Πάτρα: Τα “θολά” σημεία για το τρένο

    Ημερομηνία:

    Μετά τις ανακοινώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κώστα Κυρανάκη, στη σύσκεψη για το τρένο, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά «θολά σηµεία». Ο κ. Κυρανάκης, σε χθεσινές ραδιοφωνικές δηλώσεις του (Max FM), αποτιµώντας όσα συζητήθηκαν, χαρακτήρισε ως θετικό το γεγονός ότι στο ίδιο τραπέζι κάθισαν όλοι οι φορείς: οι αιρετοί, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η Πολιτεία.

    «Φέραµε, λοιπόν, µία πρόταση η οποία, νοµίζω, ότι απαντά σε τρία βασικά ερωτήµατα της πατρινής κοινωνίας. Πρώτον, φέρνει το τρένο στην Πάτρα. Οι επιβάτες του τρένου θα συνδεθούν µε την υπόλοιπη Ελλάδα, µε την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε λίγο καιρό και µε την υπόλοιπη Ευρώπη, λόγω του κάθετου άξονα που υπογράψαµε µε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ∆εύτερον, προχωρά η ανάπλαση του παραλιακού µετώπου. Θα πέσουν τα τείχη, ο Πατρινός θα έχει πρόσβαση στην παραλία του, η οποία θα αποκτήσει µία σηµαντική ανάπλαση µε πάρκα και χώρους πρασίνου. Αυτό θα συνδυαστεί µε αστική συγκοινωνία τύπου τραµ, ώστε να µην διχοτοµείται η πόλη από ένα βαρύ τρένο, εµπορικό ή υψηλής ταχύτητας. Το βαρύ τρένο αντικαθίσταται από αστική συγκοινωνία. Τρίτον, θα διεκδικήσουµε στο επόµενο “παράθυρο” του ευρωπαϊκού προγράµµατος CEF, το οποίο ανοίγει τον Μάρτιο του 2026, σε τρεις µήνες από σήµερα, µία νέα τεχνική πρόταση. Θεωρούµε ότι αυτή θα είναι πιο ρεαλιστική και, άρα, θα έχει περισσότερες πιθανότητες έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για υπογειοποίηση δύο χιλιοµέτρων, από τον Άγιο ∆ιονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα, για το εµπορευµατικό κοµµάτι. Έτσι, το εµπορευµατικό τρένο δεν θα περνά ποτέ από την παραλία, θα καταλήγει στην Πειραϊκή–Πατραϊκή και θα συνδέει το λιµάνι µε τις επενδύσεις του, ώστε τα εµπορευµατοκιβώτια να µεταφέρονται προς την υπόλοιπη Ελλάδα και την Ευρώπη και το λιµάνι της Πάτρας να αποκτήσει µεγαλύτερο στρατηγικό χαρακτήρα». Αναφερόµενος στην πρότασή του για το light train, δηλαδή το τραµ, διευκρίνισε: «Θα το παίρνει κανείς από την οδό Κανελλοπούλου και θα φτάνει έως την ΠειραϊκήΠατραϊκή. Είναι ένα τραµ όπως αυτό που βλέπετε στην Αθήνα, στα νότια προάστια, στη Γλυφάδα, για παράδειγµα. Το τραµ περνά πάνω από πράσινο, µέσα από πάρκα. ∆εν έχει τείχη δεξιά και αριστερά». Υπενθυµίζεται ότι στην προχθεσινή σύσκεψη τοποθετήθηκαν, επίσης, ο υφυπουργός Πολιτισµού, Ιάσονας Φωτήλας, ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρµάκης, και εκπρόσωποι φορέων.

    «Η Πάτρα χρειάζεται το τρένο, µε τον πλέον σύντοµο στην υλοποίηση, ασφαλή στη διέλευση, αλλά εφικτό τρόπο», ανέφερε ο κ. Φωτήλας. «Το νέο τρένο πρέπει να φτάσει στην Πάτρα, γι’ αυτό και είναι ώρα να αναµετρηθούµε όλοι µε την ευθύνη του αποτελέσµατος και του µέλλοντος της πόλης», ήταν το µήνυµα του κ. Φαρµάκη. Από την πλευρά του, ο δήµαρχος Κώστας Πελετίδης χαρακτήρισε προαποφασισµένες τις προτάσεις, επέµεινε στη θέση του για πλήρη υπογειοποίηση και τόνισε ότι ο ∆ήµος Πατρέων αναµένει τις γραπτές προτάσεις του υπουργείου. Ο πρόεδρος του Επιµελητηρίου Αχαΐας, Θόδωρος Λουλούδης, επεσήµανε ότι όσο δεν υπάρχει λύση, η οικονοµία της περιοχής επιδεινώνεται σε σχέση µε άλλες περιοχές, ενώ υπογράµµισε την αναγκαιότητα σύνδεσης µε τη Βιοµηχανική Περιοχή, το αεροδρόµιο Αράξου και τη ∆υτική Πελοπόννησο (Ηλεία κ.ά.). Ο πρόεδρος του ΤΕΕ ∆υτικής Ελλάδος, Βαγγέλης Καραχάλιος, χαρακτήρισε το σιδηροδροµικό έργο σύνθετο, σηµειώνοντας ότι «η γραµµή είναι απαξιωµένη». Πρόσθεσε ότι επιβάλλεται να φτάσει στον Πύργο και στην Αρχαία Ολυµπία, ενώ υπογράµµισε ότι «µετά την αποβιοµηχάνιση, η περιοχή µας ζει µία πλήρη αποεπένδυση».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Το πρώτο μήνυμα της Έλενας Παπαρίζου μετά την εισαγωγή της στο νοσοκομείο: Θα επιστρέψω ακόμα πιο δυνατή

    Ένα μήνυμα έστειλε η Έλενα Παπαρίζου μέσα από τα social media...

    Αποκάλυψη του BBC: Bιομηχανία 2 δισ. δολαρίων πίσω από τον Δανό δότη με την καρκινογόνα μετάλλαξη

    Μια σειρά από πολύ σοβαρά ερωτήματα για τα όρια...

    Ριγανόκαμπος Πάτρας: Καθημερινές οι περιπολίες της ΕΛ.ΑΣ.

    Εδώ και ημέρες, η Ελληνική Αστυνομία έχει ενισχύσει δραστικά...