ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΗΜΟ – ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 2025

    Ημερομηνία:

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 2025

    Το θέμα Α εξετάζει τους μαθητές σε βασικά κομμάτια της θεωρίας.

    Το θέμα Β καλύπτει βασικές έννοιες του διαφορικού λογισμού..

    Το θέμα Γ κρίνεται αναμενόμενο. Ειδικά στο Γ4 χρειάζεται προσοχή ως προς την κατανόηση και θα δυσκολέψει τους υποψηφίους.

    Το θέμα Δ κρίνεται δύσκολο. Ειδικά τα ερωτήματα Δ2, Δ3, Δ4 απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος την ύλη, και απαιτούν λεπτούς χειρισμούς.

    Τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Απαιτούν κριτική σκέψη και προσοχή στις εκφωνήσεις. Είναι πιο απαιτητικά σε σχέση με τα θέματα της προηγούμενης χρονιάς. Ο χρόνος των τριών ωρών κρίνεται οριακά επαρκής.

    Όλα τα θέματα έχουν επεξεργαστεί με επιτυχία κατά την προετοιμασία των μαθητών.

    Κατσούπης Μανώλης, Μαθηματικός, M.Sc., Διευθυντής Σπουδών

    Νίτσας Μάριος, Μαθηματικός

    Δούλου Φανή, Μαθηματικός

    Τεπετές Νίκος, Μαθηματικός

    ===============================

     

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 2025

    Στο διδαγμένο κείμενο εξετάστηκε η 8η διδακτική ενότητα του βιβλίου, η οποία αποτελεί απόσπασμα της Πολιτείας του Πλάτωνα.

    Τα θέματα Α1α και Α1β, απαιτούσε πολύ καλή κατανόηση του νοήματος και όχι μια αποστήθιση της μετάφρασης.

    Το θέμα Β1 στηριζόταν όχι μόνο σε σχόλια του βιβλίου αλλά και στην εισαγωγή του «Φιλοσοφικού Λόγου»  στην αντίστοιχη ενότητα της αλληγορίας του Σπηλαίου.

    Το παράλληλο κείμενο (θέμα Β2) ήταν απόσπασμα από το «1984» του  Όργουελ. Η διατύπωση ήταν σαφής για μια ομοιότητα και μια διαφορά από συγκεκριμένες παραγράφους. Από τα πιο ενδιαφέροντα κείμενα των τελευταίων ετών.

    Η λεξιλογική άσκηση Β3 ζητούσε συμπλήρωση κενών με ετυμολογικά συγγενή ουσιαστικά της μετοχής «φέροντας». Δύο επιλογές κρίνονται απαιτητικές και έπρεπε να αξιοποιηθούν διαφορετικές ρίζες του ρήματος.

    Φλίγκος

    Η άσκηση εισαγωγής με επιλογή Σωστού, Λάθους, είχε σαφείς διατυπώσεις και εστίαζε σε βασικές γνώσεις του αντικειμένου.

    ΑΔΙΔΑΚΤΟ

    Κρίνεται ιδιαίτερα απαιτητικό τόσο στην κατανόησή του όσο και στη μετάφραση του αποσπάσματος που ζητείται. Δηλαδή στα θέματα Γ1 και Γ2.

    Στις ασκήσεις της γραμματικής (Γ3) και του συντακτικού (Γ4) εξετάζονται βασικές γνώσεις και δεν αναμένεται να δυσκολέψουν τους μαθητές και τις μαθήτριες που ήταν καλά προετοιμασμένοι.

    Η ενότητα είχε εξεταστεί στο κριτήριο προσομοίωσης του φροντιστηρίου.

    Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

    Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

    Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

    Περδίκη Ακριβή, Φιλόλογος

    =======================================

     

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ 2025

    Τα φετινά θέματα Βιολογίας Προσανατολισμού Υγείας κρίνονται στην πλειοψηφία τους βατά με ορισμένα ερωτήματα να απαιτούν περισσότερη προσοχή από τους μαθητές.  Είναι ένα διαγώνισμα που θα αναδείξει μαθητές με μεθοδικότητα στην επίλυση ασκήσεων και στην παρατηρητικότητα. Η επίλυση τους δεν απαιτεί απαραίτητα συνδυαστική σκέψη. Δεν εξετάστηκε ολόκληρη η ύλη, αλλά ένα μεγάλο μέρος της αντιγραφής, της έκφρασης και της ρύθμισης της γενετικής πληροφορίας σε ευκαρυωτικούς και προκαρυωτικούς οργανισμούς, καθώς και η κληρονομικότητα.

    Συγκεκριμένα:

    Το θέμα Α: χωρίς ασάφειες, Α1 και Α2 ίσως δυσκολέψουν τους μαθητές. Το Α1 εξετάζει λεπτομέρεια της θεωρίας, αλλά με λογική προσέγγιση λύνεται.

    Το θέμα Β: εξετάζει διάφορα θέματα της ύλης με τα Β1, Β2, Β3 να αποτελούν καθαρή θεωρία. Το Β4 απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή στην αξιοποίηση θρεπτικών υλικών του περιβάλλοντος καλλιέργειας και τον ημισυντηρητικό μηχανισμό της αντιγραφής .

    Το θέμα Γ: Τα Γ1 και Γ2 είναι βατά. Το Γ1 αφορά  την ρύθμιση της έκφρασης του οπερονίου της λακτόζης  και τις μεταλλάξεις. Δουλεμένα θέματα. Το Γ2 αφορά απλή Μενδελική κληρονομικότητα. Το Γ3 απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή και αποτελεί, ίσως, παγίδα για αρκετούς μαθητές αφού ένα εκ των γνωρισμάτων είναι μιτοχονδριακό και δεν κληρονομείται σύμφωνα με τους Νόμους του Μέντελ . Επιπλέον πρόκειται για 2 γνωρίσματα που έχουν σαν αποτέλεσμα τον ίδιο φαινότυπο, γεγονός που ίσως προκαλέσει σύγχυση στην αναγραφή γονοτύπων και την εκτέλεση της διασταύρωσης. Ωστόσο είναι θέμα στο οποίο  είχε δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην προετοιμασία των μαθητών μας.

    Το θέμα Δ: Δ1, Δ2 ξεκινούν με εύκολα και δουλεμένα ερωτήματα στην μεταγραφή και μετάφραση γονιδίου. Το Δ3 περνά στις μεταλλάξεις που θα καταναλώσει χρόνο στους μαθητές και θα χρειαστεί προσοχή. Θεωρείται ωστόσο δουλεμένο θέμα. Το Δ4 είναι βατό ερώτημα στην τεχνολογία του ανασυνδιασμένου DNA. To Δ5 βασίζεται στην αντιγραφή του γενετικού υλικού αλλά θα απαιτήσει παρατηρητικότητα και ίσως παιδέψει ορισμένους μαθητές.

    Όλα τα θέματα έχουν επεξεργαστεί με επιτυχία κατά την προετοιμασία των μαθητών.

    Σμυρλή Παρασκευή, Βιολόγος, M.Sc., Ph.D.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Το “ανέκδοτο” με τα υδροπλάνα! ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://toloukoumi.gr/%cf%80%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%b1%ce%bd%ce%ad%ce%ba%ce%b4%ce%bf%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b1-%cf%85%ce%b4%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bb%ce%ac%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%ce%b9/

    ΠΑΤΡΑ: Αυτοί είναι οι δράστες του εμπρησμού στο κατάστημα της Ηρώων Πολυτεχνείου! ποιος τους πλήρωσε;

    Για δεύτερη φορά μέσα σε χρονικό διάστημα λίγων εβδομάδων,...

    ΠΑΤΡΑ: Τροχαίο με ποδηλάτη στη Βενιζέλου

    Τροχαίο σημειώθηκε χθες το βράδυ, στην Ελευθερίου Βενιζέλου, στην...

    ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ: Κομμάτια μπετό από δύο πολυκατοικίες κατέρρευσαν χθες το πρωί!

    ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟ ΔΕΚΑΔΕΣ ΚΤΙΡΙΑ   Δεν σταματά ο “εφιάλτης”...