«Trick or treat?» θα αναφωνήσουν χαρούμενα παιδάκια φορώντας στολές Halloween, πηγαίνοντας από πόρτα σε πόρτα το βράδυ της 31ης Οκτωβρίου, τηρώντας την παράδοση της συγκεκριμένης γιορτής. Σε περίπτωση που είστε ο οικοδεσπότης που θα τους ανοίξει την πόρτα, μήπως να προτιμήσετε κάποιο «trick» φέτος; Το φετινό «treat» αναμένεται να είναι ακριβότερο και να έχει λιγότερη σοκολάτα, εξαιτίας των υψηλών τιμών του κακάο.
Συνολικά, τα γλυκά είναι 10,8% πιο ακριβά αυτή τη σεζόν Halloween σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων της NielsenIQ, ποσοστό που είναι σχεδόν το τετραπλάσιο του συνολικού ποσοστού πληθωρισμού. Συγκριτικά, το 2024, οι τιμές των γλυκών του Halloween αυξήθηκαν μόνο κατά 2,1%.
Οι δαπάνες για το Halloween δεν είναι ασήμαντες ιδιαίτερα για τους Αμερικανούς. Πέρυσι ξόδεψαν 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε σοκολάτες και γλυκά για τη συγκεκριμένη γιορτή, μια αύξηση 2,2% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Ζαχαροπλαστών.
Η Escazú Chocolates, ένα κατάστημα σοκολάτας στο Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας, προμηθεύεται το μεγαλύτερο μέρος κακάο από τη Λατινική Αμερική και όπως πολλές μικρές επιχειρήσεις στην Αμερική, η Escazú πλήττεται από τους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, που επηρεάζουν όχι μόνο τη σοκολάτα, αλλά και το αλουμίνιο στη συσκευασία της.
Η Hershey ανακοίνωσε στους λιανικούς συνεργάτες της τον Μάιο ότι θα προσαρμόσει την «αρχιτεκτονική των τιμών των συσκευασιών», όπως λένε οι εταιρείες για τη μείωση της ποσότητας του προϊόντος σε μια συσκευασία, ώστε οι πελάτες να μην αισθάνονται ότι πληρώνουν περισσότερα για τη σοκολάτα.
Ορισμένοι ειδικοί κατασκευαστές σοκολάτας μειώνουν επίσης την περιεκτικότητα σε κακάο και αυξάνουν τη ζάχαρη, όπως για παράδειγμα πουλώντας μια σοκολάτα με περιεκτικότητα σε κακάο 65% αντί για 75%.
Τα ζελεδάκια και η αύξηση των τιμών του κακάο απολαμβάνουν μια είδος συμβιωτικής σχέσης. Οι νεότεροι πελάτες τείνουν να προτιμούν τα μαλακά γλυκά ενώ οι πωλήσεις καραμελών, για παράδειγμα, αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Ζαχαροπλαστών.
Οι εταιρείες λανσάρουν επίσης ειδικές γεύσεις που δεν εξαρτώνται τόσο από τη σοκολάτα, όπως για παράδειγμα, τα KitKat με γεύση κανέλας και φρυγανιάς, βοηθώντας στην εξοικονόμηση κόστους σοκολάτας.
Αν και οι τιμές του κακάο υποχώρησαν σε σχέση με το τέλος του 2024, οι περισσότεροι παραγωγοί πωλούν γλυκά που έχουν παρασκευαστεί από τους κόκκους που αγόρασαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αιχμής, παράλληλα με τα κόστη σε άλλους τομείς, όπως η ενέργεια και η συσκευασία, τα οποία έχουν επίσης οδηγήσει σε αύξηση των κόστους.
Τα παγκόσμια συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης κακάο αυξήθηκαν κατά 178% το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, μετά από αύξηση 61% το 2023. Το πρόβλημα έχει τις ρίζες του στην Γκάνα και την Ακτή Ελεφαντοστού, οι οποίες μαζί παράγουν το 60% του κακάο παγκοσμίως και έχουν πληγεί από κακές σοδειές λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Αν και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το κακάο έχουν πέσει κατά 46% μέχρι στιγμής φέτος, οι πελάτες βλέπουν τις υψηλότερες τιμές τώρα, επειδή οι παραγωγοί παράγουν σοκολάτα από τους ακριβούς κόκκους που συγκομίστηκαν το 2024, μαζί με τους δασμούς και το κόστος του πληθωρισμού.


