ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Εκτίμηση θεμάτων φυσικής, οικονομίας και ιστορίας από το φροντιστήριο ΠΡΟΣΗΜΟ

    Ημερομηνία:

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ 2025

    Γενικά, τα φετινά θέματα είναι τα καλύτερα των τελευταίων ετών.

    Το θέμα Α κρίνεται εύκολο, κατανοητό και από όλο το εύρος της ύλης.

    Το θέμα Β συνολικά εύκολο και αναμενόμενο, δεν απαιτεί πολύ χρόνο από τους υποψηφίους. Στο Β2 ίσως οι υποψήφιοι δυσκολευτούν στη διατύπωση της δικαιολόγησης.

    Το θέμα Γ παρά το σύνθετο σχήμα, είναι βατό αρκεί οι υποψήφιοι να έδειξαν την απαιτούμενη ψυχραιμία.

    Το θέμα Δ είναι συνδυαστικό, παρόμοιο με προηγούμενων ετών. Ίσως κάποιοι υποψήφιοι δυσκολευτούν στη διαχείριση τόσων πολλών δυνάμεων στο σχήμα.

    Συνολικά, τα φετινά θέματα θεωρούνται σαφή, κλιμακούμενης δυσκολίας, εξετάζουν μεγάλο εύρος της ύλης και οι ψύχραιμοι υποψήφιοι μπορούσαν να τα αντιμετωπίσουν. Αρκετοί θα μπορέσουν να αριστεύσουν. Το τρίωρο επαρκεί για την ολοκληρωμένη επεξεργασία των θεμάτων.

    Όλα τα θέματα είχαν εξεταστεί στα διαγωνίσματα του φροντιστηρίου κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας.

    Ανέστης Χρίστος, Φυσικός, Μεταπτυχιακό Δ.Ε. Πανεπ. Πατρών, Διευθυντής Σπουδών
    Κοτσαύτης Παναγιώτης, Φυσικός, Μεταπτυχιακό Δ.Ε. Πανεπ. Πατρών, Διευθυντής Σπουδών

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 2025

    Τα φετινά θέματα πανελληνίων για το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας κρίνονται βατά χωρίς καμία διαβάθμιση σε επίπεδο δυσκολίας.

    Το Θέμα Α με τις ερωτήσεις σωστού – λάθους και πολλαπλής επιλογής κρίνεται στο σύνολό του εύκολο.

    Το Θέμα Β ανάπτυξης αποτελεί ένα από τα πλέον αναμενόμενα θέματα των τελευταίων χρόνων, το οποίο, τελικά εμφανίστηκε στις φετινές εξετάσεις, δικαιώνοντας την επιμονή όσων το μελετούσαν συστηματικά.

    Το Θέμα Γ είναι μια κλασική άσκηση που εξετάζει τις έννοιες της Καμπύλης Παραγωγικών Δυνατοτήτων και του Κόστους Ευκαιρίας δίχως να έχει κάποια ιδιαιτερότητα.

    Το Θέμα Δ της φετινής εξέτασης πραγματεύεται την ισορροπία στην αγορά και την κρατική παρέμβαση μέσω της επιβολής κατώτατης τιμής – θεματική που ανήκει στον πυρήνα της μικροοικονομικής θεωρίας. Το θέμα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη διαβάθμιση ή ιδιαίτερες απαιτήσεις, και συνολικά χαρακτηρίζεται ως ένα από τα πλέον προσιτά Θέματα Δ των τελευταίων ετών.

    Ζώτος Χρήστος,

    Οικονομολόγος, M.Sc., Ph.D.

     

    ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 2025

    Τα φετινά θέματα της Ιστορίας δεν εμφανίζουν ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, απαιτούν, ωστόσο, καλή αποστήθιση και εμπέδωση της εξεταζόμενης ύλης, εφ’ όσον τα ζητούμενα προέρχονται από όλα τα κεφάλαια

    Στο θέμα Α1 ζητήθηκαν τρεις ορισμοί στοιχειωδών ιστορικών εννοιών από το δεύτερο, το τρίτο και το πρώτο κεφάλαιο αντίστοιχα του σχολικού βιβλίου Οι ιστορικές έννοιες είναι σαφείς και η απόδοσή τους δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους. Συγκεκριμένα οι έννοιες β και γ έχουν αποτελέσει αντικείμενο εξέτασης πολλές φορές κατά το παρελθόν.

    Στο θέμα Α2 εξετάστηκαν με την κλασική πλέον μορφή Σωστού – Λάθους 5 προτάσεις, επίσης, από διαφορετικά κεφάλαια της εξεταζόμενης ύλης, οι οποίες θεωρούνται εύκολες στον χαρακτηρισμό τους.

    Στο θέμα Β1 εξετάστηκε μία παράγραφος από το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου και συγκεκριμένα από την ενότητα της εμπορικής ναυτιλίας. Η παρατήρηση είναι σαφώς διατυπωμένη και αφορά μία εύκολη παράγραφο της ύλης.

    Στο θέμα Β2 εξετάστηκε αυτούσια η ενότητα του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος από το δεύτερο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου, η οποία δεν αναμένεται να προβληματίσει τους υποψηφίους.

    Στο θέμα Γ1 εξετάστηκε και φέτος το Προσφυγικό Ζήτημα, όπως αντίστοιχα είχε εξεταστεί το Προσφυγικό Ζήτημα στο ίδιο θέμα το 2024. Η ενότητα από την οποία προέρχονται τα ερωτήματα α και β είναι η «Αγροτική Αποκατάσταση».  Δόθηκαν δύο κείμενα διατυπωμένα στη δημοτική χωρίς δυσκολίες κατανόησης. Η ιστορική τεκμηρίωση των δύο ερωτημάτων χρειάζεται όλη τη θεωρία της συγκεκριμένης ενότητας. Τα παραθέματα προσφέρουν πληροφορίες, οι οποίες θα επιτρέψουν την ιστορική σύνθεση στην απάντηση των ζητουμένων.

    Τέλος, στο θέμα Δ1 εξετάστηκε το Κρητικό Ζήτημα. Τα ερωτήματα α και β προέρχονται από την ενότητα 4δ. Το πρώτο ερώτημα ενδέχεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους ως προς την ιστορική αφήγηση, η οποία είναι απαιτητική στην αποστήθισή της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το α ερώτημα τεκμηριώνεται και από τα δύο παραθέματα, εκ των οποίων το πρώτο είναι διατυπωμένο σε καθαρεύουσα και ίσως δυσκολέψει κάποιους υποψηφίους.

    Το ερώτημα β αποτελεί συνέχεια της ιστορικής αφήγησης του προηγούμενου ερωτήματος. Ουσιαστικά απαντάται μόνο από τη θεωρία του σχολικού βιβλίου, καθώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί μόνο ένα στοιχείο του δεύτερου παραθέματος.

    Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

    Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

    Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

    Περδίκη Ακριβή, Φιλόλογος

    ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Εκτίμηση θεμάτων φυσικής, οικονομίας και ιστορίας από το φροντιστήριο ΠΡΟΣΗΜΟ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Έφη Αχτσιόγλου γέννησε το δεύτερο παιδί της

    Ένα υγιέστατο αγοράκι γέννησε η Έφη Αχτσιόγλου. Η βουλευτής της...

    Ο Bruce Springsteen κυκλοφορεί επτά «χαμένους δίσκους» που τον βοήθησαν να διατηρήσει την «ψυχραιμία» του

      Ο θρυλικός Αμερικανός τραγουδοποιός Bruce Springsteen κυκλοφορεί την Παρασκευή μια συλλογή...

    10 λόγοι που το σεξ είναι καλύτερο το καλοκαίρι

    Το καλοκαίρι είναι η εποχή που η λίμπιντο είναι στα...

    Ακίνητα: Η ακριβή στέγη ροκανίζει τα οφέλη από το «Σπίτι μου»

    Στην τεχνητή αύξηση των τιμών πώλησης ακινήτων έως και...