Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δράση για τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία των ανηλίκων στο 47ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, με τη συμμετοχή του 14ου και 33ου Δημοτικού και την ουσιαστική συμβολή της επιστημονικής ομάδας του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων Πάτρας, που ανέδειξε τον ρόλο της επικοινωνίας, των ορίων και της ενσυναίσθησης στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου.
Σε σχετική ανακοίνωση, αναφέρουν: “Παραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμορφωτική δράση στο χώρο εκδηλώσεων του 47ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών με τη συμμετοχή των 14ου και 33ου Δημ. Σχ. Πατρών. Το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων Πάτρας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της Διευθύντριας του 47ου Δημ. Σχ. Πατρών, κ. Πιέρρου Γεωργίας με επιστημονική ομάδα, αποτελούμενη από τους Αρνιακό Αναστάσιο, MSc Κοινωνικό λειτουργό – Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, την κ. Στεφοπούλου Μαρία Κορίνα, MSc Λογοθεραπεύτρια και Κοτσή Κωνσταντίνα, MSc Ψυχολόγο – Συμβουλο, οι οποίοι παρουσίασαν εκτενώς το ανησυχητικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της βίας των ανηλίκων, μια πραγματικότητα που καθημερινά απασχολεί τη σχολική κοινότητα, τις οικογένειες και την ευρύτερη κοινωνία.
Ο κ. Αρνιακός, μιλώντας για το ανησυχητικό φαινόμενο της βίας των ανηλίκων, τόνισε ότι αποτελεί αντανάκλαση βαθύτερων κοινωνικών προβλημάτων: ανισότητας, αβεβαιότητας, οικογενειακής δυσλειτουργίας, αλλά και έλλειψης ουσιαστικής επικοινωνίας και εκπαίδευσης ως προς τη συναισθηματική νοημοσύνη. Τα παιδιά συνήθως μεταφέρουν στο σχολείο όσα βιώνουν στο σπίτι και στις παρέες τους. Για να αντιμετωπιστεί ο εκφοβισμός, απαιτούνται δομικές αλλαγές: ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε σχολεία, ανάπτυξη κοινοτικών δικτύων φροντίδας, προγράμματα ενσυναίσθησης και κοινωνικών δεξιοτήτων, κατάρτιση εκπαιδευτικών και συνεργασία με οικογένειες. Χρειάζεται ένα σχολείο συμπεριληπτικό και δημοκρατικό, όπου ο κάθε μαθητής νιώθει ορατός και ασφαλής. Το ερώτημα που τέθηκε από τον ομιλητή ήταν κατά πόσον η σημερινή κοινωνία προωθεί πρότυπα συνεργασίας, σεβασμού και ισοτιμίας και αναγνωρίζει έγκαιρα τις μορφές παραμέλησης ή κακοποίησης στα παιδιά.


