Η ανακοίνωση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» για «τεράστια κενά» εκπαιδευτικών χαρακτηρίζοντας «τραγική» την κατάσταση που επικρατεί σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, προκάλεσε έντονες συζητήσεις.
Κι αυτό διότι η διοίκηση της εκπαίδευσης αλλά και τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών αναφέρουν ότι η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με ελάχιστα κενά.
Συγκεκριμένα, η παράταξη της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» αναφέρει: «Ενα μήνα μετά από την έναρξη των μαθημάτων και ούτε τα επικοινωνιακά τρικ της κυβέρνησης δεν μπορούν να κρύψουν τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της β΄ φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών» και αναλύει:
«Στην ειδική αγωγή, η κατάσταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τραγική! Είναι πραγματικά ντροπή σχεδόν στα μέσα Οκτωβρίου, δεκάδες Τμήματα Ενταξης να μην λειτουργούν γιατί δεν υπάρχει εκπαιδευτικός! Εκατοντάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν έχουν εκπαιδευτικό σε 20 τμήματα ένταξης δημοτικών και 7 νηπιαγωγείων. Την ίδια στιγμή, ενώ ζητήθηκαν 45 εκπαιδευτικοί για τις ανάγκες της παράλληλης στήριξης σε δημοτικά, το υπουργείο διόρισε μόλις 8!!! Χωρίς εκπαιδευτικό παράλληλης και παιδιά σε νηπιαγωγεία, ενώ κενά παραμένουν και στα ειδικά σχολεία. Ταυτόχρονα, στην παράλληλη στήριξη συνεχίζεται το απαράδεκτο καθεστώς να αναθέτονται 2 και 3 παιδιά σε έναν εκπαιδευτικό! Ετσι νοιάζεται η κυβέρνηση για την ειδική αγωγή».
Παράλληλα απαριθμεί: Στο μάθημα των εικαστικών 20 κενά, στο μάθημα της θεατρικής αγωγής 30 κενά ενώ καταγράφουν κενά και στην πληροφορική αλλά σε δασκάλους.
Επίσης, οι εκπρόσωποι της συνδικαλιστικής παράταξης, αποδίδουν την αποτυχία της λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων διευρυμένου ωραρίου στην έλλειψη υποδομών και εκπαιδευτικών.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΛΑΔΗΣ
Ρωτήσαμε τον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Νικόλαο Κλάδη, αν η κατάσταση στις σχολικές μονάδες είναι όπως περιγράφει η συγκεκριμένη συνδικαλιστική παράταξη.
«Η αλήθεια είναι, όπως κι εσείς έχετε καταγράψει, ότι φέτος ξεκινήσαμε με τα λιγότερα κενά από κάθε προηγούμενη χρονιά. Και εξηγώ. Σε δασκάλους και νηπιαγωγούς δεν έχουμε κανένα κενό. Επίσης, είναι μηδενικά τα κενά σε γυμναστές και εκπαιδευτικούς αγγλικών. Πράγματι υπάρχουν κάποια κενά, σε 20 περίπου τμήματα ένταξης στην ειδική αγωγή. Δηλαδή δεν υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για έναν μαθητή αλλά η αναλογία είναι ένας εκπαιδευτικός για δύο μαθητές. Πιστεύω όμως ότι με την επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών που θα γίνει το αργότερο μέχρι 5 Νοεμβρίου, θα καλυφθούν».
Ο κ. Κλάδης αναφέρει επίσης ότι υπάρχουν κάποια κενά ωρών σε εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής και καλλιτεχνικών. «Αυτά καλύπτονται από τις πλεονάζουσες ώρες των δασκάλων. Κι αυτά όμως αναμένουμε να καλυφθούν άμεσα».
Τέλος, σε ό,τι αφορά το διευρυμένο ολοήμερο, ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας επανέλαβε αυτό που είχε δηλώσει στην «Π» από τον μήνα Αύγουστο καταγράφοντας το μειωμένο ενδιαφέρον των γονιών.
«Η παράμετρος των υποδομών όπως και της στελέχωσης δεν υφίστανται. Υπάρχουν υποδομές και εκπαιδευτικοί για να το στηρίξουν. Αυτό που λείπει είναι το ενδιαφέρον των γονιών. Δεν τους εξυπηρετεί το 5.30 που ολοκληρώνεται το ωράριο του διευρυμένου ολοήμερου γι’ αυτό και δεν γράφουν τα παιδιά τους».
Ωστόσο η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» συμμετείχε στη χθεσινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών ενώ παράλληλα απευθύνει κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην απεργία της 9ης Νοεμβρίου.