Σε μια εποχή που η τεχνολογία κατακλύζει τα αυτοκίνητα και τα κάνει ολοένα και πιο “έξυπνα”, η Ferrari προχωρά σε αντίθετη πορεία, φέρνοντας πίσω τους παραδοσιακούς φυσικούς διακόπτες στο τιμόνι των νέων μοντέλων της, αντί για τις οθόνες αφής που είχαν υιοθετηθεί πρόσφατα.
Η απόφαση αυτή δεν προέκυψε τυχαία. Τα πρώτα σημάδια δυσαρέσκειας εμφανίστηκαν από τις SF90 Stradale και 296 GTB, όπου οι επιφάνειες αφής αντικατέστησαν τα κλασικά κουμπιά. Παρότι ο σχεδιασμός τους ήταν σύγχρονος, η λειτουργικότητα απογοήτευσε. Οι οδηγοί διαμαρτύρονταν για καθυστερημένη απόκριση, λανθασμένες ενεργοποιήσεις εντολών και έλλειψη ακρίβειας σε υψηλές ταχύτητες.
Αρνητικά σχόλια συγκέντρωσε και η αυτόματη απενεργοποίηση της αφής μετά από 10 δευτερόλεπτα, προκαλώντας σύγχυση και αποσυντονισμό στους χρήστες. Η Ferrari ανταποκρίθηκε άμεσα και παρουσίασε στο νέο μοντέλο Amalfi ένα τιμόνι με φυσικούς διακόπτες, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα αναβάθμισης (retrofit) σε παλαιότερα μοντέλα με οθόνες αφής.
Ο επικεφαλής προϊόντων της εταιρείας, Gianmaria Fulgenzi, εξήγησε ότι η αλλαγή γίνεται εύκολα, χωρίς αντικατάσταση ολόκληρου του τιμονιού, αλλά μόνο του κεντρικού μέρους, στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της μάρκας.
Αντίστοιχες πρωτοβουλίες έχουν αναλάβει και άλλες εταιρείες όπως η BMW και η Audi, επανεξετάζοντας τη στρατηγική τους, καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί θεωρούν πως οι αναλογικοί χειρισμοί είναι πιο ασφαλείς σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης.
Η κίνηση της Ferrari αποτελεί περισσότερο από τεχνική αναθεώρηση. Είναι μια ξεκάθαρη τοποθέτηση: η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί τον οδηγό – όχι να τον μπερδεύει. Και σε αυτό, ο κλασικός διακόπτης κερδίζει.