Πάτρα – Πύργος: Παραδίδεται στις 31 Ιουλίου τo έργο-σύμβολο των καθυστερήσεων

    Ημερομηνία:

    Ύστερα από δύο δεκαετίες μελετών, αναβολών, μεθοδεύσεων και πολιτικών συγκρούσεων, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος μήκους 75 χλμ. αφήνει πίσω του τον τίτλο του «οδικού εφιάλτη» της Δυτικής Ελλάδας και παραδίδεται στην κυκλοφορία, επιτρέποντας την αξιοποίησή του από τους πρώτους παραθεριστές του Αυγούστου που θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν τον νέο αυτοκινητόδρομο.

    Στις 31 Ιουλίου, το μεγαλύτερο τμήμα του πολύπαθου έργου μήκους 65 χλμ. -από Καμίνια Αχαΐας έως Πύργο- και διάρκειας 40 λεπτών παραδίδεται παρουσία του πρωθυπουργού στο κοινό, αλλάζοντας τα δεδομένα στις οδικές μετακινήσεις της περιοχής.

    Τα τελευταία απαιτητικά 10 χλμ. περιφερειακά της Πάτρας (από Αλισσό μέχρι την Πάτρα) θα ακολουθήσουν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2026 αναμένεται η πλήρης ολοκλήρωση του παράπλευρου δικτύου και στη συνέχεια τα αντιπλημμυρικά έργα που είναι στο στάδιο των μελετών με 14 συνολικές παρεμβάσεις. Υπολογίζεται -χωρίς ακόμα να είναι «κλειδωμένος» ο τελικός προϋπολογισμός– ότι το ύψος των νέων παρεμβάσεων που θα γίνουν στο παράπλευρο και επαρχιακό οδικό δίκτυο (κόμβοι, γέφυρες κ.ά.) θα κοστίσουν περί τα 80 εκατ. ευρώ μέσω συμπληρωματικής σύμβασης που έχει δρομολογηθεί.

    «Παραδίδουμε έναν ασφαλή και άνετο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εξυπηρετεί όχι μόνο τις ανάγκες των επισκεπτών αλλά και της τοπικής κοινωνίας», αναφέρει στο «business stories» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο οποίος τους τελευταίους μήνες είχε εντατικοποιήσει τις αυτοψίες του οδικού άξονα και τον έλεγχο των εργοταξίων ώστε το έργο να παραδοθεί στην ώρα του χωρίς καμία καθυστέρηση. Σημαντική σε αυτό το σημείο ήταν η συμβολή των τριών τεχνικών εταιρειών που κατασκευάζουν το έργο με τρεις διακριτές εργολαβίες: της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, της AVAX και της ΑKTOR, καθώς με την επιτάχυνση των ρυθμών υλοποίησης συνέβαλαν στην τήρηση των ορόσημων του νέου αυτοκινητόδρομου.

    Δήμας: Πώς κερδίσαμε το στοίχημα

    Έπειτα από χρόνια καθυστερήσεων και ακυρώσεων, που κορυφώθηκαν με την περίφημη «σαλαμοποίηση» του έργου και την εμπλοκή εταιρειών συμφερόντων Καλογρίτσα, η παράδοση του δρόμου αποτελεί όχι μόνο ανακούφιση για τους κατοίκους και οδηγούς της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και ένα στοίχημα αξιοπιστίας για το κράτος.

    Για έναν δρόμο στον οποίο μέσα σε μια δεκαετία χάθηκαν δεκάδες ανθρώπινες ζωές, η απόδοση στην κυκλοφορία δεν είναι απλώς διοικητική πράξη αλλά μια υποχρέωση που άργησε πολύ. «Από τη στιγμή που η κυβέρνησή μας συμβασιοποίησε το έργο το 2022, το Πάτρα – Πύργος, παρά τις παλινωδίες του παρελθόντος, αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα για το πώς πρέπει να υλοποιούνται τα δημόσια έργα χωρίς παρατάσεις ή κάποιου είδους καθυστερήσεις, ανταποκρινόμενα στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας». Ο κ. Δήμας τονίζει τη σημασία που είχαν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που έκανε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το Πάτρα – Πύργος από τον Δεκέμβριο του 2023. Όπως τονίζει, τα αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα τροχαία έως και 80%, περιορίζοντας τις μετωπικές συγκρούσεις αλλά και τα θανατηφόρα ατυχήματα. «Στην αρχή, όπως μου είπαν πρόσφατα οι δήμαρχοι, χλεύασαν τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση. Τώρα όμως καταλαβαίνουν τη σημασία τους, καθώς μειώθηκαν τα τροχαία ατυχήματα και βελτιώθηκε η ροή της κυκλοφορίας», λέει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι αντίστοιχα μέτρα θα λάβει το υπουργείο και για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης.

    Πάτρα – Πύργος: Παραδίδεται στις 31 Ιουλίου τo έργο-σύμβολο των καθυστερήσεων
    Χρίστος Δήμας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Παραδίδουμε έναν ασφαλή και άνετο αυτοκινητόδρομο»

    Στον ΒΟΑΚ έχουν εντοπιστεί επτά τμήματα του επικίνδυνου δικτύου, τα οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία και τις μελέτες του υπουργείου, έχουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, με τις πρώτες παρεμβάσεις να εντοπίζονται στο τμήμα Χανιά -Κολυμπάρι και δυτικά του Ηρακλείου. «Μαθαίνουμε από τις καλές πρακτικές στο υπουργείο και προσπαθούμε να τις μεταφέρουμε και σε άλλες περιοχές. Είμαστε δε αισιόδοξοι ότι αυτά τα μέτρα οδικής ασφάλειας θα έχουν το ανάλογο αποτέλεσμα και στη λειτουργία του ΒΟΑΚ».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πρωτότοκα, δευτερότοκα ή μοναχοπαίδια; Πώς η σειρά γέννησής μας επηρεάζει μακροπρόθεσμα την ψυχική υγεία μας

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://ygeiasthemata.gr/%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%cf%8c%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%81%cf%8c%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%b1-%ce%ae-%ce%bc%ce%bf%ce%bd%ce%b1%cf%87%ce%bf%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%b4%ce%b9/

    Οι «μπλε ζώνες» του πλανήτη που οι κάτοικοι τους ξεπερνούν τα 100 – Ποια είναι η διατροφή τους

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: https://ygeiasthemata.gr/%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%cf%80%ce%bb%ce%b5-%ce%b6%cf%8e%ce%bd%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%bb%ce%b1%ce%bd%ce%ae%cf%84%ce%b7-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%bf%ce%b9-%ce%ba%ce%ac%cf%84%ce%bf/

    ΕΡΥΜΑΝΘΟΣ: Η απάντηση του Δημάρχου στον Διαμαντή Κανελλόπουλο

    Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση του επικεφαλής της αντιπολίτευσης...

    Ιωάννης Ταπεινός: «Όταν Κανείς Δεν Θέλει πια να Γίνει Αστυνομικός»

    Άρθρο του Γιάννη Ταπεινού Η πτώση των βάσεων εισαγωγής στη...