Οι πωλήσεις των μίνι αυτοκινήτων δεν σταματάνε να πέφτουν – Τι φταίει;

    Ημερομηνία:

    Η πιο βασική κατηγορία στην Ευρώπη -με επικεφαλής το FIAT Panda– πέτυχε 204.384 πωλήσεις μέχρι τον Μάιο, μειωμένες κατά 24%, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

    Οι φετινές αρνητικές επιδόσεις συνεχίζουν τη μεγάλη πτώση της κατηγορίας, η οποία πέρυσι είχε τις μισές πωλήσεις από το 2014, όταν πωλήθηκαν 1,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα πόλης. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι οι αυστηροί κανονισμοί  ασφάλειας και εκπομπών ρύπων και καθιστούν την κατηγορία ασύμφορη.

    «Αυτό πλήττει τον πυρήνα αυτού που έκανε η ευρωπαϊκή βιομηχανία – να κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα δίνοντας πρόσβαση στην κινητικότητα σε πολλούς», δήλωσε ο πρόεδρος της Stellantis, Τζον Έλκαν, στο συνέδριο του Automotive News Europe στις 12 Ιουνίου. Ο Ελκαν δήλωσε ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων στην Ευρώπη που πωλούνται για λιγότερο από 15.000 ευρώ μειώθηκε σε μόλις ένα (1) φέτος από 49 το 2019.

    Μεγάλο μέρος της πτώσης της κατηγορίας το 2025 οφείλεται στο γεγονός ότι οι πωλήσεις του βενζινοκίνητου FIAT 500 έχουν σταματήσει. Το μοντέλο θα αντικατασταθεί από μια υβριδική έκδοση του ηλεκτρικού 500e από τον Νοέμβριο.

    Η κατηγορία έχασε επίσης το Suzuki Ignis μετά την έξοδο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας από την ευρωπαϊκή αγορά μίνι αυτοκινήτων φέτος. Η Suzuki ήταν παραδοσιακά ένας σημαντικός παίκτης, με τρία μίνι αυτοκίνητα το 2015. Άλλες μάρκες όγκου που έχουν εγκαταλείψει την κατηγορία περιλαμβάνουν τις Peugeot, Citroen, Volkswagen, SEAT, Skoda, Ford, smart και Renault.

    Η Volkswagen και η Renault σχεδιάζουν να επιστρέψουν με τα αμιγώς ηλεκτρικά ID.1 και νέο Twingo αντίστοιχα. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι τα περιθώρια κέρδους παραμένουν εξαιρετικά στενά στην κατηγορία.

    Οι πωλήσεις των μίνι αυτοκινήτων δεν σταματάνε να πέφτουν – Τι φταίει;

    Η Stellantis και η Renault πιέζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει μια ξεχωριστή κατηγορία M0 -κάτω από την κατηγορία αυτοκινήτων M1 αλλά πάνω από τις κατηγορίες τετράκυκλων L6 και L7- για να επιτρέψει πιο προσιτά οχήματα με λιγότερες κανονιστικές επιβαρύνσεις.

    Τα αποτελέσματα αναμένονται σύντομα. «Η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων μπορεί να είναι αρκετά περίπλοκη και χρονοβόρα», δήλωσε ο Λουσιέν Ματιέ, διευθυντής αυτοκινήτων στον όμιλο πράσινων μεταφορών T&E με έδρα τις Βρυξέλλες.

    Τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών και ο επερχόμενος Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας 2 (GSR2), ο οποίος επιβάλλει τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, όπως κάμερες προσοχής οδηγού, ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διακόψουν τα μίνι μοντέλα.

    Η Mitsubishi, για παράδειγμα, ακύρωσε το Space Star φέτος, αφού αποφάσισε να μην το αναβαθμίσει ώστε να πληροί τα πρότυπα GSR2 μολονότι ήταν το μπεστ σέλερ της Mitsubishi. «Δεν είναι πλέον βιώσιμο να έχουμε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης με όλα αυτά τα συστήματα και να είναι προσιτό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mitsubishi Motors Europe, Frank Krol.

    Τα νέα μοντέλα που εισέρχονται στην κατηγορία είναι σχεδόν όλα αμιγώς ηλεκτρικά. Για παράδειγμα, το Hyundai Inster έχει προσθέσει σχεδόν 11.000 πωλήσεις στο σύνολο της κατηγορίας minicar μέχρι τον Μάιο, σύμφωνα με την Dataforce. Οι πωλήσεις του αναβαθμισμένου Dacia Spring, του πέμπτου σε πωλήσεις της κατηγορίας, αυξήθηκαν κατά 62%, στις 15.725 μέσα σε πέντε μήνες.

    Οι πωλήσεις των μίνι αυτοκινήτων δεν σταματάνε να πέφτουν – Τι φταίει;

    Ένα άλλο νεοφερμένος EV είναι το T03 από την κινεζική μάρκα Leapmotor που υποστηρίζεται από τη Stellantis, ενώ περισσότερα βρίσκονται καθ’ οδόν. Το ID.1 αναμένεται να φτάσει το 2027 με τιμές που ξεκινούν από περίπου 20.000 ευρώ. Η VW έχει προειδοποιήσει τους επενδυτές ότι το κέρδος σε αυτή την τιμή «θα είναι οριακό».

    Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν τον Φεβρουάριο ότι η Skoda αρνήθηκε να αναλάβει μια παραλλαγή του ID.1 λόγω της αναμενόμενης οριακής κερδοφορίας. Η Renault θα αποκαλύψει το Twingo EV το 2026 με στοχευμένη τιμή εκκίνησης μικρότερη από 20.000 ευρώ.

    Η Renault δήλωσε ότι μείωσε το κόστος υλικών για το Twingo κατά 40% σε σύγκριση με το μεγαλύτερο Renault 5. Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα AmpR Small, μειωμένη για να υποστηρίξει το μικρότερο μέγεθος του Twingo.

    Η Renault δήλωσε ότι το Twingo θα διαθέτει μόλις 750 μέρη και θα χρησιμοποιεί μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου χαμηλού κόστους. Η Nissan και η Dacia θα έχουν επίσης «αδερφές» εκδόσεις.

    Η Toyota έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση, με την πλήρη υβριδοποίηση του ανανεωμένου Aygo X, του δεύτερου σε πωλήσεις minicar της Ευρώπης μέχρι τον Μάιο. Οι εκπομπές CO2 αναμένεται να μειωθούν στα 86 g/km από 109 g/km με τη μετάβαση σε ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθιστώντας το νέο Aygo το καθαρότερο μη plug-in αυτοκίνητο της Ευρώπης, σύμφωνα με τη μάρκα.

    Η Ιταλία παραμένει ένα προπύργιο για την κατηγορία, αντιπροσωπεύοντας το 42% των ευρωπαϊκών πωλήσεων μίνι αυτοκινήτων μέχρι τον Μάιο, σύμφωνα με την Dataforce. Το FIAT Panda αποτελούσε σχεδόν τα δύο τρίτα των εθνικών πωλήσεων μίνι αυτοκινήτων και περισσότερο από το ένα τέταρτο του ευρωπαϊκού συνόλου τους πρώτους πέντε μήνες.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    H κόρη του Μάικλ Τζάκσον ποζάρει τόπλες σε λίμνη της Καλιφόρνια

    Η Πάρις Τζάκσον, κόρη του Μάικλ Τζάκσον και μουσικός, μοιράστηκε φωτογραφίες από...

    Βραζιλία – Ελλάδα 5-17: Εύκολα στους «8» του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος η εθνική ομάδα πόλο των ανδρών

    Η καλή αμυντική προσπάθεια έφτανε και περίσσευε για την εθνική...