ΕΚΤΑΚΤΟ: Κυρανάκης: Καθόλου υπογειοποίηση! Πάρτε τραμ! Ολη η πρόταση! Πελετίδης: Μόνο υπόγειο

    Ημερομηνία:

    Σε εξέλιξη σύσκεψη για το τρενο με την κυβέρνηση να μην συζητά υπογειοποίηση ούτε στα 5,16 χλμ που είχε υποσχθεί ο Καραμανλής. Η πρόταση Κυρανάκη:
    Σιδηροδρομική γραμμή με κεντρικό σταθμό στο Ρίο η στην Κανελλοπούλου.
    Ανάπλαση και τροχιοδρομική γραμμή τραμ στο παραλιακό μέτωπο.
    Υπόγειο ποίηση με μονό τούνελ μεταξύ Αγ. Διονυσίου και Αγ. Ανδρέα για εμπορική αμαξοστοιχία μέχρι το λιμάνι.
    Τα δύο πρώτα μπορούν να προχωρήσουν με κρατικούς πόρους και να είναι έτοιμα μέχρι το 2028
    Το τρίτο σκέλος θα αποτελέσει πρόταση που θα συνδιαμορφωθεί με τους τοπικούς φορείς για να κατατεθεί στην ΕΕ προς έγκριση.

    Προφανώς ο Κώστας Πελετίδης δήλωσε πώς επιμένει στην πλήρη υπογειοποίηση.

    ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΣΥΣΚΕΨΗ

    Διάλογος πριν λίγο στην συζήτηση που γίνεται για τη διελευση του τρένου από την Πάτρα παρουσία του Υφυπουργού:
    Κος Κυρανάκης:
    ΄΄Με όλες αυτές τις μαξιμαλιστικές σκέψεις το τρένο δεν θα φτάσει στην Πάτρα. Μήπως δεν θέλετε τελικά να φτάσει στην Πάτρα;..΄΄
    Κώστας Πελετίδης:
    ΄΄Τι την περάσατε την Πάτρα; Είναι η τρίτη πόλη της Ελλάδας. Εσείς έχετε αποφασίσει να περάσετε επιφανειακά. Και μας φωνάξατε όλους εδώ γι’ αυτό. Και το στολίζετε με διάφορα… Ότι θα “ζυγίζουμε” το τρένο και ότι θα περνάει αλλιώς και αλλιώτικα. Και μας λέτε ότι ο Πρωθυπουργός δεν ήξερε. Φυσικά και ήξερε. Δεν είναι μόνο θέμα τρένου, είναι θέμα ανάπλασης και ζωής…”
    Η ΚΟΝΤΡΑ

    Η αντιπαράθεση κλιμακώθηκε όταν ο κ. Κυρανάκης επανέφερε διάλογο προηγούμενης συνάντησης με τον δήμαρχο: «Μου είπατε ότι θέλετε πλήρη υπογειοποίηση. Σας απάντησα ότι δεν διαθέτετε τα χρήματα και μου είπατε να αφήσουμε… τις συμβάσεις για τις φρεγάτες και την εθνική άμυνα για να κάνουμε υπογειοποίηση στην Πάτρα». Η φράση προκάλεσε νέα έκρηξη του κ. Πελετίδη, ο οποίος ανταπάντησε: «Δεν θέλετε να προχωρήσει η ανάπλαση με αυτό που μας προτείνετε. Στο χωριό σας βάζετε μια σιδηροδρομική γραμμή μέσα στην πόλη; Εμείς έχουμε προμελέτη για τραμ. Δεν θα το βάλουμε μέσα στη θάλασσα. Ο κόσμος καταλαβαίνει γιατί τα λέτε. Η Πάτρα θα προχωρήσει όπως έχει σχεδιάσει η ίδια τη λύση».

    Ο υπουργός αντέδρασε κοφτά: «Άρα θέλετε άλλη χάραξη!», με τον δήμαρχο να απαντά αφοπλιστικά: «Θέλουμε να μελετήσουμε την πρότασή σας, αλλά το τραμ θα τοποθετηθεί εκεί όπου η πόλη θεωρεί σωστό».

    Η συζήτηση άναψε εκ νέου όταν παρουσιάστηκε εναλλακτική πρόταση από τον Σαρδελιανό για αξιοποίηση της μεγάλης έκτασης του ΟΣΕ στον Άγιο Βασίλειο: «Εκεί υπάρχει η ιδανική περιοχή για να συζητήσουμε ένα εμπορικό ντεπό. Η Πάτρα πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη». Η αναφορά προκάλεσε νέα σύγκρουση, με τον κ. Κυρανάκη να σχολιάζει: «Εδώ γίνεται μόνο κομματική πολιτική. Δεν υπάρχει διάθεση για λύση», και τον Κώστα Πελετίδη να απαντά: «Έχουμε νοημοσύνη εδώ. Θα μιλάμενέτα σκέτα».

    Ο υπουργός επέστρεψε πιο επιθετικά: «Παραποιείτε την πρότασή μας. Ήρθα με καλή διάθεση, αλλά η συζήτηση εκτροχιάζεται. Ο δήμαρχος δεν θέλει να βρεθεί λύση».

    Ωστόσο, λίγο αργότερα προσπάθησε να ρίξει τους τόνους, μιλώντας για «σημεία σύγκλισης»: «Παρότι μας χωρίζει ιδεολογική άβυσσος, βλέπω κοινό έδαφος. Κι εγώ, αν ήμουν κάτοικος της Πάτρας, θα ήθελα πλήρη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο. Σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις οι πολίτες θέλουν αστικές συγκοινωνίες, πράσινο και ανοιχτούς χώρους. Λέμε “ναι” στην ανάπλαση χωρίς τρένο στην επιφάνεια και “ναι” στην τροχιοδρομική λύση μέσα στον χώρο».

    Ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε στη συνέχεια τη συνολική κυβερνητική πρόταση: σταθμό North Patra στην Εγνατίας που θα εξυπηρετεί το ευρωπαϊκό δίκτυο και τη γραμμή Πάτρα–Αθήνα, ξήλωμα της υφιστάμενης γραμμής, νέα γραμμή διπλού εύρους, διεκδίκηση “light train” για τις αστικές μετακινήσεις, πλήρη υπογειοποίηση των εμπορευματικών συρμών μέχρι τον Άγιο Ανδρέα και επιφανειακή γραμμή μετά την Πειραϊκή–Πατραική. «Όταν η κοινωνία της Πάτρας δει την πρόταση, θα αντιληφθεί ότι εξασφαλίζεται η πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο. Θα υποβάλουμε πρόταση με υπογειοποίηση και είμαι διατεθειμένος να τη διεκδικήσω. Η Πάτρα είναι η τρίτη πόλη της Ελλάδας και αξίζει λύση με ρεαλιστικούς όρους», κατέληξε.

     

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    18 παιδιά σε 11 οικογένειες έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα με το σπέρμα του Δανού δότη, τουλάχιστον ένα εμφάνισε καρκίνο

    Στην Ελλάδα έχουν γεννηθεί 18 παιδιά σε 11 οικογένειες με σπέρμα...

    Ολύμπια οδό – Κόμβος Σελιανιτικών: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για βαρέα οχήματα

    Για τις ανάγκες μεταφοράς τμημάτων εξοπλισμού αιολικού σταθμού από...

    Η ιστορική νύχτα για τον νέο υπερσύγχρονο σταθμού Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας ΦΩΤΟ

    Η Πάτρα έζησε χθες μια νύχτα που θα μείνει...

    Η Δυτική Ελλάδα θρηνεί και άλλον νέο στην άσφαλτο – Νεκρός ο Ζαχαρίας Φάμελος

    Ο 38χρονος Ζαχαρίας Φάμελος, με καταγωγή από τον Πύργο...