Μέσα στην επομένη εβδομάδα θα δημοσιοποιηθούν οι προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθήσουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες σε ό,τι αφορά την ψηφιακή διακίνηση αγαθών δηλαδή την ψηφιακή έκδοση δελτίου αποστολής.
Σύμφωνα με το προγραμματισμό της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα ενεργοποιηθεί πιλοτικά μέσα στην άνοιξη και πλήρως έως το τέλος του έτους.
Πρόκειται για ένα σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της διακίνησης αγαθών που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ. Προβλέπει την ανάπτυξη ενός ελεγκτικού πλαισίου για τις διακινήσεις φορτίων στην Ελλάδα σε σχέση με τον τύπο και την πληροφορία των συνοδευτικών παραστατικών, τις διαδικασίες διαχείρισης των εγγράφων μεταφοράς, το σύστημα παρακολούθηση των διακινήσεων.
Επίσης αυξάνεται από 5 σε 10 εργάσιμες ημέρες το χρονικό περιθώριο που θα παρέχεται στους φορολογούμενους για την παροχή πληροφοριών και στοιχείων και την προσκόμιση παραστατικών και εγγράφων στη Φορολογική Διοίκηση, σε περίπτωση διενέργειας φορολογικού ελέγχου.
Επιπλέον, αποσαφηνίζονται οι έννοιες του «πλήρους» του «μερικού» και του «επιτόπιου» φορολογικού ελέγχου και προβλέπεται ότι η φορολογική αρχή δεν μπορεί να διενεργήσει επανέλεγχο στο φορολογούμενο για την ίδια φορολογική χρήση και τα ίδια φορολογικά αντικείμενα, εφόσον δεν έχουν περιέλθει στη διάθεσή της νέα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η φορολογητέα ύλη που προσδιορίστηκε από τον έλεγχο υπολείπεται της πραγματικής. Κάθε έλεγχος δηλαδή θα είναι οριστικός, θα κλείνει οριστικά την υπόθεση, υπό την επιφύλαξη μόνο της διαπίστωσης νέων στοιχείων μέχρι τη λήξη της προθεσμίας παραγραφής.