ΑΧΑΪΑ – ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΑΚΤΩΝ: Τι λένε οι ειδικοί

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Η Αχαΐκή Πρωτεύουσα αντιμετωπίζει εδώ και κάποια χρόνια το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών.Μετά και από τις καταστροφικές πλημμύρες της κακοκαιρίας των τελευταίων 24ώρων στην Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα,τα προβλήματα έγιναν πιο έντονα και πιο… ορατά.

    Σχετικά με το σοβαρό ζήτημα της διάβρωσης των ακτών ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής δήλωσε πως,

    ‘‘Μελέτες υπάρχουν για την αντιμετώπιση του προβλήματος, οι οποίες πρέπει επιτέλους να προχωρήσουν στην φάση κατασκευής έργων, έστω για κάποια μικρά τμήματα.Συγκεκριμένα, υπάρχει ώριμη μελέτη αποκατάστασης του παραλιακού μετώπου από το ύψος του ξενοδοχείου «Πόρτο Ρίο» μέχρι την οδό Γεωργίου Παπανδρέου στο Ακταίο. Το έργο είναι προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, είναι ώριμο και μπορεί να χρηματοδοτηθεί πολύ γρήγορα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μέσω του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας.

    Το άλλο σκέλος, αφορά την περιβόητη μελέτη του γραφείου Ρογκάν, που συντάχθηκε το 2018 για λογαριασμό της Περιφέρειας. Προβλέπει αντιδιαβρωτικά έργα από το ύψος του Κόκκινου Μύλου στη νότια Πάτρα, μέχρι την παραλία Καλαμακίου στην Δυτική Αχαΐα.

    Η μελέτη που επικαιροποιήθηκε στο τμήμα από τα Ροΐτικα μέχρι και το ξενοδοχείο «Ποσειδών» στα Καμίνια, προβλέπει ήπιες παρεμβάσεις στο θαλάσσιο μέτωπο, έχει προϋπολογισμό μόνο 10 εκατ. ευρώ και μπορεί κατά τον κ. Αϊβαλή να γίνει επιλέξιμη για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

    Χρειάζεται όμως πολιτική βούληση και επίσπευση και για τα δύο έργα. Το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, πρόσθεσε ο Βασίλης Αϊβαλής, τονίζει ότι είναι άμεση ανάγκη υλοποίησης των συγκεκριμένων μελετών, για να ξεκινήσουμε από κάπου, στο μεγάλο κεφάλαιο που λέγεται προστασία των ακτών.‘‘

    Ο πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Αρης Γκατζόγιας, επισημαίνει από την πλευρά του, ότι:

    ” Tις προηγούμενες ημέρες γίναμε μάρτυρες μιας καταστροφής στο παραλιακό μέτωπο της Πάτρας, ως απόρροια ακραίων καιρικών φαινομένων που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή και που ήρθαν για να μείνουν. Είναι προφανές ότι τέτοιες καταστάσεις θα ζούμε όλο και πιο συχνά από εδώ και στο εξής. Αρα, οποιαδήποτε διαστασιολόγηση έργου, δημόσιου ή ιδιωτικού, πρέπει να προβλέπει αυτό τον παράγοντα.”

    «Μην μένουμε μόνο σε επιφανειακές παρεμβάσεις, αλλά να ανοίξουμε μια συζήτηση για το πως πρέπει να προστατεύσουμε σημαντικές υποδομές της πόλης. Χρειάζονται ξεκάθαρα παρεμβάσεις προστασίας των ακτών, γιατί μπροστά μας έχουμε και την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Η Πάτρα πρέπει να βρει άμεσα χρηματοδοτήσεις και να βάλουμε πρώτο θέμα στην ατζέντα των διεκδικήσεών μας, την διασφάλιση του θαλάσσιου μετώπου από τέτοια φαινόμενα» τόνισε ο κ. Γκατζόγιας.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροπορικά δρομολόγια στο κόσμο το 2024

    Μια ετήσια έκθεση της 17ης Δεκεμβρίου από τον πάροχο...

    Υποχρεωτικό το ψηφιακό πελατολόγιο από το 2025 στους επαγγελματίες

    Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου βρίσκεται στην τελική φάση δοκιμών και...

    Τι φέρνει η επόμενη μέρα για τις ελληνικές τράπεζες μετά το «ψαλίδι» στις προμήθειες

    Μια νέα συνθήκη ισορροπίας σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις των τραπεζών και...

    Στην πυρά τα ναρκωτικά του Άσαντ στη Δαμασκό – Έκαψαν 1.000.000 «χάπια των τζιχαντιστών»

    Οι νέες Αρχές της Συρίας έκαψαν σήμερα μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών ουσιών, εκ...
    Best Shop