Συνολικά, οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 6%, σε 1.190.592. Η συγκεκριμένη «βουτιά» τράβηξε την ευρωπαϊκή αγορά πίσω σε αρνητικό έδαφος, καθώς οι πωλήσεις εξαμήνου μειώθηκαν κατά 1,1%, στις 6.786.128, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που αντιπροσωπεύουν το 96% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις αγορές της ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Μετά από ένα επίσης ράθυμο ξεκίνημα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, οι συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων ακολουθούσαν να κυμαίνονται το ίδιο επίπεδο με πέρυσι από τον Μάρτιο και μετά.
Η VW, η οποία είναι η κορυφαία μάρκα στην Ευρώπη, δυσκολεύτηκε τον Ιούνιο, με τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 9,9%. Η μάρκα δέχθηκε πλήγμα στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας, όπου οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 21%, στις 48.247. Αυτό συνέβαλε σε συνολική πτώση 14% για τη γερμανική αγορά.
Αντιστρέφοντας την πτωτική τάση τον περασμένο μήνα κερδισμένες βρέθηκαν εταιρείες όπως η Renault, η Skoda, η Mercedes-Benz, η Peugeot και πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Renault βρέθηκε στη δεύτερη θέση της Ευρώπης συνολικά, ξεπερνώντας την Toyota παρά την πτώση κατά 1% που παρουσίασε τον Ιούνιο. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία παίρνει ώθηση από την αυξανόμενη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς οι πωλήσεις των EV της αυξήθηκαν κατά 23% τον Ιούνιο.
Η Skoda ανέβηκε στην 3η θέση στις συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη από την πέμπτη θέση τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η επιτυχία της Skoda οφείλεται στη ζήτηση για το Elroq. Το αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV πρόσθεσε 9.480 πωλήσεις στο σύνολο της Skoda τον περασμένο μήνα, βοηθώντας την να καταγράψει συνολική αύξηση όγκου πωλήσεων 11%.
Η αύξηση των πωλήσεων της Mercedes-Benz κατά 3% τον περασμένο μήνα την ανέβασε στο Νο 6 της γενικής κατάταξης από την έβδομη θέση τον Ιούνιο του 2024. Η Mercedes-Benz αύξησε τις πωλήσεις του best-seller της, της GLC, κατά 24% τον Ιούνιο. Η Peugeot ανέβηκε δύο θέσεις, φτάνοντας στην έβδομη θέση από την ένατη, μετά την αύξηση των πωλήσεων κατά 6,3% τον περασμένο μήνα.
Οι μάρκες Jaecoo και Omοda της Chery πρόσθεσαν περισσότερες από 8.800 συνδυασμένες πωλήσεις στο ευρωπαϊκό σύνολο της εταιρείας τον Ιούνιο. Η Polestar, η οποία ανήκει στην Geely, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 112% τον Ιούνιο, βοηθούμενη από την προσθήκη των SUV Polestar 4 και Polestar 3 στη γκάμα της. Η αύξηση των πωλήσεων ανέβασε την Polestar στο Νο 31 από την 37η θέση στις πωλήσεις μάρκας τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2024
Με τη βοήθεια της BYD, της Chery και της Polestar, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν το μερίδιο συνδυασμένων πωλήσεων στην αγορά της Ευρώπης στο 5,5%, που αποτελεί νέο υψηλό.