Το αγαπημένο σε πολλούς παγωτό αλλά και οι τιμές στα φρούτα εποχής έχουν ανέβει σημαντικά, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι αυξήσεις φτάνουν έως και 40% υψηλότερες σε σύγκριση με πέρυσι.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, η τιμή μιας μπάλας παγωτού φέτος κυμαίνεται από 2 έως 4 ευρώ, ενώ πέρυσι η ίδια μπάλα κοστίζει από 1,5 έως 3 ευρώ. Αυτή η αύξηση, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει έως και 40%, επηρεάζει τόσο τα παγωτά από πολυεθνικές εταιρείες όσο και το χύμα παγωτό, όπου οι αυξήσεις φτάνουν έως και 20%.
Το φαινόμενο του shrinkflation έχει γίνει πλέον καθημερινότητα. Οι παραγωγοί, αντιμετωπίζοντας την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, επιλέγουν να μειώσουν το βάρος ή τον όγκο των προϊόντων, διατηρώντας ή αυξάνοντας ελαφρά τις τιμές. Για παράδειγμα ενα ξυλάκι παγωτό που πέρυσι ζύγιζε 68 γραμμάρια και κόστιζε 2,78 ευρώ, φέτος έχει μειωθεί σε 66 γραμμάρια με τιμή 3,84 ευρώ (+38%). Οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες, όπως κρέμες, γάλα και ζάχαρη, έχουν αυξηθεί κατά 30%, γεγονός που επηρεάζει την τελική τιμή του παγωτού. Παρά τις προσπάθειες των παραγωγών να συγκρατήσουν τις αυξήσεις, ένα 10% περνάει τελικά στον καταναλωτή.
Οι αυξήσεις στις τιμές των φρούτων και του παγωτού οφείλονται σε πολλούς παράγοντες, όπως στην αύξηση του κόστους πρώτων υλών (το γάλα, η ζάχαρη έχουν αυξηθεί κατά 30%), στις κακές καιρικές συνθήκες, στο υψηλό κόστος μεταφορών αλλά και στα ακριβά εργατικά χέρια.