεν είναι η καλύτερη χρήση του συστήματος. Οπότε χρησιμοποιούμε το κουμπί με μέτρο αφού υπάρχει εκεί για έκτακτες ανάγκες και όχι για εξυπηρετήσεις ρουτίνας.
