Με 2000 κωδικούς προϊόντων ξεκινά από σήμερα η πρωτοβουλία μείωσης τιμών που ξεκίνησε το υπουργείο Ανάπτυξης και στο οποίο συμμετέχουν τα σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές τους. Με βάση τα στοιχεία που κοινοποίησε το υπουργείο η μεσοσταθμικη μείωση, που θα δουν οι καταναλωτές στο ράφι, κυμαίνεται στο 8%. Η πρωτοβουλία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς, δηλαδή από σήμερα έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Απόστολο Πεταλά, ο οποίος τον ενημέρωσε ότι στην πρωτοβουλία για τη μείωση τιμών από τις εταιρείες λιανεμπορίου και προμηθευτές έχουν ενταχθεί περισσότεροι από 2.000 κωδικοί, αριθμός που ξεπερνά σημαντικά τον αρχικό στόχο.
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τη λίστα με τους κωδικούς
Σε αυτό το πλαίσιο, σήμερα ανακοινώνεται από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου και τους προμηθευτές μεσοσταθμική μείωση 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σημαντικών προϊόντων. Είναι μία θετική και αναγκαία πρωτοβουλία, που θέλουμε να επεκταθεί ακόμα περισσότερο.
Λεπτομέρειες θα δώσουν οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ.

Εμείς συνεχίζουμε την προσπάθεια και όπως έχουμε δεσμευτεί, ξεκινά τις επόμενες ημέρες η διαβούλευση για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς.
Μια μεταρρύθμιση που καλούμε όλη την κοινωνία και ασφαλώς και όλα τα κόμματα να τη στηρίξουν».
Είναι μια συνεχής προσπάθεια της επιχειρηματικής κοινότητας, σε συνεργασία με την Πολιτεία και το Υπουργείο Ανάπτυξης, να μπορεί να προσφέρει προϊόντα σε άριστη ποιότητα και στην καλύτερη δυνατή τιμή. Και αυτό είναι μια συνεχής δέσμευση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν η πληθωριστική κρίση, η ενεργειακή κρίση και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στην επάρκεια τροφίμων διεθνώς». Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε μια συγκυρία όπου ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 0,6% από 1,6% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η έρευνα κατέγραψε μείωση 0,76% στις τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος πληθωρισμός στο οργανωμένο λιανεμπόριο διαμορφώθηκε στο +0,61%, με τάση αποκλιμάκωσης.
Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-5,63%), απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,4%), τρόφιμα παντοπωλείου (-5,18%), είδη για κατοικίδια (-3,21%) και οικιακά είδη (-3,18%). Οι μειώσεις αυτές αποδίδονται στην ομαλοποίηση της αγοράς και στη μείωση των τιμών παραγωγού, κυρίως στα λαχανικά (λόγω ευνοϊκών καιρικών συνθηκών) και στα τρόφιμα παντοπωλείου, επηρεασμένα από τη πτώση της τιμής του ελαιολάδου.
Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι παρατηρούνται στα φρέσκα κρέατα (+10,18%), ζαχαρώδη και σοκολάτες (+9,88%), είδη πρωινού και ροφήματα (+6,06%), γαλακτοκομικά και χυμούς ψυγείου (+4,26%) και κατεψυγμένα (+3,82%). Οι αυξήσεις στα κρέατα οφείλονται στις διεθνείς ανατιμήσεις των εισαγόμενων ειδών και στη μείωση του ζωικού κεφαλαίου, ενώ στις κατηγορίες γλυκών και ροφημάτων η πίεση προέρχεται από την άνοδο των τιμών του κακάο και του καφέ διεθνώς. Ενδεικτικά, η τιμή του κακάο τον Ιούνιο 2025 ήταν 168,9% υψηλότερη σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, φθάνοντας έως και τα 10.710 δολάρια ανά τόνο, με τις τιμές να παραμένουν ασταθείς.