Η “Ορέστεια” σε σκηνοθεσία Θ. Τερζόπουλου από το Εθνικό θέατρο στην Αρχαία Ολυμπία

    Ημερομηνία:

    Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου Θεόδωρου Τερζόπουλου “Ορέστεια” από το Εθνικό Θέατρο, συνεχίζει τη θριαμβευτική της πορεία σε διεθνείς προορισμούς, ενώ θα περιοδεύσει και σε επιλεγμένους σταθμούς στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι ξεκινώντας την Τετάρτη 11 & την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 από τον Βύρωνα, Θέατρο Βράχων στην Αθήνα.

    Η πρώτη συνεργασία του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου Θεόδωρου Τερζόπουλου με το Εθνικό Θέατρο, η εμβληματική Ορέστεια του Αισχύλου, αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες στιγμές στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.

    Συνεχίζοντας τη θριαμβευτική της πορεία, η παράσταση είχε προγραμματιστεί να ταξιδέψει την Παρασκευή 9 Μαΐου στη Βουδαπέστη, μετά από πρόσκληση από το Εθνικό Θέατρο της Ουγγαρίας, στο πλαίσιο του MITEM – Madách International Theatre Meeting, στις 31 Μαΐου και την 1η Ιουνίου, στο Huichang Theatre Village στην Κίνα, ενώ στις 29 και στις 30 Αυγούστου, θα ολοκληρώσει τη διεθνή της περιοδεία, στο πλαίσιο του διεθνούς θεατρικού φεστιβάλ Art Carnuntum, στην Αυστρία.

    Η περιοδεία της παράστασης στην Ελλάδα περιλαμβάνει τον Βύρωνα, στις 11 & 12 Ιουνίου, το Δίον στις 5 Ιουλίου, την Αρχαία Ολυμπία στη γειτονική Ηλεία στις 10 Ιουλίου, τη Θεσσαλονίκη στις 17 & 18 Ιουλίου, τους Δελφούς στις 25 & 26 Ιουλίου και την Καβάλα στις 2 & 3 Αυγούστου. Στις 22 και στις 23 Αυγούστου, η Ορέστεια θα κλείσει τον φετινό Επιδαύριο κύκλο του Φεστιβάλ στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

    Η Ορέστεια του Τερζόπουλου συνιστά ένα έργο διανοητικού και φιλοσοφικού βάθους, που κατορθώνει με τη συνταρακτική του ενέργεια να διευρύνει τα όρια της τέχνης, και να αφηγηθεί, εντέλει, την ιστορία της ίδιας της ανθρωπότητας. Ως πράξη αδιαμφισβήτητα πολιτική και εμπειρία πολυδιάστατα πνευματική, η παράσταση έτυχε διθυραμβικής υποδοχής τόσο από τους χιλιάδες θεατές που την παρακολούθησαν όσο και από τα εγχώρια και διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

    Μετά την πρεμιέρα της στην Επίδαυρο το 2024, την περιοδεία που ακολούθησε στην Ελλάδα και την Κύπρο, και την παρουσίασή της στη Βιτσέντσα της Ιταλίας, όπου άνοιξε τον 77ο Κύκλο Κλασικών παραστάσεων στο ιστορικό θέατρο Olimpico, η μοναδική αυτή παράσταση επιστρέφει στον τόπο από όπου ξεκίνησε το συναρπαστικό της ταξίδι, για να προσφέρει σε όλους μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

    Μετάφραση Ελένη Βαροπούλου

    Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία Θεόδωρος Τερζόπουλος.

    Συνεργάτης σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος
    Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί Θεόδωρος Τερζόπουλος

    Πρωτότυπη μουσική σύνθεση Παναγιώτης Βελιανίτης

    Σύμβουλος δραματολόγος Μαρία Σικιτάνο
    Δραματολόγος παράστασης Ειρήνη Μουντράκη
    Βοηθός σκηνοθέτη Θεοδώρα Πατητή
    Συνεργάτιδα ενδυματολόγου Παναγιώτα Κοκκορού

    Συνεργάτης φωτιστή Κωνσταντίνος Μπεθάνης

    Καλλιτεχνική συνεργάτιδα Μαρία Βογιατζή.

    Παίζουν (αλφαβητικά): Μπάμπης Αλεφάντης (Πυλάδης), Έβελυν Ασουάντ (Κασσάνδρα), Τάσος Δήμας (Φύλακας / Κορυφαίος / Προπομπός), Κωνσταντίνος Ζωγράφος (Ορέστης), Έλλη Ιγγλίζ (Τροφός), Δαυίδ Μαλτέζε (Αίγισθος), Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Προφήτις), Νίκος Ντάσης (Απόλλων), Ντίνος Παπαγεωργίου (Κήρυκας), Αγλαΐα Παππά (Αθηνά), Μυρτώ Ροζάκη  (Ηλέκτρα), Σάββας Στρούμπος (Αγαμέμνων), Αλέξανδρος Τούντας (Οικέτης), Σοφία Χιλλ (Κλυταιμνήστρα / Το Είδωλον της Κλυταιμνήστρας).

    Χορός: Μπάμπης Αλεφάντης, Κατερίνα Αμπλιανίτη, Έβελυν Ασουάντ, Χριστόφορος Βογιατζής, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Ντίνος Παπαγεωργίου, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Μυρτώ Ροζάκη, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας.

    Σκηνοθετικό σημείωμα

    Γιατί η Ορέστεια συνεχίζει να ασκεί τρομακτική έλξη; Μια πιθανή απάντηση θα μπορούσε να είναι επειδή στον άνθρωπο υπάρχει η ανάγκη για μια βαθύτερη σχέση με τον Μύθο. Ο μύθος της Ορέστειας είναι επικίνδυνος, ανήκει στον κόσμο του ανοίκειου και του παράξενου, προκαλεί τον τρόμο, επειδή αποκαλύπτει το ατίθασο, το βίαιο και τους νόμους του βάθους που δεν μπορούν να δαμαστούν. Η Κλυταιμνήστρα μας καλεί να σπάσουμε μαζί τον καθρέφτη, για να γεννηθεί από τα θραύσματά του μια νέα εφιαλτική εικόνα, που ωστόσο θα διατηρεί τις σκοτεινές ρίζες του μύθου.

    Πρόθεσή μας είναι η μελέτη του βάθους του μύθου της Ορέστειας και η αναζήτηση του απρόβλεπτου, του ασυνήθιστου, του παράδοξου. Τα πρόσωπα προσφέρουν τα σώματά τους στο θυσιαστήριο του ανοίκειου, θέτουν διαρκή ερωτήματα και διλήμματα. Η αισθητική της παράστασης προκύπτει από τη δυναμική σχέση του Σώματος με τον Μύθο, τον Χρόνο και τη Μνήμη. Θέτουμε ξανά το θεμελιώδες οντολογικό ερώτημα «περί τίνος πρόκειται», ένα ερώτημα που δεν επιδέχεται οριστικές απαντήσεις, αλλά διαρκώς μας ενεργοποιεί προς την κατεύθυνση της ολοένα βαθύτερης έρευνας της ρίζας του ήχου, της λέξης, των πολλαπλών διαστάσεων του ανθρώπινου αινίγματος και της ανακατασκευής ενός νέου Μύθου. – Θεόδωρος Τερζόπουλος

    Διάρκεια παράστασης: 200 λεπτά.

    Credit φωτογραφιών: Johanna Weber.

    Η "Ορέστεια" σε σκηνοθεσία Θ. Τερζόπουλου από το Εθνικό θέατρο στην Αρχαία Ολυμπία
    Η "Ορέστεια" σε σκηνοθεσία Θ. Τερζόπουλου από το Εθνικό θέατρο στην Αρχαία Ολυμπία
    Η "Ορέστεια" σε σκηνοθεσία Θ. Τερζόπουλου από το Εθνικό θέατρο στην Αρχαία Ολυμπία

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Συνελήφθη και ομολόγησε 43χρονος για το άγριο έγκλημα στο κέντρο της Λαμίας

    Συγκλονισμένη είναι η τοπική κοινωνία της Λαμίας από το άγριο έγκλημα που σημειώθηκε...

    Επιχείρηση για αρχαιοκαπηλία στην Αιτωλοακαρνανία, από την Αστυνομικούς της Πάτρας και της Αθήνας

    Σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη έρευνα της αστυνομίας για υπόθεση...

    Μπιμπίλας σε Φιλιππίδη: Ξέχασες το βιογραφικό μου, όταν έμπαινες στη δραματική εγώ πρωταγωνιστούσα

    Στην αντεπίθεση πέρασε ο Σπύρος Μπιμπίλας, που μέσω ανάρτησης στο Facebook απάντησε στον...

    ΚΩΣΤΑΣ ΣΒΟΛΗΣ: Ο πόλεμος και η υποκρισία της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Πατρέων

    Το δικαίωμα της έκφρασης και του λόγου, ιδιαίτερα όταν...