Η αποτελεσματικότητα της πρωτοβουλίας από τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές, μετά την παρότρυνση του υπουργείου Ανάπτυξης, να μειωθούν οι τιμές σε 2.180 προϊόντα θα κρίνει και τη χρονική της διάρκεια. Μέχρι στιγμής, είναι βέβαιο ότι σχεδόν όλες οι μειώσεις που ανακοινώθηκαν σε βασικά αγαθά θα έχουν διάρκεια τουλάχιστον έως το τέλος του χρόνου.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες εφόσον οι καταναλωτές «αγκαλιάσουν» αυτή την πρωτοβουλία οι μειώσεις θα παγιωθούν στην πλειονότητα των προϊόντων, προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε μόνιμη βάση σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων. Μάλιστα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν ανακοινώσεις και με νέες μειώσεις, ενώ όποια προϊόντα θα βγαίνουν από τη «λίστα» με τις χαμηλές τιμές θα αντικαθίσταται από άλλα τα οποία θα είναι εφάμιλλης ποιότητας.
Ολοκληρώνονται τα ταμπελάκια
Στην καλύτερη αποτελεσματικότητα της πρωτοβουλίας θα παίξουν καθοριστικό ρόλο και τα ταμπελάκια που μπαίνουν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να εντοπίζουν εύκολα τα προϊόντα με τις μειωμένες τιμές. Σημειώνεται ότι στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών συμμετέχουν περίπου 4.000 καταστήματα που διαθέτουν οι περίπου 20 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και περίπου 70 προμηθευτές
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για τη μείωση των τιμών σε 2.180 προϊόντα με μεσοσταθμική μείωση 8%, οι 1.356 κωδικοί, δηλαδή 6 στα 10 προϊόντα, είναι ιδιωτικής ετικέτας και 4 στα 19 επώνυμα. Από το σύνολο των προϊόντων 1.050 κωδικοί μειώθηκαν από 5% έως 10%, 390 προϊόντα από 10% έως 20% και 120 κωδικοί από 20% έως 30%.
Σημαντικές μειώσεις καταγράφονται στα κατεψυγμένα τρόφιμα και στα προϊόντα άρτου έως 20%, στον καφέ έως 8%, στο νωπό κρέας και στα όσπρια έως 7%, στις πάνες μωρών έως 5%, στο ρύζι έως 13%, στα τυριά έως 35%, στα χαρτικά έως 8% και στους χυμούς έως 10%.