Στην εποχή των ταχέως μεταβαλλόμενων τάσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια πλατφόρμα στην Ελλάδα έχει διατηρήσει την θέση της εκπληκτικά καλά: το Facebook. Ενώ οι νεότερες γενιές σε άλλα μέρη του κόσμου μπορεί να συρρέουν σε πλατφόρμες όπως το Instagram ή το TikTok, στην Ελλάδα το Facebook παραμένει ο κεντρικός κόμβος της διαδικτυακής ζωής. Στο επίκεντρο αυτού του οικοσυστήματος ωστόσο, δεν βρίσκονται οι επίσημες σελίδες ειδήσεων ή φιλάθλων του ποδοσφαίρου, αλλά οι ομάδες στο Facebook. Πρόκειται για μεγάλους κοινοτικούς, ψηφιακούς χώρους όπου αναρίθμητοι χρήστες αλληλεπιδρούν καθημερινά. Από ανθρώπους που μοιράζονται αστεία έως ιδιόμορφες σελίδες εξομολογήσεων, αυτές οι ομάδες προσελκύουν τεράστιο αριθμό ακολούθων. Ορισμένες μάλιστα είναι πιο δημοφιλείς και ενεργές από πολλά μέσα ενημέρωσης.

Τα διαδικτυακά “καφενεία”
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές σελίδες του Facebook όπου το περιεχόμενο ρέει μονόδρομα (από τους διαχειριστές προς τους ακόλουθους), οι ομάδες αυτές είναι χώροι συμμετοχής. Τα μέλη δημοσιεύουν, σχολιάζουν, αντιδρούν και αισθάνονται ότι ανήκουν σε μια κοινότητα.
Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα είναι η ομάδα “Thank You Next“, με πάνω από 683 χιλιάδες μέλη. Εκεί, αυτό που ξεκίνησε ως ένας χώρος όπου οι άνθρωποι μοιράζονταν ιστορίες ερωτικών απογοητεύσεων, σύντομα εξελίχθηκε σε μια πηγή meme -ένα υβρίδιο μεταξύ εξομολογήσεων, κουτσομπολιού και χιούμορ. Τα μέλη δεν περιορίζονται στο να κάνουν scroll, αλλά συνεισφέρουν, ενώ οι αναρτήσεις συχνά γίνονται viral μέσα σε λίγες ώρες, προκαλώντας χιλιάδες αντιδράσεις και σχόλια.
Άλλες μεγάλες ομάδες, όπως το “Όμορφος Κόσμος” και το “Γέλιο βγήκε απ’ τον Παράδεισο”, έχουν επίσης εκατοντάδες χιλιάδες μέλη. Αν και δεν είναι όλες καθαρά χιουμοριστικές, πολλές συνδυάζουν σάτιρα, μιμίδια και έναν ελαφρύ κοινωνικό σχολιασμό με καθημερινές συζητήσεις.
Το Top 10 του ελληνικού Facebook
1. “Thank You, Next” / 683.000 ακόλουθοι
Το group Facebook “Thank You, Next” είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ενεργά ελληνικά groups, με περίπου 683.000 μέλη -ένας αριθμός εντυπωσιακός ακόμη και σε διεθνή κλίμακα. Ξεκίνησε ως χώρος για εξομολογήσεις και αστείες ιστορίες γύρω από σχέσεις και ραντεβού, αλλά εξελίχθηκε ταχύτατα σε viral κοινότητα με καθημερινή δραστηριότητα σε σχόλια και reactions και εκατοντάδες memes και αφηγήσεις που αντικατοπτρίζουν την ελληνική καθημερινότητα. Αυτή η επιτυχία εξηγεί εν μέρει γιατί τα ελληνικά χιουμοριστικά Facebook groups παραμένουν τόσο δημοφιλή: δεν είναι απλώς πλατφόρμες ψυχαγωγίας, αλλά κοινότητες που δίνουν φωνή σε χιλιάδες ανθρώπους με κοινές εμπειρίες και αίσθηση του χιούμορ.
2. “Αναμνήσεις από τις δεκαετίες 1980-1990 flash back” / 541.000 ακόλουθοι
Η θεματολογία του επικεντρώνεται στη νοσταλγία, τη μουσική, τα αστεία και τα memes από τις δεκαετίες ’80 και ’90, προσελκύοντας ένα ευρύ κοινό που θέλει να θυμηθεί και να σχολιάσει τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια με χιούμορ.
3. “Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ” / 466.000 ακόλουθοι
“Η γεωγραφία είναι πραγματικά πολύ κουλ, δεν είναι κλικμπέητ”, είναι το μότο της σελίδας. Το συγκεκριμένο γκρουπ αφιερώνει το περιεχόμενό του σε fun facts και γεγονότα που εστιάζουν στην γεωγραφία ολόκληρου του πλανήτη Γη. Πολλοί αποκαλούν την σελίδα ως το νέο “φαινόμενο του ελληνικού ίντερνετ”, ενώ μάλιστα οι χρήστες το αγαπούν τόσο, ώστε οδήγησαν τους δημιουργούς του να ανοίξουν το πρώτο τους φυσικό κατάστημα στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης.
Η κοινότητα επικεντρώνεται σε θέματα σχέσεων, προσφέροντας χώρο για ιστορίες, εμπειρίες και συζητήσεις γύρω από την καθημερινή ζωή και τις ανθρώπινες σχέσεις, με μια ροπή προς την δραματική πλευρά των πραγμάτων.

5. “Όμορφος Κόσμος” / 417.000 ακόλουθοι
Η κοινότητα δημοσιεύει ιστορίες, memes και σχόλια για καθημερινά θέματα, προσφέροντας ένα ψηφιακό χώρο όπου τα μέλη μπορούν να γελάσουν, να σχολιάσουν και να αλληλεπιδράσουν καθημερινά.
6. “Το Γέλιο βγήκε απ’ τον Παράδεισο…” / 187.600 ακόλουθοι
Η κοινότητα επικεντρώνεται σε χιουμοριστικά ποστ, memes και αστείες ιστορίες καθημερινότητας, προσφέροντας έναν χώρο όπου τα μέλη μπορούν να γελάσουν και να αλληλεπιδράσουν με χιούμορ και ευρηματικότητα.
7. “Τμήμα Προσωπικού Δράματος” / 167.000 ακόλουθοι
Ο τίτλος τα λέει όλα. Άνθρωποι όλων των ηλικιών μοιράζονται το προσωπικό τους δράμα στις σχέσεις, στην δουλειά, στο σπίτι, στην καθημερινότητα, πάντα φυσικά με μια καθαρά σατιρική υφή.
8. “Ξιπασμένες Νεόπλουτες του tennis club” – 146.600 ακόλουθοι
Ένα ελληνικό Facebook group που επικεντρώνεται σε χιουμοριστικά ποστ, σάτιρα και memes σχετικά με κοινωνικές καταστάσεις, lifestyle και φυσικά τους Έλληνες νεόπλουτους του διπλανού σας tennis club.
9. “ΤΣΙΛΙ ΚΑΦΕΝΕΙΟ 2025” / 137.000 ακόλουθοι
Το group συνδυάζει αστείες ιστορίες και καθημερινά περιστατικά, λειτουργώντας σαν ψηφιακό “καφενείο” όπου τα μέλη σχολιάζουν και γελούν με τις καθημερινές καταστάσεις. Περιέχει βέβαια μεγάλες δόσεις σεξισμού και trush περιεχομένου.
10. “Να του πάρουμε μια πάστα” – 91.000 ακόλουθοι
Το group “Να του πάρουμε μια πάστα” είναι επίσης από τα πιο δημοφιλή ελληνικά χιουμοριστικά groups. Η θεματολογία του είναι καθημερινή, εστιασμένη σε αστείες ιστορίες, σάτιρα και memes γύρω από καθημερινές καταστάσεις. Οι χρήστες προσφέρουν σατιρικά μια πάστα σε κάποιον που μπορεί να τους θύμωσε, να έκανε κάτι παράξενο ή γελοίο ή ακόμα και σε κάποιον διάσημο που βρίσκεται στην ελληνική επικαιρότητα.
Ποιοι και γιατί γίνονται μέλη στα facebook groups
Πέρα από την παραπάνω δεκάδα, αξιοσημείωτα γκρουπ είναι και τα “Σατανισμός Και Γάτες”, με 113.200 ακολούθους, όπου οι χρήστες μοιράζονται την αγάπη τους για τις γάτες -όχι τον σατανισμό-, το “ΕΠΙΠΕΔΗ ΓΗ (Flat Earth – Greece)”, με 10.000 ακολούθους, όπου οι θεωρίες για την επίπεδη γη δίνουν και παίρνουν και ο “Σύλλογος Φίλων Κακής Μουσικής”, με 25.000 μέλη, όπου ποστάρονται συνεχώς αστεία βίντεο από διάσημους και μη που δεν έχουν και την πιο καλή σχέση με το μουσικό πεντάγραμμο.
Στα συγκεκριμένα groups τα μέλη συζητούν για την καθημερινή τους ζωή, από αποτυχημένα ραντεβού μέχρι ενοχλητικούς ιδιοκτήτες. Το χιούμορ κάνει αυτές τις συζητήσεις να φαίνονται ασφαλείς και χωρίς αποκλεισμούς. Ενώ βέβαια ορισμένες ομάδες είναι πιο σατιρικές και προκλητικές, πολλές είναι οικείες. Επιπλέον, αυτές οι σελίδες αποτελούν ένα γόνιμο έδαφος για νέους δημιουργούς. Πολλές από τις δημοφιλείς ελληνικές σελίδες με μιμίδια, κωμικοί και influencers ξεκίνησαν δημοσιεύοντας σε ομάδες πριν αποκτήσουν ένα ευρύτερο κοινό. Ένα έξυπνο μιμίδιο μπορεί γρήγορα να μοιραστεί χιλιάδες φορές, φτάνοντας πολύ πέρα από την αρχική κοινότητα. Φυσικά, αυτό το φαινόμενο δεν υφίσταται χωρίς μειονεκτήματα, καθώς ορισμένες ομάδες αντιμετωπίζουν τοξική συμπεριφορά, παρενόχληση ή καβγάδες στα σχόλια. Το χιούμορ λοιπόν, μπορεί μερικές φορές να ξεπεράσει τα όρια και να γίνει προσβλητικό.
Ωστόσο, ενώ το Facebook μπορεί να χάνει έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο, στην Ελλάδα παραμένει μοναδικά ισχυρό. Κατά κάποιον τρόπο, αυτές οι ομάδες είναι σαν ένα συλλογικό ημερολόγιο της ελληνικής κοινωνίας, όπου αν θέλει κανείς να καταλάβει τι σκέφτονται ή με τι γελούν οι Έλληνες, αρκεί να επισκεφτεί μια από αυτές τις σελίδες.