Στο προσκήνιο έρχεται, ξανά, το ζήτημα των αποζημιώσεων, που συνδέονται με το έργο του Αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου, αυτή τη φορά με επίκεντρο το εκκρεμές τμήμα Μιντιλόγλι–Αλισσός, το οποίο θα ολοκληρωθεί στα τέλη Νοεμβρίου.
Ο Πατρινός Δικηγόρος Γιώργος Βλάχος, που εκπροσωπεί τους κατοίκους, κάνει λόγο για «οξύμωρη κατάσταση, που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο το Ελληνικό Δημόσιο χειρίζεται τους πολίτες».

Στα οδικά τμήματα, που είναι υπό κατασκευή, οι Ιδιοκτήτες έχουν αποζημιωθεί κατά μεγάλο μέρος, ενώ σε αυτά, που έχουν ήδη παραδοθεί στην κυκλοφορία δεν έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κομμάτι του Αλισσού, αλλά και τμήματα της Ηλείας (Αμαλιάδα, Γαστούνη), όπου ο δρόμος έχει δοθεί στην κυκλοφορία χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι πληρωμές. Αντίθετα, στο πρώτο τμήμα Μιντιλόγλι–Καμίνια, που παραμένει ημιτελές, το Δημόσιο έχει ήδη καταβάλει τις αποζημιώσεις.
Η κύρια αιτία των καθυστερήσεων, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, είναι η δυσλειτουργία του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Η υποστελέχωση και ο μεγάλος όγκος υποθέσεων οδηγούν σε καθυστέρηση 8 έως 10 μηνών στην καταβολή των ποσών, ακόμη και σε περιπτώσεις που οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί.
Τα «αγκάθια»

Το ύψος των οφειλών είναι ιδιαίτερα υψηλό. Οι εκκρεμείς αποζημιώσεις, που σχετίζονται με το έργο στο κομμάτι του Αλισσού ξεπερνούν ήδη τα 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η συνολική υποχρέωση του Κράτους εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 15 εκατ.€. Το ζήτημα στο τμήμα Μιντιλόγλι–Αλισσός είναι ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο χειρίζεται τα δημόσια έργα και τους πολίτες. Έργα που λειτουργούν χωρίς να έχουν καταβληθεί αποζημιώσεις και άλλα που μένουν ανολοκλήρωτα, παρότι οι πληρωμές έχουν ήδη γίνει
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΛΑΧΟΣ-Δικηγόρος ιδιοκτητών
«Προβλήματα και σε άλλες απαλλοτριώσεις»
«Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος, αρκεί να αναφερθεί ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα εκδόθηκε προδικαστική απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πατρών σχετικά με το τμήμα Πάτρα–Αθήνα και τα διόδια του Ρίου.Υπάρχουν ακόμη ιδιοκτήτες που, μετά από 16 χρόνια, δεν έχουν εισπράξει αποζημίωση από την απαλλοτρίωση των ακινήτων τους.Η κωλυσιεργία του ελληνικού Δημοσίου στις απαλλοτριώσεις και η εσφαλμένη στάση του απέναντι στους πολίτες οδηγεί σε αρνησιδικία. Ο μέσος Έλληνας, που βρίσκεται εμπλεκόμενος σε δημόσιο έργο, στερείται την περιουσία του, μπαίνει σε έναν δικαστικό αγώνα 10–20 ετών και δεν είναι βέβαιο ότι θα πληρωθεί ποτέ».
*Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα Νεολόγος