flamis.gr

ΑΧΑΪΑ: Ο οίνος έπαθε ζημιά στη διάρκεια της πανδημίας – Πάνω από 50% η πτώση στις πωλήσεις

Πάνω από 50% έπεσαν οι πωλήσεις στο κρασί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τον οινοποιητικό κλάδο να περνάει μία σημαντική κρίση από την οποία δεν έχει κατορθώσει να ξεφύγει μέχρι στιγμής.

Τα οινοποιία και τα κρασιά στην περιοχή μας δεν αποτέλεσαν την εξαίρεση στον κανόνα, με τις ζημιές να είναι αρκετά μεγάλες, με δεδομένο ότι πολλά από τα οινοποιία της Αχαΐας, βλέποντας την δυναμική που είχε το είδος, είχαν επενδύσει σημαντικά ποσά σε μεθόδους και τεχνοτροπίες για καλύτερη ποιότητα, πριν από την εμφάνιση της πανδημίας.

Οι επενδύσεις αυτές με την εμφάνιση του κορωνοϊού δεν είχαν το ανάλογο αποτέλεσμα, τουλάχιστον σε επίπεδο πωλήσεων. Η μεγάλη ζημιά προήλθε από το κλείσιμο της εστίασης και το παρατεταμένο lockdown που κράτησε κοντά στους εφτά μήνες.

Τα καταστήματα εστίασης και κυρίως τα εστιατόρια θεωρούνται οι καλύτεροι πελάτες στην αγορά του κρασιού και χωρίς αυτά να λειτουργούν ήταν επόμενο όλο αυτό το διάστημα να μην γίνονται παραγγελίες. Όμως σημαντική ζημιά σημειώθηκε στον κλάδο και από την πτώση του τουρισμού και τις μειωμένες κρατήσεις στα ξενοδοχεία.

Τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και γενικότερα τα τουριστικά καταλύματα διαμορφώνουν έναν σημαντικό μέρος των πωλήσεων στο τομέα του κρασιού, καθώς οι ξένοι επισκέπτες που έρχονται στην χώρα μας το καλοκαίρι αγαπούν το είδος, το καταναλώνουν και μάλιστα αρκετοί από αυτούς είναι και ιδιαίτερα εκλεκτικοί.

Όμως η πτώση της τουριστικής κίνησης το περασμένο καλοκαίρι εξαιτίας του κορωνοϊού, πτώση που έφτασε το 80%, έφερε και την ανάλογη μείωση της ζήτησης του κρασιού από πλευράς ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων.

Αδιάθετα δεκάδες λίτρα κρασιού

Αποτέλεσμα αυτού ήταν δεκάδες λίτρα κρασιού να μείνουν αδιάθετα, καθώς δεν μπορούσαν να βρουν διέξοδο στην αγορά.

Μόνη έξοδος για το κρασί ήταν η λιανική πώληση, στα καταστήματα τροφίμων και των σούπερ μάρκετ που σε γενικές γραμμές πήγε αρκετά καλά, χωρίς όμως να είναι σε θέση να καλύψει τη ζημιά.

Το θετικό είναι ότι παρά την κατάσταση αυτή δεν σημειώθηκε μεγάλη πτώση στις εξαγωγές, τουλάχιστον για τα ισχυρά brand του είδους που έχουν κτίσει την δική τους παράδοση όλα αυτά τα χρόνια και έχουν αποκτήσει μία φήμη στο εξωτερικό.

Κρατήθηκαν έναν βαθμό, αναλογικά με τις συνθήκες στο ύψος τους, παίρνοντας παραγγελίες από γευσιγνώστες και λάτρεις του κρασιού, σε διάφορα μέρη του κόσμου. Όμως οι περιπτώσεις αυτές είναι μεμονωμένες, παρά ο κανόνας.

Στον κλάδο ελπίζουν ότι το άνοιγμα της εστίασης, αλλά και του τουρισμού, θα καλύψει έστω και ένα μέρος της ζημιάς που έχει γίνει τον τελευταίο 1,5 χρόνο στον χώρο του κρασιού.

 

Comments are closed.