Το «The Louis» είναι ένα εντυπωσιακό κτήριο σε σχήμα σκάφους που αποτίνει φόρο τιμής στην ταξιδιωτική κληρονομιά του οίκου, αλλά και στη ναυτική παράδοση της Σαγκάης ως «Πύλη προς την Ανατολή». Το κύριο μεταλλικό σώμα της κατασκευής που το συνολικό της ύψος φτάνει τα τριάντα μέτρα, είναι τυλιγμένο με την ανάγλυφη απεικόνιση του διάσημου μονογράμματος, ενώ μια ασημένια άγκυρα στο σχήμα του λογότυπου της LV, πέφτει από την «πλώρη» στο έδαφος.

Νέο πολιτιστικό ορόσημο
Τα τρία συνολικά επίπεδα, εκτείνονται σχεδόν σε 1.600 τ.μ. ενώ τα δύο εσωτερικά είναι αφιερωμένα στην έκθεση Visionery Journeys που παρουσιάζει την ιστορία της μάρκας μέσα από ένα ταξίδι στο χρόνο, συνδεδεμένη με τη φαντασία και το μέλλον. Την έκθεση επιμελήθηκε ο Shohei Shigematsu του αρχιτεκτονικού γραφείου OMA σε συνεργασία με την ομάδα της Louis Vuitton, δημιουργώντας μια σειρά από θεματικές αίθουσες που καταλαμβάνουν 1.200 τετραγωνικά μέτρα.
Στην έκθεση πολλαπλών δωματίων που εκτείνεται στους δύο ορόφους, κυριαρχεί η αίθουσα Trunkscape. Μια εγκατάσταση που αποτελείται από τα εμβληματικά ταξιδιωτικά μπαούλα με το μοτίβο Monogram που δημιουργούν την ψευδαίσθηση ενός τούνελ καθώς αντικατοπτρίζονται στο πάτωμα από καθρέπτη. Η εντυπωσιακή ιδέα, θυμίζει αρχιτεκτονική κατασκευή και παράλληλα ονειρικό τοπίο.
Κυριολεκτικά, στο σύνολο της η έκθεση παρασύρει με εντυπωσιακό τρόπο τους επισκέπτες στην αλληλένδετη ιστορία του οίκου με την καινοτομία, το design και τα ταξίδια. Από το πρώτο εργαστήριο του 1959 στην Asnières, μια μικρή κοινότητα στην Iles de France, μέχρι την αγάπη της Louis Vuitton για την ιστιοπλοΐα ανοιχτής θάλασσας και τα χειροποίητα μπαούλα που χρησιμοποιούσαν για τις μετακινήσεις τους με τα ατμόπλοια οι αριστοκράτες εκείνης της εποχής. Η εγκατάσταση, είχε προηγουμένως εκτεθεί με διαφορετική δομή, στο LV The Place Bangkok και στο Μουσείο Τέχνης Nakanoshima στην Οσάκα.


Ενα κινηματογραφικό ταξίδι
Η εντυπωσιακή περιήγηση του επισκέπτη περνάει από πολλές αίθουσες. Όπως εκείνη με τίτλο Origins -εδώ ανακαλύπτουμε επανασχεδιασμένα, μέσα από μια σύγχρονη ματιά, τα πρώιμα σχέδια του οίκου. Από αυτό το σημείο η Louis Vuitton δίνει και τον τόνο για την υπόλοιπη εμπειρία που θα ακολουθήσει, καθώς πρόκειται για την πρώτη αίθουσα μετά από την είσοδο.
Στη συνέχεια η αίθουσα Voyage που εξερευνά τις πιο ιδιωτικές και συχνά ιδιότροπες προσωπικές στιγμές που αφορούν στο ταξίδι. Αρχειακά διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ιστορίες από διάσημους πελάτες και αντικείμενα κατά παραγγελία. Ενώ αμέσως μετά στην εγκατάσταση Olfactive Exploration ανακαλύπτουμε σπάνια μπουκάλια αρωμάτων και αρώματα από τον περίφημο αρωματοποιό Jacques Cavallier-Belletrud.
Η πολυτελής φίρμα, λειτουργεί τόσο ως αφηγητής όσο και ως σύντροφος σε πολλούς κόσμους και το ανακαλύπτουμε στην αίθουσα Books and Sports, καθώς ο Gaston-Louis Vuitton είχε μεγάλη αγάπη για τη λογοτεχνία και τις εκδόσεις αλλά και για τη δημιουργία κομψών θηκών-τροπαίων για παγκόσμιες διοργανώσεις όπως η Formula 1 και οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Στη συνέχεια στο In Fashion & Leather Goods, συναντάμε τη νεότερη δημιουργικά εποχή του οίκου, με επίκεντρο τις κλασσικές τσάντες και την εκ νέου ερμηνεία του σχεδιασμού τους από τους Marc Jacobs, Virgil Abloh και Pharrell Williams.



Λίγο πριν την έξοδο από την μεγάλη περιήγηση στην ιστορία του οίκου, λειτουργεί ένα κατάστημα με οτιδήποτε σχετίζεται με το ταξίδι από τα προϊόντα της Louis Vuitton, αλλά και τσάντες, παπούτσια και δερμάτινα είδη. Ο επισκέπτης συναντάει επίσης διαδραστικές, ζωντανές επιδείξεις από τεχνίτες της φίρμας.
Στο τρίτο επίπεδο, λειτουργεί το Le Café Louis Vuitton που στο μενού του, συνδυάζει τοπικές γεύσεις της Σαγκάης με δυτικές γαστρονομικές επιρροές. Το καφέ-εστιατόριο σχεδιάστηκε με έμπνευση από τα σαλόνια και τις καμπίνες των παλιών πολυτελών υπερωκεανίων, διαθέτει ζεστές αποχρώσεις του ξύλου, απαλό χαλαρωτικό φωτισμό και βασικό διακοσμητικό θέμα (φυσικά) τα μπαούλα του οίκου.

Είναι απορίας άξιο, αν το συγκεκριμένο και εντυπωσιακά σουρεαλιστικό νέο κατάστημα-εγκατάσταση της Louis Vuitton θα συνεχίσει με την ίδια δομή -πρόκειται για ένα από τα άλλα έξι που διατηρεί στη Σαγκάη- ή απλά θα φιλοξενήσει το σύμπαν της μάρκας στη λιανική πώληση της γαλλικής εταιρείας στο μέλλον. Όσοι πάντως για κάποιο λόγο επισκεφθείτε αυτή την καταπληκτική πόλη τους επόμενους μήνες, αξίζει να βιώσετε την εμπειρία που προσφέρει.