ΠΑΤΡΑ
Να ανακαλέσει την απόφαση για το κλείσιμο των δύο καταστημάτων των ΕΛΤΑ (Βραχνέϊκα και Νότιο Διαμέρισμα) ζητά από την Διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης. Σε επιστολή του, την οποία κοινοποιεί και προς τους Υπουργούς, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δ. Παπαστεργίου και Εσωτερικών, κ. Θ. Λιβάνιο, ο Δήμαρχος τονίζει:
«Ο Δήμος Πατρέων εκφράζει την αντίθεσή του στην απόφαση για το επικείμενο κλείσιμο των δύο καταστημάτων των ΕΛΤΑ, στα Βραχνέικα και στην Ανθείας (Νότιο Διαμέρισμα). Το κλείσιμο του θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και ταλαιπωρία στο πλήθος των κατοίκων που εξυπηρετούνται από αυτά, στις περιοχές των Βραχνεΐκων, των Ροϊτίκων, της Παραλίας, των Καμινίων, του Θεριανού, συνολικά της περιοχής του πρώην Δήμου Μεσσάτιδας, αλλά και περιοχών του όμορου Δήμου Δυτικής Αχαΐας που εξυπηρετούνταν από αυτό, καθώς και ολόκληρου του Νοτίου Διαμερίσματος της Πάτρας.
Για την εξυπηρέτηση του Δήμου Πατρέων παραμένει μόνο το κεντρικό κατάστημα των ΕΛΤΑ στην οδό Μαιζώνος, 2 ταχυδρομικά πρακτορεία, στο κέντρο της πόλης και 2 πρακτορεία ταχυμεταφορών σε Αρκτικό και Νότιο Διαμέρισμα, που δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του Δήμου μας, και ειδικά των απομακρυσμένων από το κέντρο της πόλης περιοχών.
Μεγάλες συνέπειες θα έχει και για τους εργαζόμενου του κλάδου που πρόκειται να υποστούν περεταίρω εντατικοποίηση της εργασίας τους, μετακίνηση σε άλλα καταστήματα και απολύσεις. Οι εξελίξεις σε σχέση με τα καταστήματα των ΕΛΤΑ, που από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, σε ολόκληρη τη χώρα στα πλαίσια του «Στρατηγικού Σχεδίου Μετασχηματισμού 2023 – 2027», αποτελεί συνέπεια της πολιτικής απελευθέρωσης της ΕΕ, με βάση τον οποίο προβλέπεται το κλείσιμο 200 καταστημάτων και αποχώρηση περίπου 1800 εργαζομένων σε βάθος τριετίας.
Στο όνομα της λεγόμενης «αναδιάρθρωση και του εξορθολογισμού του δικτύου» οι λαϊκές ανάγκες και η εξυπηρέτηση των πολιτών μπαίνουν για μια ακόμη φορά στο ζύγι, για να εξυπηρετηθεί η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα. Τη μεταφορά κρίσιμων τομέων σε εργολάβους, ακολουθούν σήμερα η κατάργηση εκατοντάδων θέσεων εργασίας, οι απολύσεις και οι εθελούσιες έξοδοι, η μείωση καταστημάτων, ειδικά σε απομακρυσμένες και μη κερδοφόρες περιοχές, η αντικατάσταση των εργαζομένων με εργολάβους και ευέλικτο προσωπικό, με μισθούς πείνας, η εντατικοποίηση της εργασίας, χωρίς πραγματική μέριμνα για ασφάλεια, δικαιώματα και αξιοπρεπείς αμοιβές, καθώς και η τεράστια ταλαιπωρία των δημοτών που για άλλη μια φορά θα κληθούν να πληρώσουν αυτήν την πολιτική.
Καλούμε τη διοίκηση των ΕΛΤΑ να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση για κλείσιμο των καταστημάτων στα Βραχνέικα και το Νότιο Διαμέρισμα. Η εξυπηρέτηση των δημοτών μας δεν γίνεται να έχει ως κριτήριο την κερδοφορία της εκάστοτε επιχείρησης. Στηρίζουμε τους εργαζόμενους του κλάδου στις διεκδικήσεις τους. Να μην απολυθεί ή μετακινηθεί κανένας εργαζόμενος και να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με μόνιμη και σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα. Καλούμε τους δημότες και τους φορείς της πόλης μας να στηρίξουν τη διεκδίκηση να παραμείνει το ταχυδρομείο ανοικτό και πλήρως στελεχωμένο με ευθύνη του κράτους».
ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ – ΕΡΥΜΑΝΘΟΣ
Μετά την απόφαση να κλείσουν τα ΕΛΤΑ Χαλανδρίτσας, κάτι που προκάλεσε
την έντονη αντίδραση του Δημάρχου Ερυμάνθου Θεόδωρου Μπαρή, ο
Φορέας φαίνεται να συνεχίζει το σχέδιο συρρίκνωσης των Καταστημάτων του.
Ανάλογη απόφαση πάρθηκε και για τον Δήμο Καλαβρύτων.

Τα ΕΛΤΑ κλείνουν το Γραφείο της Κλειτορίας κι έτσι για χρηματικές συναλλαγές – κυρίως οι
συνταξιούχοι – ή για πληρωμές στον Δήμο, θα πρέπει οι κάτοικοι να μετακινούνται στα ΕΛΤΑ Καλαβρύτων. Παράλληλα, κλείνουν και τα ΕΛΤΑ στις Δάφνες Παΐων Καλαβρύτων, με την εξυπηρέτηση να διατηρεί το ΕΛΤΑ
Τροπαίων Αρκαδίας.

ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ
Ο δημοτικός σύμβουλος, της παράταξης του Κώστα Σπηλιόπουλου, Χρήστος Σπηλιωτόπουλος, έθεσε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας, την Τετάρτη 29/10/2025 – το θέμα του επικείμενου κλεισίματος του καταστήματος των ΕΛΤΑ στην Ακράτα (Κράθιο), το οποίο όπως ενημερώθηκε, θα κλείσει αύριο Παρασκευή 31
Οκτωβρίου 2025
.  Ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε ότι η πληροφορία έγινε γνωστή την τελευταία στιγμή, ακόμη και στους υπαλλήλους του ταχυδρομείου και ζήτησε από τον Δήμαρχο να αναλάβει άμεσες ενέργειες ώστε, αν είναι δυνατόν, να αποτραπεί ή τουλάχιστον να αναβληθεί το κλείσιμο έως την περίοδο των εορτών. Παράλληλα, υπενθύμισε την πρόσφατη κατεπείγουσα συνεδρίαση για το κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στην Αιγείρα και το σχετικό ψήφισμα διαμαρτυρίας του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο όμως δεν απέτρεψε την εφαρμογή της απόφασης.
Ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε ότι η πληροφορία έγινε γνωστή την τελευταία στιγμή, ακόμη και στους υπαλλήλους του ταχυδρομείου και ζήτησε από τον Δήμαρχο να αναλάβει άμεσες ενέργειες ώστε, αν είναι δυνατόν, να αποτραπεί ή τουλάχιστον να αναβληθεί το κλείσιμο έως την περίοδο των εορτών. Παράλληλα, υπενθύμισε την πρόσφατη κατεπείγουσα συνεδρίαση για το κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στην Αιγείρα και το σχετικό ψήφισμα διαμαρτυρίας του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο όμως δεν απέτρεψε την εφαρμογή της απόφασης.
Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Μαρία Γιδά, ενημέρωσε για την έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε δια περιφοράς αρχές Οκτωβρίου και αφορούσε το κλείσιμο της Εθνικής Τράπεζας στην Αιγείρα. Το σώμα αποφάσισε ομόφωνα να αποστείλει το σχετικό ψήφισμα διαμαρτυρίας στις αρμόδιες αρχές, χωρίς όμως να επιτευχθεί η παραμονή του υποκαταστήματος.
Ο Δήμαρχος Αιγιαλείας, κ. Τάκης Ανδριόπουλος, αναφερόμενος στο θέμα των ΕΛΤΑ στην Ακράτα, τόνισε ότι δεν ήταν γνώστης του θέματος καθώς δεν είχε προηγηθεί καμία ενημέρωση. Δήλωσε ότι θα επικοινωνήσει σήμερα Πέμπτη 30 Οκτωβρίου με τους αρμόδιους για να διερευνήσει πιθανές λύσεις και να ενημερωθεί για το θέμα.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις δολιοφθορές που παρατηρούνται στα ATM των τραπεζών, κυρίως στα Σελιανίτικα, όπου υπήρξαν επανειλημμένες απόπειρες κλοπής. Επεσήμανε ότι η ασφάλεια των μηχανημάτων είναι πρωταρχικής σημασίας και ο Δήμαρχος τόνισε τις δυσκολίες που δημιουργούνται στους κατοίκους, οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλες περιοχές για συναλλαγές, και χαρακτήρισε το πρόβλημα σοβαρό για όλους τους πολίτες. Μεταξύ άλλων επεσήμανε:
– «Υπάρχει μια συγκεκριμένη κατηγορία συνδημοτών μας που δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα. Από τη στιγμή που γίνει οποιαδήποτε παραβίαση του ATM και ανοιχτούν οι κασετίνες, τα χαρτονομίσματα επιχρωματίζονται και καθίστανται άκυρα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα συναλλαγής. Η μόνη πληρωμή που μπορεί να γίνει είναι μέσω των αυτόματων μηχανημάτων πληρωμής στην Εθνική Οδό ή στα μηχανήματα της Ολύμπιας Οδού. Γι’ αυτόν τον λόγο, η Ολύμπια Οδός έχει αποφασίσει να μην δέχεται χαρτονομίσματα των 50€, ώστε να προληφθούν προβλήματα. Παρόλο που υπάρχουν κάμερες στα σημεία εισόδου, η συγκεκριμένη κατηγορία συνδημοτών μας συνεχίζει να προκαλεί πρόβλημα, το οποίο επηρεάζει όλους μας. Αλίμονο, αν κάποιος πρέπει να φύγει από το χωριό του για να πάει στο κέντρο της πόλης μόνο για να κάνει ανάληψη χρημάτων».
Η κατάσταση προκαλεί έντονο προβληματισμό στους δημότες, καθώς η μείωση των υπηρεσιών ταχυδρομείου και τραπεζών περιορίζει την πρόσβαση στις βασικές συναλλαγές, ειδικά για ηλικιωμένους και κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών της Αιγιάλειας.
Όποιος γνωρίζει τη γεωγραφία της ορεινής Αχαΐας και της Αρκαδίας, ξέρει καλά τι σημαίνει αυτό: χιλιόμετρα, ταλαιπωρία, εγκατάλειψη. Πριν λίγες μέρες “λουκέτο” μπήκε και στο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στο Αίγιο (Φιλοποίμενος σκαλάκια) με ό,τι αυτό συνεπάγεται…
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΤΑ
Η αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα, με την οποία ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός του δικτύου των ΕΛΤΑ, εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα συνολικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, στην τεχνολογική αναβάθμιση και καλύτερες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες, αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση.
Όπως εξηγεί, σήμερα πλέον η συναλλακτική δραστηριότητα στα καταστήματα συνεισφέρει λιγότερο από 10% των εσόδων, αλλά αναλώνει πάνω από το 50% των εξόδων, κατασπαταλώντας δυνατότητες επένδυσης, ανάπτυξης και το αποτέλεσμα από τις άλλες υγιώς αναπτυσσόμενες δραστηριότητες, όπως courier, ανάπτυξη ecommerce, υποστήριξη επιχειρήσεων, κ.α.
Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες παρέχονται αδιάλειπτα σε κάθε περιοχή της χώρας, ανεξάρτητα από τη λειτουργία φυσικού καταστήματος, μέσα από 1.400 ταχυδρόμους, 500 συνεργάτες, 400 πράκτορες couriers και αγροτικούς διανομείς, σε εκατοντάδες συνεργαζόμενα σημεία και με χρήση σύγχρονων εργαλείων. Έτσι διασφαλίζεται ότι η περιφέρεια θα εξυπηρετείται με πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.
Τα ΕΛΤΑ, σημειώνεται που από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, παραμένουν πιστά δεσμευμένα στην υποχρέωση για καθολική παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας και αυτό θα συνεχίσουν να πράττουν. Για 198 χρόνια, το πρόσωπο του ταχυδρόμου αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και παραμένει στο επίκεντρο της νέας εποχής των ΕΛΤΑ – με σύγχρονα μέσα, νέο εξοπλισμό και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.
Οι περισσότεροι ταχυδρόμοι και συνεργάτες είναι εξοπλισμένοι με ψηφιακά μέσα ενώ οι αγροτικοί διανομείς, όπως και οι ψηφιακοί ταχυδρόμοι, μοναδικό προτέρημα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, διαθέτουν εξοπλισμό που τους επιτρέπει να παρέχουν πλήθος υπηρεσιών στους πελάτες χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα. Έτσι τα ΕΛΤΑ πετυχαίνουν να παρέχουν κατ’ οίκον εξυπηρέτηση και να εξασφαλίζουν κάλυψη ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως τα νέα ΕΛΤΑ επεκτείνονται με νέες, πιο σύγχρονες μορφές παρουσίας. Τα 204 καταστήματα που αποσύρονται, έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και με επικαλύψεις από γειτονικά σημεία. Αρκετά από αυτά λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως. Με την αναπροσαρμογή του δικτύου, το προσωπικό των ΕΛΤΑ μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων και την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια.
Στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα, οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται κανονικά μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και των συνεργαζόμενων σημείων. Οι ταχυδρόμοι και οι συνεργάτες μας θα καλύπτουν κάθε περιοχή, διασφαλίζοντας ότι καμία κοινότητα δεν μένει χωρίς πρόσβαση στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Ειδικά για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών, τα ΕΛΤΑ τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Οι διανομείς των ΕΛΤΑ διαθέτουν πλέον σύγχρονο εξοπλισμό, όπως POS και φορητές συσκευές PDA, που τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν συναλλαγές και να παρέχουν υπηρεσίες κατ’ οίκον. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί η ανθρώπινη επαφή και η προσωπική εξυπηρέτηση, ιδιαίτερα για όσους έχουν περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης, με τρόπο οργανωμένο, ασφαλή και σταθερό.
Με ένα τηλεφώνημα στο 2120000700, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα στοιχεία του ταχυδρόμου της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι τους. Παράλληλα, τοπικές επιχειρήσεις και φορείς εξυπηρετούνται μέσω των κινητών κέντρων περισυλλογής αλληλογραφίας, τα οποία διέρχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, εξασφαλίζοντας τη γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση χωρίς καθυστερήσεις.
Επιπλέον, εξετάζονται ήδη συνεργασίες με ιδιώτες επαγγελματίες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη λειτουργία σημείων εξυπηρέτησης, υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η συνέχεια της παρουσίας και των υπηρεσιών σε κάθε δήμο, με πιο ευέλικτο και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας.
Σημειώνουμε ότι η ταχυδρομική αγορά υφίσταται τα τελευταία χρόνια ριζικές μεταβολές, ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης ψηφιοποίησης και της δραστικής μείωσης της επιστολικής αλληλογραφίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει χαθεί το 90% του επιστολικού προϊόντος, ενώ μόνο την τελευταία πενταετία η μείωση ξεπέρασε το 50%. Σήμερα, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων των ΕΛΤΑ συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, ενώ το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί σε περίπου 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας.
Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί το μέλλον και οι προοπτικές τους, των εργαζομένων τους και του κοινωνικού τους ρόλου, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είναι θέμα επιβίωσης για τα ίδια τα ΕΛΤΑ. Στρατηγική μας είναι να υπάρχει η καλύτερη δυνατή κάλυψη. Τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη ανέβει στην 2η θέση στην αγορά δεμάτων και επενδύουν σε σύγχρονες υποδομές logistics και ηλεκτροκίνησης, με 250 υβριδικά οχήματα και 250 ηλεκτρικά δίκυκλα που ενισχύουν την παρουσία τους σε όλη τη χώρα.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ ώστε να διασφαλιστεί ότι η εταιρεία θα λειτουργεί με βιωσιμότητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα για να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε όλους τους πελάτες, με θετικό αποτύπωμα και ευθύνη. Άλλωστε, το ενιαίο δίκτυο ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier θα αριθμεί πάνω από 800 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη τη χώρα, διασφαλίζοντας την κάλυψη κάθε περιοχής και την αδιάλειπτη παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία λειτουργούν με ευθύνη απέναντι στους πολίτες και τις κοινότητες της χώρας, εξελίσσοντας το ιστορικό τους έργο μέσα από ένα σύγχρονο, βιώσιμο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας εποχής. Με σταθερή παρουσία στην περιφέρεια, επενδύσεις σε ανθρώπους και τεχνολογία και στόχο τη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης, τα ΕΛΤΑ συνεχίζουν να συνδέουν την Ελλάδα — αξιόπιστα, σύγχρονα και παντού, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Την έκτακτη σύγκληση των Διαρκών Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής & Εμπορίου μετά το ξαφνικό λουκέτο σε 200 υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ αποφάσισε η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. Το αίτημα – που κατατέθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ – έγινε δεκτό από όλα τα μέλη της επιτροπής, συμφωνώντας πως πρόκειται για ένα «καυτό» ζήτημα που απασχολεί τις τοπικές κοινωνίες.
«Είναι κάτι που πρέπει να το δούμε», τόνισε ο βουλευτές της ΝΔ, Στέλιος Πέτσας, υπογραμμίζοντας πως το συγκεκριμένα ζήτημα τέθηκε ήδη κεντρικά και συζητήθηκε χθες σε σχετική τηλεδιάσκεψη. «Δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό, αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές. Και στην περιοχή μου κλείνει υποκατάστημα που εξυπηρετεί τόσο κόσμο. Ελπίζω πως δεν συνδέεται το θέμα με την καθολική υπηρεσία», τόνισε.
Για μία «αιφνιδιαστική απόφαση, χωρίς καμία διαβούλευση», έκανε λόγο ο Μιχάλης Κατρίνης από το ΠΑΣΟΚ, επισημαίνοντας πως πρέπει άμεσα να έρθει στη Βουλή ο πρόεδρος του Υπερταμείου και οι συναρμόδιοι υπουργοί προκειμένου να ενημερώσουν τα μέλη της επιτροπής.
«Δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Νησιώτες, κάτοικοι ορεινών περιοχών, συνταξιούχοι, ακόμα και γειτονιές της Αθήνας που το έχουν ανάγκη, μένουν χωρίς ταχυδρομείο», τόνισε ο Νίκος Παππάς, προαναγγέλλοντας την κατάθεση αιτήματος από την Κουμουνδούρου για την έκτακτη σύγκληση των επιτροπών.
Απαντώντας θετικά στο αίτημα της αντιπολίτευσης, ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών, Αθανάσιος Καββαδάς, διευκρίνισε πως έχει ήδη προχωρήσει σε σχετικές επικοινωνίες προκειμένου να υπάρξει συνεδρίαση με τη συμμετοχή του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και των ΕΛΤΑ. Μάλιστα πρόσθεσε πως θα ενημερώσει για τον προγραμματισμό της εν λόγω συνεδρίασης εντός της ημέρας ή το αργότερο έως τη Δευτέρα. «Έχετε και έχουμε όλοι δίκιο. Κι εγώ χθες το βράδυ, δέχθηκα όχι δεκάδες, πάνω από 100 τηλεφωνήματα επειδή κλείνει το ταχυδρομείο στο Νυδρί», τόνισε ο πρόεδρος της επιτροπής.
Πιερρακάκης: Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις
Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης ξεκαθάρισε πως το ζητούμενο είναι η επιβίωση των ΕΛΤΑ. «Η αλληλογραφία είναι 10% αυτού που ήταν. Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις» τόνισε ο ίδιος, προσθέτοντας πως «η συνθήκη που τα διέπει είναι εθνική. Η κυβέρνηση τα στήριξε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και με μια εθελούσια έξοδο».
«Εγώ θα συμφωνήσω ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν κάθε παράμετρος. Και αυτό γίνεται. Να τονίσω ότι τα χρήματα που έχουν μπει είναι για να επιβιώσει ο οργανισμός, όχι το ανάποδο. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ θα έρθει να απαντήσει με οποιοδήποτε μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου, πρώτα και κύρια στην επιτροπή που θα συνεδριάσει άμεσα» δήλωσε ο ίδιος.
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ
Παρέμβαση προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Υπερταμείου, Γιάννη Παπαχρήστου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛΤΑ Α.Ε., Γρηγόριο Σκλήκα, πραγματοποίησε η τ. Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σχετικά με τις πρόσφατες αποφάσεις για το κλείσιμο υποκαταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε απομακρυσμένες περιοχές της Αχαΐας.
Στην επιστολή της, η κα. Αλεξοπούλου εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων ΕΛΤΑ στη Χαλανδρίτσα του Δήμου Ερυμάνθου, καθώς και στην Κλειτορία και στη Δάφνη του Δήμου Καλαβρύτων, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για περιοχές με έντονο ορεινό χαρακτήρα, όπου η πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες είναι ήδη περιορισμένη.
Όπως σημειώνει, η παύση λειτουργίας των συγκεκριμένων υποκαταστημάτων θα υποχρεώσει τους κατοίκους να μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα για απλές ταχυδρομικές πράξεις, γεγονός που προκαλεί σημαντική επιβάρυνση, ιδιαίτερα σε ηλικιωμένους και επαγγελματίες.
Η Χριστίνα Αλεξοπούλου υπογραμμίζει ότι, σε μια περίοδο κατά την οποία η Πολιτεία ενθαρρύνει την παραμονή νέων οικογενειών και επαγγελματιών στην ελληνική περιφέρεια, είναι αντιφατικό να αποσύρονται δομές που αποτελούν προϋπόθεση για μια στοιχειωδώς αξιοπρεπή καθημερινότητα. Δεν είναι δυνατόν –σημειώνει- να ζητείται από τους πολίτες να μείνουν και να δραστηριοποιηθούν στην ύπαιθρο, όταν στερούνται βασικών υπηρεσιών όπως η ταχυδρομική εξυπηρέτηση.
Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η κοινωνική διάσταση της παρουσίας των ΕΛΤΑ στην περιφέρεια είναι αδιαμφισβήτητη και ζητά να εξεταστούν εναλλακτικές λύσεις που θα επιτρέψουν τη διατήρηση ταχυδρομικής παρουσίας στις συγκεκριμένες περιοχές, έστω και υπό τη μορφή υποκαταστήματος.
Η παρέμβαση της τ. Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Βουλευτού ΝΔ Αχαΐας στοχεύει στη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των πολιτών της Αχαΐας στις απαραίτητες υπηρεσίες, στην αποτροπή της αποδυνάμωσης της υπαίθρου και στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής στις ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές του νομού.
ΚΚΕ ΑΧΑΪΑΣ
Για το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ στη Δυτική Ελλάδα Καταθέτουμε ΑΝΑΦΟΡΑ την επιστολή του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ( Π.Ε.Δ) Δυτικής Ελλάδας, στην οποία εκφράζει τη διαμαρτυρία του για την απόφαση που αφορά το κλείσιμο ή τη συγχώνευση καταστημάτων των Ελληνικών
Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε διάφορους δήμους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Οι καταθέτοντες βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κατσώτης Χρήστος
Παπαναστάσης Νίκος
ΒΟΥΛΗ
Μεγάλη ανησυχία για το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων έχει προκαλέσει στη Βουλή η αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο κλείσιμο 204 καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Η απόφαση, προκαλεί εντάσεις όχι μόνο από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης αλλά και από εκείνους της ΝΔ οι οποίοι ζητούν ενημέρωση για τις εξελίξεις και εκφράζουν τον βαθύ προβληματισμό τους για το τι θα γίνει με τις υπηρεσίες που παρείχαν τα ΕΛΤΑ ειδικά στις λεγόμενες παραμεθόριες περιοχές που είναι απομακρυσμένες από τα αστικά κέντρα περιοχές.
Στο αυτό το πλαίσιο, ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε την άμεση σύγκληση των αρμόδιων κοινοβουλευτικών επιτροπών με τον κ. Φάμελλο να επικοινωνεί με τον πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη προκειμένου να καθοριστεί συνεδρίαση (αίτημα που σύμφωνα με πληροφορίες έγινε αποδεκτό). Στην δε επιτροπή παραγωγής και εμπορίου σύσσωμα τα κόμματα ζήτησαν εξηγήσεις με τους βουλευτές της ΝΔ, Στέλιο Πέτσα και Αθανάσιο Καββαδά να εκφράζουν ανοιχτά και δημόσια την ενόχλησή τους.
Ενημέρωση ζητούν οι βουλευτές της ΝΔ
« Οι βουλευτές της ΝΔ που στηρίζουν την κυβέρνηση (πρέπει) να ενημερωθούν όχι μόνο από τον αρμόδιο υπουργό αλλά και από την κυβέρνηση», είπε ο κ. Πέτσας και πρόσθεσε: « Δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό αλλά και εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές. Άκουσα τον κ. Φωτόπουλο να λέει ότι έκλεισε κατάστημα στον Ωρωπό. Και στην περιοχή μου κλείνει υποκατάστημα που εξυπηρετεί τόσο κόσμο. Ελπίζω πως δεν συνδέεται το θέμα με την καθολική υπηρεσία».
Από κοντά και ο πρόεδρος της επιτροπής οικονομικών υποθέσεων, Αθανάσιος Καββαδάς που προειδοποίησε πως πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά όλες τις τοπικές κοινωνίες, εξηγώντας πως ο ίδιος δέχθηκε περισσότερα από 100 τηλεφωνήματα από πολίτες.
Νωρίτερα, ο Νίκος Παππάς από τον ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως οι νησιώτες και οι κάτοικοι ορεινών περιοχών, οι συνταξιούχοι ακόμα και σε γειτονιές της Αθήνας μένουν χωρίς ταχυδρομείο.
“ Το ζήτημα του κλεισίματος εγείρει σοβαρά ζητήματα, πρέπει άμεσα να έρθει στη βουλή ο υπουργός και να καταλάβουν κάποιοι ότι πρέπει να λογοδοτούν και να ενημερώνουν τη βουλή”, είπε ο Μιχάλης Κατρίνης από το ΠΑΣΟΚ.
«Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις»
Απαντώντας ο υπουργός των Οικονομικών, που βρέθηκε στη Βουλή για τη συζήτηση του νομοσχεδίου με τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, αναγνώρισε πως τα ΕΛΤΑ έχουν μεγάλο πρόβλημα και ότι χρειάζονται δύσκολες αποφάσεις.
« Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα,. Πάρα πολλά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν. Η αλληλογραφία είναι 10% αυτού που ήταν. Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις», είπε και πρόσθεσε:
« Εγώ θα συμφωνήσω ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν κάθε παράμετρος. Και αυτό γίνεται. Να τονίσω ότι τα χρήματα που έχουν μπει είναι για να επιβιώσει ο οργανισμός όχι το ανάποδο. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ θα έρθει να απαντήσει με οποιοδήποτε μέσο κοινοβουλευτικού ελέγχου πρώτα και κύρια στην επιτροπή που θα συνεδριάσει άμεσα».
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Την έκτακτη σύγκλιση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδος για το αιφνιδιαστικό «λουκέτο» σε δεκάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες της Δυτικής Ελλάδος ζητά η περιφερειακή παράταξη «Νέα Δυτική Ελλάδα», καθώς η συγκεκριμένη απόφαση θα επιφέρει καίριο πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες και την ύπαιθρο.
Όπως επισημαίνει, ο επικεφαλής της παράταξης, Σπύρος Ν. Σκιαδαρέσης, το Περιφερειακό Συμβούλιο έχει υποχρέωση να συνταχθεί πλήρως με τους Δήμους και τα συλλογικά θεσμικά τους όργανα (ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδος) που έχουν αποφασίσει ήδη δυναμικές αντιδράσεις, όπως επίσης και να αναλάβει πρωτοβουλίες για να ανασταλεί άμεσα κάθε απόφαση που αφορά την παύση λειτουργίας καταστημάτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.
«Τα ΕΛΤΑ αποτελούν διαχρονικά έναν βασικό πυλώνα δημόσιας υπηρεσίας και η παρουσία τους είναι ζωτικής σημασίας για ηλικιωμένους, αγρότες, μικρούς επαγγελματίες και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε άλλες υπηρεσίες. Η λειτουργία τους δεν είναι απλώς οικονομική δραστηριότητα, αλλά κοινωνικό αγαθό που συμβάλλει στη συνοχή και στην ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών σε βασικές υπηρεσίες», αναφέρει ο κ. Σκιαδαρέσης και προσθέτει πως η παύση λειτουργίας των καταστημάτων θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της καθημερινότητας των κατοίκων, θα δημιουργήσει συνθήκες κοινωνικού αποκλεισμού και ανισοτήτων και θα εντείνει την αποψίλωση της υπαίθρου και την εγκατάλειψη των τοπικών κοινωνιών.

 
