Social Hub by Routelab: «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας»

    Ημερομηνία:

    Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Social Hub by Routelab με θέμα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Α.Ε., κ. Παναγιώτης Γ. Αναστασόπουλος, συμμετείχε ως ομιλητής στην ενότητα «Ο ρόλος των παράπλευρων υποδομών στην αναπτυξιακή πορεία των λιμένων».

    Ο κ. Παναγιώτης Γ. Αναστασόπουλος ανέδειξε τη στρατηγική σημασία του λιμανιού της Πάτρας, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο κρατικό λιμάνι της χώρας, επισημαίνοντας ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα διεθνές ευρωπαϊκό λιμάνι αν δεν έχουμε εξασφαλίσει τις συνδυασμένες μεταφορές.

    Αναφερόμενος στην κρουαζιέρα, τόνισε ότι η συζήτηση ξεκίνησε την ημέρα που ανακοινώθηκε η ημερομηνία παράδοσης της Ολυμπία Οδού, η οποία ενώνει το λιμάνι με την Αρχαία Ολυμπία, έναν παγκόσμιο προορισμό. Σήμερα, όπως σημείωσε, βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός για την υποπαραχώρηση της υπηρεσίας της Κρουαζιέρας, μια μεγάλη ευκαιρία που πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε καν στον σχεδιασμό.

    Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού με γραμμή ικανή να εξυπηρετεί εμπορευματικές αμαξοστοιχίες. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει λύση στο εμπορευματικό ζήτημα, καθώς θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση πλοίων μεταφοράς κοντέινερς και θα ενισχύσει σημαντικά τα ασυνόδευτα φορτία. Ήδη το λιμάνι της Πάτρας διευρύνει το δίκτυό του πέρα από την Ιταλία, προς νέους προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Γαλλία.

    Φλίγκος

    Οι συνδυασμένες μεταφορές μπορούν να λειτουργήσουν αλυσιδωτά και γρήγορα, δημιουργώντας νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την παραγωγή πλούτου. Έτσι, το λιμάνι της Πάτρας καθίσταται πόλος ανάπτυξης, ικανός να συμβάλει καθοριστικά στη βιώσιμη πορεία της χώρας.

    Στη συνέχεια στάθηκε στο ζήτημα της συνεργασίας και της βιωσιμότητας:

    «Δεν έχω ζήσει εν τοις πράγμασι τον όρο “συνεργασία” όσο καιρό διευθύνω το λιμάνι της Πάτρας. Ο Υπουργός κ. Δήμας είπε ότι η Ολυμπία Οδός για να είναι βιώσιμη θα πρέπει να εξυπηρετεί και τις τοπικές ανάγκες. Στην Πάτρα δεν ξέρουμε κατά πόσο έχουμε ορίσει σωστά τις τοπικές ανάγκες. Είναι πολύ μεγάλη η ανάγκη της έννοιας του διαλόγου, για να μπούμε επιτέλους στην υλοποίηση ενός όρου που λέγεται βιωσιμότητα. Λύσεις υπάρχουν, αρκεί να θέλουμε όλοι να φτάσουμε στη λύση για το κοινό όφελος και όχι για το προσωπικό πολιτικό όφελος».

    Τέλος, αναφορά έγινε και στο μέλλον της ενέργειας στα λιμάνια. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη εφαρμογής τεχνολογιών cold ironing, που θα επιτρέπουν τον εφοδιασμό των πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια όσο βρίσκονται δεμένα, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων. Στο επίκεντρο τέθηκε και η αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών, με παράδειγμα το θαλάσσιο αιολικό πάρκο της Κοπεγχάγης. Μια αντίστοιχη λύση, όπως επισημάνθηκε, θα μπορούσε να υλοποιηθεί με το θαλάσσιο Αιολικό Πάρκο στον Πατραϊκό κόλπο, καλύπτοντας ενεργειακές ανάγκες όχι μόνο του λιμανιού αλλά και της πόλης. Πρόκειται για ζητήματα που πρέπει να τεθούν σε διάλογο, ώστε να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις με στόχο το κοινό όφελος.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Λουκέτο έβαλαν 1.500 φούρνοι – «Διπλασιάστηκαν οι λογαριασμοί ρεύματος»

    «Οι λογαριασμοί ρεύματος έχουν διπλασιαστεί και από τα 900...

    Ακτή Ελεφαντοστού: Ιπποπόταμος βύθισε πλοιάριο – Αγνοούνται 11 επιβάτες, ανάμεσά τους και ένα βρέφος

    Αγωνία για την τύχη δεκάδων ανθρώπων που αγνοούνται μετά...

    Επιστρέφει στον Άρειο Πάγο η υπόθεση δολοφονίας της Έφης Τσιχλάκη

    Η Εισαγγελέας Εφετών κατέθεσε στον Άρειο Πάγο αίτημα αναίρεσης της απόφασης του Μεικτού...

    Επενδυτές – γίγαντες βάζουν πλώρη για Πάτρα και Κατάκολο: Στην τελική ευθεία για προσφορές

    Στην τελική ευθεία μπαίνει η διαδικασία για την παραχώρηση...