Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου

    Ημερομηνία:

    Και ενώ ο φάκελος της δικογραφίας για τον θάνατο της Μαίρης Χρονοπούλου έχει ήδη σταλεί στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών, προκειμένου να διερευνηθεί το αν η μεγάλη κυρία του ελληνικού κινηματογράφου «έφυγε» από πτώση ή από ανθρώπινο χέρι μέσα στο ίδιο της το σπίτι στην Παιανία, για πρώτη φορά η «Espresso» αποκαλύπτει την αληθινή αξία των σπάνιων αγιογραφιών που η ηθοποιός προστάτευε σαν κόρη οφθαλμού εκεί, στο «καταφύγιό της»!

    Αυτά τα μοναδικά οικογενειακά κειμήλια και οι μνήμες που συνόδευαν τη λαμπερή πρωταγωνίστρια επί δεκαετίες, μεταφέροντας από γενιά σε γενιά την ιστορική και καλλιτεχνική τους αξία, σήμερα αποκαλύπτονται για τους αναγνώστες με την αξιοπιστία ενός από τους πλέον αναγνωρισμένους ειδικούς στον χώρο της αγιογραφίας, του Σοφοκλή Γεωργιάδη.

    Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου

    Γνωστός για την πολυετή του εμπειρία και τους στενούς δεσμούς με το Αγιον Ορος, όπου έχει αφιερώσει χρόνια στη μελέτη, στη συντήρηση και την εκτίμηση μοναδικών έργων τέχνης, προχώρησε στην πρώτη επίσημη αποτίμηση αυτών των ιστορικών εικόνων! Εχοντας, λοιπόν, εκτιμήσει εκατοντάδες αγιογραφίες μεγάλης αξίας, η γνώμη του θεωρείται απόλυτα έγκυρη και μοναδική στον χώρο.

    Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου

    «Η αξία των παλαιών εικόνων υπολογίζεται από τα 15.000 ευρώ μέχρι 20.000 ευρώμε τις σημερινές τιμές. Το 2020 θα μπορούσαν να αξίζουν και 45.000 ευρώ με 50.000 ευρώ. Ωστόσο, οι εικόνες αυτές είναι υψηλής αξίας και θα έπρεπε να δηλωθούν από τη Μαίρη Χρονοπούλου στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. Ακόμη όμως και τώρα θα πρέπει να δηλωθούν στην Αρχαιολογική Υπηρεσία από όποιον τις έχει στην κατοχή του. Η Αρχαιολογική Υπηρεσία, βεβαίως, τις κοστολογεί με χαμηλότερη τιμή, ωστόσο η αξία τους στην ελεύθερη αγορά, ιδίως για τους συλλέκτες, μπορεί να είναι και πολλαπλάσια» λέει στην «Espresso» ο κ. Γεωργιάδης!

    Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου
    Ο Σοφοκλής Γεωργιάδης, γνωστός για την πολυετή του εμπειρία και τους στενούς δεσμούς με το Αγιον Ορος, όπου έχει αφιερώσει χρόνια στη μελέτη, στη συντήρηση και την εκτίμηση μοναδικών έργων τέχνης

    Η διαφορά είναι συγκλονιστική: οι ίδιες οι εικόνες που έστεκαν σιωπηλοί μάρτυρες της ζωής της αξίζουν πολλαπλάσια από την επίσημη εκτίμηση ολόκληρης της κατοικίας. Πώς, λοιπόν, καταγράφηκε τόσο χαμηλά η περιουσία της; Γιατί παραβλέφθηκε αυτή η προφανής αλήθεια; Πρόκειται για έργα υψηλής αρχαιολογικής σημασίας, τα οποία η Μαίρη Χρονοπούλου προστάτευε με ευλάβεια και σεβασμό, μεταφέροντάς τα από την προγιαγιά της. Τα έργα παραμένουν σήμερα στο σπίτι της, προστατευμένα με σεβασμό, αλλά εγείρεται ένα σοβαρό ερώτημα: Πώς προστατεύονται αυτά τα τόσο πολύτιμα έργα τέχνης, εάν το σπίτι της Μαίρης Χρονοπούλου δεν κατοικείται;

    Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου

    Η επίσημη αποτίμηση της περιουσίας της αξέχαστης σταρ από τους εμπειρογνώμονες περιορίστηκε στο ποσό των 4.500 ευρώ (σύμφωνα με τις δηλώσεις του δικηγόρου Δημήτρη Χατζημιχάλη, που παρακολούθησε τη διαδικασία καταγραφής και εκτίμησης της κινητής περιουσίας της ηθοποιού) για ολόκληρο το σπίτι. Μια αποτίμηση που σόκαρε, αφού περισσότερο θύμιζε καταγραφή εγκαταλειμμένου ακινήτου, παρά την τελευταία κατοικία μιας από τις πιο λαμπερές παρουσίες του ελληνικού κινηματογράφου.

    Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου

    Κατόπιν όλων αυτών, σε σχέση με τη συνολική εκτίμηση των υπαρχόντων της Χρονοπούλου εντός της οικίας της, η οποία έγινε λίγο μετά τον θάνατο της, σε τι θα εξυπηρετούσε μια τόσο χαμηλή επίσημη εκτίμηση; Η απόκλιση ανάμεσα στην τρέχουσα εκτίμηση των εμπειρογνωμόνων και στην πραγματική αξία που αποτυπώνει ο Σοφοκλής Γεωργιάδης -για τις εικόνες και τις αγιογραφίες- φέρνει στο φως μια σημαντική αλήθεια: τα οικογενειακά αυτά κειμήλια δεν είναι απλώς έργα τέχνης, είναι ζωντανές μνήμες, συναισθήματα και πολιτιστική κληρονομιά που αξίζει να αναγνωριστούν όπως τους αρμόζει.

    Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου

    Με αυτή την αποκλειστική δημοσιογραφική αποκάλυψη, η «Espresso» φέρνει στους αναγνώστες έναν θησαυρό κληρονομιάς που έως σήμερα παρέμενε προστατευμένος πίσω από τους τοίχους της ιστορίας και της οικογενειακής μνήμης, αποκαλύπτοντας την πραγματική του αξία και εγείροντας ερωτήματα για την τωρινή του τύχη. Η Μαίρη Χρονοπούλου «έφυγε» με αξιοπρέπεια, αφήνοντας πίσω της όχι απλώς αντικείμενα, αλλά ιερά, οικογενειακά κειμήλια, που αποτελούν την πραγματική της κληρονομιά. Το γεγονός, πάντως, ότι οι επίσημες αποτιμήσεις υποβάθμισαν έναν τόσο προφανή θησαυρό γεννά αναπόφευκτα ερωτήματα: ήταν, άραγε, απλή αβλεψία ή συνειδητή επιλογή; Και, αν ναι, γιατί;

    Cash και όχι trash o θησαυρός της Μαίρης Χρονοπούλου

    Εκτίμηση της εικόνας των Αγίων Αναργύρων. «Πρόκειται για εξαιρετικά σπάνια βυζαντινής τεχνοτροπίας εικόνα με θέμα τους Ανάργυρο, Κοσμά και Δαμιανό, που χρονολογείται μεταξύ 1840-1860. Το φόντο είναι καλυμμένο με φύλλο χρυσού, ενώ τα ρούχα των αγίων έχουν αποδοθεί με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία επάνω σε χρυσή επιφάνεια, γεγονός που αποδεικνύει την υψηλή ποιότητα του έργου. Τα στεφάνια τους φέρουν την ιδιαίτερη τεχνοτροπία τσοκανί, χαρακτηριστικό στοιχείο της περιόδου. Η εικόνα ξεχωρίζει τόσο για το μεγάλο μέγεθός της όσο και για το σπάνιο εικονογραφικό θέμα της, αποτελώντας έτσι αντικείμενο μεγάλης συλλεκτικής αξίας. Η σημερινή εμπορική της αποτίμηση κυμαίνεται μεταξύ 5.000 και 7.000 ευρώ».

    GLEARNET

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: Συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ. για τον κουτσό διαρρήκτη ΙΧ – Που έδρασε

    Κινητοποίηση της ΕΛ.ΑΣ. για τον "κουτσό" διαρρήκτη. Σύμφωνα με...

    Ο έρως χρόνια δεν κοιτά! Στο Ηρώδειο με την κατά 40 χρόνια νεότερη σύντροφό του

    Ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος έκανε βραδινή έξοδο με τη σύντροφό του, Τζένη Οικονόμου. Το...

    Tο δώρο στον Φέρρη που έγινε viral! «Παιδιά, κοιτάξτε τι μου έφερε αυτός!»

    Viral έγινε ο Θοδωρής Φέρρης μέσα από ένα βίντεο στο οποίο...

    Γνωστή τραγουδίστρια παντρεύτηκε τον αγαπημένο της! φωτό

    «Σου ανήκω» λέει σε ένα από τα σουξέ της η Χριστίνα...